fonradar

Misafir Gelen Başka Şube Personeline Yemek İkramı

Üyelik
11 Eyl 2012
Mesajlar
7
Konum
ANKARA
İstanbul'da faliyet gösteren bir kurumda çalışıyorum. Konya şubemizden 6 personel eğim amaçlı İstanbul'a gelmiştir. Gelen personellere öğle yemeği ikramında bulunduk. Ismarlanan bu yemek Temsil gideri mi olacak yoksa diğer çeşitli gider mi? Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
 
Selamlar
Açıkcası bu soruya direk cevap verilmesi zor.Neden zor? Çünkü firmanızın thdp yapısını bilmiyoruz.Gider alt kalemi olan Temsil giderleri grubuna neleri kaydediyorsunuz? Gider çeşitlerinizi bu anlamda bir göreydik,en azından şu hesap uygundur diyebilirdik.
Neyse genel anlamda cevap vermek gerekirse,gelen kişilere yemek verildi.Faturası veya fişi alındı..Dolayısıyla eğitim,ticari faaliyet gereği bir eğitimse temsil ve ikram giderine atılması bana göre uygundur.Netice de yapılan gider,faaliyetiniz için yapılan giderdir.Demek ki "diğer çeşitli" dediğiniz gruba zaten girmemeli.Aslında bu "çeşitli giderler" hesabı bana göre özellikli bir alt hesaptır.Bunla ilgili okuduğum ve kendimde uyguladığım 1-2 ayrıntıyı bir ara yazarım.Şimdi konuyu uzatmayalım.
Ayrıca bahsettiğiniz konunun daha farklı bir uygulaması da olabilir.Gerçi bahsetmediğinize göre böyle bir uygulama sizde yok.Mesela,personeli gönderen firma (şubeniz veya bir başka firma da olabilir) şöyle bir talepte de bulunabilir."Personel için eğitim boyunca yapacağınız masrafları belirlenen süre sonunda bize fatura edin" de denebilir.Bu uygulamaları çoğaltmak mümkün. O zaman farklı hesap ve kayıt şekilleri devreye girer.Giderin yanına bir de gelirin eklenmesi gibi...
Özetle,gelen personele ısmarladığınız yemekle,ziyarete gelen bir müşteriye ısmarlanan yemek arasında bana göre bir fark yoktur. Ticari faaliyetle ilgili ise temsil ve ikram gideri bana göre uygundur.
Saygılar
 
Sayın koraykarakaya,
Şubemiz irtibat bürosu mükellefiyeti yok.

Sayın twof,
Cevabınız için teşekkürler. Temsil giderlerini şirket personeli içinde kullanmamız uygun olacakğını öğrendim sizden. Ben temsil gideri denince şirket dışı kişi veya kurumlara sağlanan ikram ve yardımlar diye düşünüyordum.
Şirket çalışanlarınıda bu katogoride düşünmek gerekiyormuş anlaşılan.
Saygılar.
 
gelen personel kendi bürolarında yemek yiyorsa ve bu ziyaret işle ilgili ise elbette temsil gideri değil personel yemek gideridir.
 
Sayın twolf,

Ben sizinle aynı fikirde değilim,şirket çalışanlarının (genel merkez,irtibat büro,bölge müdürlükleri,ofisleri gibi...) öğle yemek giderleri personel yemek gideri hesabına işlenmesi gerekmektedir çünkü alınan hizmet şirket çalışanları için alınan hizmettir.

Temsil ağırlama giderinin hangi harcamalar ve ne için kullanıldığına bakmak gerekir, temsil ağırlama gideri şirketinizi (tepe ve üst yönetim) ziyarete gelen yine şirket işleyişi ile alakalı gelen ziyaretcilere sunulan ikramların gösterildiği alt hesaptır. Bu hesabı şirketin ana faaliyet yapısı ile bağdaşlaştıramazsınız ilgili hesabı genel yönetim ve satış pazarlama hesaplarında takip edebilirsiniz 740'lı hesaplarda takip edemezsiniz.

770'li hesaplarda temsil ağırlama giderini şirket çalışanlarınıza doğum günü kutlaması için alınan pasta,kurabiye,çiçek gibi giderleri
760'lı hesaplarda temsil ağırlama giderini şirket satış pazarlama departmanlarının tedarikçilerle yapılan toplantılarda harcanılan yemek-içeçek vs gibi giderleri gösterebilirsiniz.

Dolayısı ile zafer2734'ün sorusuna cevap olarak öğle yemek giderlerini personel yemek giderinde gösterilmesi gerektiğini savunuyorum.

İyi Günler.
 
Üst