Merhaba,
bir mükellefim home-ofis çalışıyor. Yani kiralık dairenin bir odasını işyeri diğer bölümler ev olarak kullanıyor. Serbest meslek erbabıda değil, ticari kazanç sahibi..
Şimdi arkadaşlar bu mükellefin ihracattan doğan kdv iadesi var. Bugün KDV kontrol servisi ile görüşmeye gittiğimde; bana ihracat dönemlerindeki verilen KDV beyannamelerinde İNDİRİLECEK KDV' in içinden; elektrik, su, telefon ve benzin fişlerinin kdvlerini ya oranlamam gerektiğini yada bunların KDV tutarlarını çıkartmam gerektiğini söylediler.. Ben bu giderlerin kdvlerini yüklenilen listesinde göstermediğime rağmen; indirilecek kdv listesinden çıkartmam gerektiğini anlayamadım. Memurda açıklama olarak; ne kadarlık kısmının işle ilgili ne kadarlık kısmının ev ile ilgili olduğunu ortaya koymam gerektiğini söyledi. Ama bunun tespiti zaten mümkün değilki, neticede bu bir giderdir ve KDV si indirilebilir.
Memur bu kdv ler beyannamelerden çıkarıldıktan sonra; elektronik ortamda verdiğin indirlecek kdv listesindende çıkartman için tenzil dilekçesi vermem gerektiğini daha sonra bunları pasife alıp, o listeden de çıkartmam gerektiğini söyledi.
Bu giderlerin kdv leri oranlama yöntemine göre nasıl dikkate alabilirim yada tamamıyle mi çıkartmam daha uygun olur?
idarenin bu görüşü sizce haklı mı?
bir mükellefim home-ofis çalışıyor. Yani kiralık dairenin bir odasını işyeri diğer bölümler ev olarak kullanıyor. Serbest meslek erbabıda değil, ticari kazanç sahibi..
Şimdi arkadaşlar bu mükellefin ihracattan doğan kdv iadesi var. Bugün KDV kontrol servisi ile görüşmeye gittiğimde; bana ihracat dönemlerindeki verilen KDV beyannamelerinde İNDİRİLECEK KDV' in içinden; elektrik, su, telefon ve benzin fişlerinin kdvlerini ya oranlamam gerektiğini yada bunların KDV tutarlarını çıkartmam gerektiğini söylediler.. Ben bu giderlerin kdvlerini yüklenilen listesinde göstermediğime rağmen; indirilecek kdv listesinden çıkartmam gerektiğini anlayamadım. Memurda açıklama olarak; ne kadarlık kısmının işle ilgili ne kadarlık kısmının ev ile ilgili olduğunu ortaya koymam gerektiğini söyledi. Ama bunun tespiti zaten mümkün değilki, neticede bu bir giderdir ve KDV si indirilebilir.
Memur bu kdv ler beyannamelerden çıkarıldıktan sonra; elektronik ortamda verdiğin indirlecek kdv listesindende çıkartman için tenzil dilekçesi vermem gerektiğini daha sonra bunları pasife alıp, o listeden de çıkartmam gerektiğini söyledi.
Bu giderlerin kdv leri oranlama yöntemine göre nasıl dikkate alabilirim yada tamamıyle mi çıkartmam daha uygun olur?
idarenin bu görüşü sizce haklı mı?