LTD Şirketlerde Ana Sözleşmenin Yeni TTK'ya Göre Düzenlenmesi

hakan1972

Katkı Sunan Üye
Üyelik
29 Kas 2012
Mesajlar
143
Konum
istanbul
Merhaba;

1.7.2013 gününe kadar şirketlerin ana sözleşmelerinin yeni ticaret kanununa göre değiştirilmesi gerektiği malumunuz.
Ancak bu değişikliğin nasıl yapılacağı hakkında takıldığım bazı konular var.

Şirket 1994 yılında kurulmuş bir aile şirketi o günden bugüne ortaklaklık yapısı v.s. hiç bir değişiklik yok.

Bu şirket gibi sadece kanuna uydurmak ve ceza almamak için yapılacak değişiklik için matbu
, taslak halinde bir karar örneği varmıdır? Daha anlaşılır bir ifadeyle;
Eskiden kurulmuş şirketlerin çoğunda ana sözleşmeler hemen hemen aynı.Ve bu şirketler yeni kanuna göre ana sözleşmelerinde düzenleme yapacaklar tek tek şirketlerin sözleşmelerine bakmaktansa kanununun öngördüğü şekilde bir taslağı doldurup noterden onaylatıp sicil gazetesinde yayınlamak isiyorum. Taslak metni varsa tabi..


Diğer bir konu ise ltd şti’ler ana sözleşme değişikliğinde bakanlık komiseri çağıracaklar mı.çağırılacaksa bunu nasıl yapacağız.

Teşekkürler
 
Yeni TTK'nın 617’nci maddesine göre, anonim şirketlerde genel kurula ilişkin hükümler limited şirketler için de uygulanacaktır. Ancak, bakanlık temsilcisine ilişkin anonim şirketlerle ilgili düzenlemenin limited şirketler için uygulanmayacağına madde hükmünde yer verilmiştir.
 
Zorunlu değildir.İsterseniz düzeltirsiniz, düzeltmezseniz, yeni kanun maddeleri uygulanır.
  • Anonim şirketler esas sözleşmelerini ve limited şirketler şirket sözleşmelerini, Türk Ticaret Kanunu’nun yürürlük tarihinden itibaren oniki ay içinde, Türk Ticaret Kanunu ile uyumlu hâle getirirler. Bu süre içinde, gerekli değişikliklerin yapılmaması hâlinde, esas sözleşmedeki ve şirket sözleşmesindeki düzenleme yerine, Türk Ticaret Kanunu’nun ilgili hükümleri uygulanır. (Türk Ticaret Kanunun Yürürlüğü ve Uygulama Şekli Hakkında Kanun m.22/f.1)
    Anonim şirket esas sözleşmesini ve limited şirket sözleşmesini, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu ile uyumlu hâle getirmek için yapılacak genel kurullarda toplantı nisabı aranmaz, kararlar da, toplantıda bulunanların çoğunluğu ile alınır. (Türk Ticaret Kanunun Yürürlüğü ve Uygulama Şekli Hakkında Kanun m.22/f.2)
www.ito.org.tr
 
Bu konu çok anlaşılır değil lütfen biraz daha ayrıntılı açıklama yaparsanız sevinirim... Biz şimdi Ltd.Şti. için değişiklik yapacakmıyız yoksa yapmayacakmıyız, yapmaz isek cezayi müeyyidesi varmı...?
 
Yeni Ttk ile uyumlu olmayan ana sözleşme maddelerini, değiştirerek tescil ve ilan ettirmeniz gerekiyor.
Ancak bunu yapamam diyorsanız, uyumsuz olan maddelerinizin işlerliği kalmaz, ilgili yeni ttk maddeleri var kabul edilir.
 
Selamlar
Ana sözleşmenin değiştirilmesi kesinlikle zorunlu olmayan fakat faydalı olacak bir uygulama olacaktır.Nitekim sözlşemenin eski halinde belirtilen bazı nisbi oranlar yeni ttk ile değişmişse,olası bir işlemde yeni ttk maddeleri gözden kaçırılabilir,eski sözleşme üzerinden işlem yapılmaya çalışılabilir.Buna benzer başka sorunlarda çıkabilir. En güzeli sözleşmeyi yeni hale uyarlamaktır.Fakat şahsımda dahil tereddüt edilen konu,değişmesi gereken maddeler hangileridir, yeni değişmiş hali nasıl olmalıdır. Eski şekil ve yeni şekil şeklinde bir çalışma yapılması meslektaşları oldukça rahatlatacaktır.Çoğu meslektaşımız (bende dahil) hangi maddelerin ne şekilde değişmesi gerektiği konusunda tereddütler yaşamaktayız.Açıklayıcı bir örnek çalışma yapılması sanırım herkesi rahatlatacaktır...Genel kurul çalışmalarımı %99 tamamladım sayılır.Yakında sözleşme değişikliği çalışmalarına başlayacağım..Ben veya bir başka arkadaşımın yapacağı çalışmaları paylaşması çok isabetli olacağı kanaatindeyim...
Saygılar
 
Öncelikle herkese kolay gelsin,
Limited şirket müdürü (aynı zamanda ortak) yurt dışında olduğu için sözleşme değişikliği ile ilgili(yeni ttk uyum)yapılacak genel kurula hazırlık yapmak ve katılmak için ortak olmayan şahsa vekalet verebilirmi?
ttk 625/g genel kurulun hazırlanması ve genel kurulu kararlarının yürütülmesi.... bölümünde devredilemeyen yetkiler arasında sayılmış.
Nasıl bir yol izlemek gerekir
 
sayın twolf genel kurul çalışmalarınızı bitirdiğinizi yazmışsınız..bende iki müdürlü şirketler var bunların genel kurullarını yapmadan önce müdürler kurulu başkanı için karar alınması ve bunun tescil edilmesimi gerekiyor..birden fazla müdürlü şirketler için sıralama nasıl oluyor yazabilirmisiniz..teşekkür ederim.
 
Selamlar
Öncelikle
http://www.google.com.tr/url?sa=t&r...=gI1ZLLcSBDCwGd-iiEv9lQ&bvm=bv.47534661,d.ZWU

linkten ilgili karar örneğini indiriniz.İçindeki açıklamaların epeyce işinizi göreceğini sanıyorum.. Tabiki genel kurul çalışmalarına başlarken öncelikle bir müdürler kurulu başkanı seçimi yapılmalıdır.Bunu tescil etmeniz gerekmez.Zaten standart yani tescil gerektiren konular dışında yapılması gereken genel kurullarda noterden onaylatmanız gereken 2 evrak var..Biri müdürler kurulu başkan seçimi kararı,diğeride genel kurul toplantı tutanağı..
Yaptığım hazırlık çalışmalarını şöyle kabaca özetleyebilirim.

1- Müdür veya müdürler kurulu başkanının imza altına aldığı ve en geç 28.02.... tarihine kadar hazırlanmış faaliyet raporu
2- Müdürler kurulu başkanı seçim kararı
3- Genel Kurul gündemine ilişkin karar (Bu karar genel kurul toplantısından en az 15 gün önce hazırlanmıştır)
4- İlk defa genel kurul yapacaklar şirketler için İç Yönerge hazırlanması
5- genel kurul toplantısı esnasında hazır bulunanlar listesi
6- Genel Kurul Toplantı Tutanağı..

Bu bahsettiğim sıralama çağrısız genel kurul toplantıları içindir. Çağrılı yapılacak ise tabiki toplantı tarihinden yine en az 15 gün evvel kurul üyelerine veya ortaklara çağrılar yapılmalıdır.

Yukarıdaki sıralama ve belgelerle genel kurul çalışmalarımı tamamlamış oluyorum...
Saygılar
 
Üst