uyumsoft

Muhasebe Bürosu Açmak

Üyelik
11 Şub 2009
Mesajlar
18
merhaba arkadaşlar;bir konuda fikrinizi almak istedim.6 yıl boyunca holdıng bünyesinde bir şirkette çalıştım.Şimdi yeterlilik sınavlarında başarılı olarak belge almaya hakkazandım.Şuan çalışmıyorum.Belgemi aldığım için büro açmak istiyorum ama hiç büro tecrübem yok ve bu konuda eksiklik hissediyorum.Şirkette çalışmak tektip muhasebe yapmak demek ama büro işlemlerinin farklı olabileceğini düşünüyorum.Bürodaki meslektaşlarımız da işleri tam olarak öğretmek istemiyorlar bu konuda fikirlerinizi söylerseniz sevinirim.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

Mevzuat açısından kendinize güveniniz varsa, büro açma konusunda da kararınız kesin ise denemeye değer. Takıldığınız noktalarda bilgiye ulaşmak çok güç olmasa gerek. Ama, işi bilmek ile büroyu ayakta tutabilmek farklı farklı şeyler.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

ceysel bir şey sorabilirmiyim,holding den neden çıktınız? büro açmak iyidir tabiki ama mükellefiniz varsa,yoksa ilk etapta yani 1 ve ya 3 yıl arası sıkıntı çekersiniz,sonrasını allah bilir ama yinede muamma tabiki,holdingde çalışsaydın senin için daha iyi olmazmıydı....
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

sayın ceysel merhaba,büyük şirketlerin muhasebe departmanlarında genelde 5-10 arası eleman olur yada daha fazla.Bu çalışanların herbirinin görev ve sorumlulukları farklıdır.Örneğin birisi cari hesaplara bakar diğeri banka ve finans işlemlerini kontrol eder diğeri genel muhasebe departmanında görevlidir bir diğeri personel bordro işlemleri yapar bir diğeri ihracat muhasebesi bölümündedir.Bu durumda örneğin sizin genel muhasebe departmanında görev yaptığınızı ve alış ve satış faturaların sisteme işlenmesi yani muhasebe kayıt personeli olduğunuzu düşünelim.Bu arada istesenizde diğer departmanların iş akış süreçleri ile fazla ilgilenemediğinizi zaten biliyorum genelde bu hep böyledir aslında.Kişi şirketin muhasebe departmanında görevli ise sadece sorumlu olduğu konuya hakim olabilmekte diğer bölümlerde işlemlerinin nasıl yürüdüğü hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olamamaktadır.Ayrıca kendisini mevzuat açısından da geliştirememektedir.(istisnai durumlar hariç tabiki, herkes için geçerli olmasa da genele baktığımızda durum hep böyledir) sayın ceysel size sadece şunu sormak istiyorum; şirket muhasebe departmanında halen çalışmaktasınız, sadece bahsettiğim şeyin doğruluğunu test etmek için soracağım, bu şirkette veya diğer şirketlerin muhasebe departmanlarında görev aldınız peki hiç dönem sonu işlemlerini tek başınıza yaptınızmı?yani değerleme kayıtları, envanter kayıtları, amortisman ayrılması, stmm kayıtları, dövizli alacak ve borçlar,bankalardaki ve kasalardaki dövizlerin değerleme kayıtları reeskont işlemleri ve daha niceleri.İthalat yada ihracat muhasebesini fiilen uygulama olanağınız oldumu?kdv iadesi işlemleri yaptınızmı?yada beyannameleri kendiniz vergi kanunları çerçevesinde doğru bir şekilde hesaplayıp internetten verip tahakkuk aldınızmı?bu şirkette çalışırken şirket kuruluşu ve açılış işlemleri yaptınızmı?bu şirkette çalışırken SGK mevzuatı hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olabildinizmi?eğer iyi ve donanımlı bir mali müşavir olmak istiyorsanız size bahsettiğim tüm bu işlemler ve daha nicelerini tecrübelerime dayanarak söylüyorumki ancak ve ancak portföyü geniş (sektörel olarak)muhasebe şirketleri yada muhasebe ofislerinde çalışmanız gerekmektedir.Başarının yolu iyi bir eğitim ve öğretimden geçer.Muhasebe ofisleri birer okuldur.Kendi ofisinizi açmadan 2 yada 3 sene kadar muhasebe ofislerinde tecrübe kazanın.sizin için bu süreç hem zevkli hemde eğitici olacaktır.Bu süreçte müşteri edinmeye başlayın çevrenizi genişletmeye bakın ki büronuzu açtığınızda müşteri bulmada zorluk çekmeyin.Müşteri diyorum çünkü hizmet verdiğimiz kişi yada kurumlar bizim müşterimizdir.Çoğu üstadımız yada meslektaşlarımız bile halen müşteriye, mükellefimiz demektedirler.Örneğin üstad kaç mükellefin oldu,şu an mükellefimin işini hallediyorum,bugün bir mükellefim gelecek gibi.Halbuki mükellefim dedikleri kişi yada kurumlar aslında ilgili vergi dairesinin mükellefleridir bizim değil :)onlar bizim müşterimizdir.
Bana sorarsan işe öncelikle bu hususa dikkat ederek başla.
saygılarımla,
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

PARTAK ' Alıntı:
sayın ceysel merhaba,büyük şirketlerin muhasebe departmanlarında genelde 5-10 arası eleman olur yada daha fazla.Bu çalışanların herbirinin görev ve sorumlulukları farklıdır.Örneğin birisi cari hesaplara bakar diğeri banka ve finans işlemlerini kontrol eder diğeri genel muhasebe departmanında görevlidir bir diğeri personel bordro işlemleri yapar bir diğeri ihracat muhasebesi bölümündedir.Bu durumda örneğin sizin genel muhasebe departmanında görev yaptığınızı ve alış ve satış faturaların sisteme işlenmesi yani muhasebe kayıt personeli olduğunuzu düşünelim.Bu arada istesenizde diğer departmanların iş akış süreçleri ile fazla ilgilenemediğinizi zaten biliyorum genelde bu hep böyledir aslında.Kişi şirketin muhasebe departmanında görevli ise sadece sorumlu olduğu konuya hakim olabilmekte diğer bölümlerde işlemlerinin nasıl yürüdüğü hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olamamaktadır.Ayrıca kendisini mevzuat açısından da geliştirememektedir.(istisnai durumlar hariç tabiki, herkes için geçerli olmasa da genele baktığımızda durum hep böyledir) sayın ceysel size sadece şunu sormak istiyorum; şirket muhasebe departmanında halen çalışmaktasınız, sadece bahsettiğim şeyin doğruluğunu test etmek için soracağım, bu şirkette veya diğer şirketlerin muhasebe departmanlarında görev aldınız peki hiç dönem sonu işlemlerini tek başınıza yaptınızmı?yani değerleme kayıtları, envanter kayıtları, amortisman ayrılması, stmm kayıtları, dövizli alacak ve borçlar,bankalardaki ve kasalardaki dövizlerin değerleme kayıtları reeskont işlemleri ve daha niceleri.İthalat yada ihracat muhasebesini fiilen uygulama olanağınız oldumu?kdv iadesi işlemleri yaptınızmı?yada beyannameleri kendiniz vergi kanunları çerçevesinde doğru bir şekilde hesaplayıp internetten verip tahakkuk aldınızmı?bu şirkette çalışırken şirket kuruluşu ve açılış işlemleri yaptınızmı?bu şirkette çalışırken SGK mevzuatı hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olabildinizmi?eğer iyi ve donanımlı bir mali müşavir olmak istiyorsanız size bahsettiğim tüm bu işlemler ve daha nicelerini tecrübelerime dayanarak söylüyorumki ancak ve ancak portföyü geniş (sektörel olarak)muhasebe şirketleri yada muhasebe ofislerinde çalışmanız gerekmektedir.Başarının yolu iyi bir eğitim ve öğretimden geçer.Muhasebe ofisleri birer okuldur.Kendi ofisinizi açmadan 2 yada 3 sene kadar muhasebe ofislerinde tecrübe kazanın.sizin için bu süreç hem zevkli hemde eğitici olacaktır.Bu süreçte müşteri edinmeye başlayın çevrenizi genişletmeye bakın ki büronuzu açtığınızda müşteri bulmada zorluk çekmeyin.Müşteri diyorum çünkü hizmet verdiğimiz kişi yada kurumlar bizim müşterimizdir.Çoğu üstadımız yada meslektaşlarımız bile halen müşteriye, mükellefimiz demektedirler.Örneğin üstad kaç mükellefin oldu,şu an mükellefimin işini hallediyorum,bugün bir mükellefim gelecek gibi.Halbuki mükellefim dedikleri kişi yada kurumlar aslında ilgili vergi dairesinin mükellefleridir bizim değil :)onlar bizim müşterimizdir.
Bana sorarsan işe öncelikle bu hususa dikkat ederek başla.
saygılarımla,

+1
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

öncelikle fikirleriniz için hepinize teşekkür ederim.Ben 6 yıl boyunca Türkiyenin sayılı büyük holdınglerinden birinde çalıştım.Şuan çalışmıyorum.Çıkışımın sebebi de zaten detaylı bilgiye ulaşamamamdı.Örneğin reeskont merkezden hesaplanıyor biz sadece muhasebe kaydını yapıyoruz.Müdür benden az bilgiye sahipken ezberlemiş olduğu tabloları hazırlıyor, ben öğrenmek istediğimi üstüne basa basa söylerken biraz koltuk korkusundan doğru düzgün bişey öğrenemeyeceğimi anlayınca çıktım.Ama kendimi çok zayıf görmüyorum.Sadece eksiklerimin olduğunu kabul ediyorum.Ama İstanbulda ki SMMM ler işlerini öğretip eleman yetiştirmek istemiyorlar ,Mesleğe yeni başlayacak tüm arkadaşlarımızın da tek sıkıntısı bu sanırım.Büro tecrübesi şart ama şuana kadar tecrübeyi edinecek büro bulamadım.Sanırım sorun burada ....
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

ben de aynı problemi yaşıyorum.şuanda bi şirkette çalışıyoum.büro deneyimi çok istedim ama olmadı.
ücret talebim bile olmadı smmm lerden ama kabul edilmedi.
bence staj sınavını kazanan stajyerlerin staj yerlerini oda belirlemeli.ve en az bir sene büro stajı şartı koşulmalı
stajyerlerin en öenmli sorunlarından biri kesinlikle bu bence..
sevgiler,saygılar.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

kesinlikle katılıyorum, stajın bir yılı büro da yapılma . saçma ve zor gelebilir ama gerçekten bu mesleği tam manasıyla öğrenmek istiyorsak bu şart. bende şirkette staj yaptım ve çalışıyorum arkadaşlarında söylediği gibi belli konular dışına çıkamıyoruz. buda kişinin meslekte kendini geliştirmesine engel oluyor. en iyi öğrenmenin yolu uygulayarak öğrenme olduğu için bu gerekli.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

merhaba
ben de 11 senedir özel şirketlerde muhasebe departmanlarına çalıştım fakat dönem sonu kayıtları dahil sgk dahil tüm beyannameler dahil öğrendim. ve bunları yapmak ve öğrenmek çok zor değil. sorumluluk senin olunca mecburen öğreniyorsun zaten. eğer hazır da 5-10 müşteri varsa açın. zamanla tecrübe edinirsiniz, tabelanız gün geçtikçe iş yapar. zaten 35 m2 kadar bir büro ilk etapta yeter kirası uygun bir yer bakarsanız giderlerinizi kontrol altında tutarsanız neden olmasın. ben yıllardır şu büro deneyimi fikrine katılmıyorum. ben şuan bürodakilerden daha çok şey biliyorum. hem belgeyi yeni aldıysanız mevzuata hakimsinizdir. ya da az eksiğiniz vardır. şimdi büroya girip iş öğrenecem derseniz hem cok düşük maaşla hem de getir götür işleri yaptırırlar. ama yok yine büro deneyimi şart diyorsanız en fazla 1 yıl yeter. tabiki karar sizin. ben muhasebe bürosu açıp da kapayan cok fazla smmm görmedim. bürolarda iş var arkadaşlar.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

lonely ' Alıntı:
merhaba
ben de 11 senedir özel şirketlerde muhasebe departmanlarına çalıştım fakat dönem sonu kayıtları dahil sgk dahil tüm beyannameler dahil öğrendim. ve bunları yapmak ve öğrenmek çok zor değil. sorumluluk senin olunca mecburen öğreniyorsun zaten. eğer hazır da 5-10 müşteri varsa açın. zamanla tecrübe edinirsiniz, tabelanız gün geçtikçe iş yapar. zaten 35 m2 kadar bir büro ilk etapta yeter kirası uygun bir yer bakarsanız giderlerinizi kontrol altında tutarsanız neden olmasın. ben yıllardır şu büro deneyimi fikrine katılmıyorum. ben şuan bürodakilerden daha çok şey biliyorum. hem belgeyi yeni aldıysanız mevzuata hakimsinizdir. ya da az eksiğiniz vardır. şimdi büroya girip iş öğrenecem derseniz hem cok düşük maaşla hem de getir götür işleri yaptırırlar. ama yok yine büro deneyimi şart diyorsanız en fazla 1 yıl yeter. tabiki karar sizin. ben muhasebe bürosu açıp da kapayan cok fazla smmm görmedim. bürolarda iş var arkadaşlar.
sayın lonely, merhaba, öncelikle yukarıdaki cevabınız için teşekkür ederim.Ancak unutulmaması gereken bir noktayı atladınız.Acaba özel bir şirketin muhasebe departmanında çalışıpta sizin konumunuzda olan kaç tane çalışan vardır.Yani her işin sorumluluğunu size verecekler! sizden başka sorumlu olmayacak! ve siz mesleki açıdan tecrübenizi orada, yorularak, stres sıkıntı içerisinde,kendinizden ailenizden çevrenizden bazı fedakarlıklar yaparak(örneğin günde 15 saat hatta pazar günleride çalışarak)ekonomik yönden belkide yeterince tatmin olmadan geliştireceksiniz! Böyle durumda olan bir meslektaş bırakınız mesleğini geliştirmeyi ve büro çalışanlarından daha fazla bilgili olmayı, mesleki konuda kitap yazacak hale gelmesi gerekir yani o kadar donanımlı olması gerekir.Yani siz diyorsunuzki ben yeterince donanıma sahibim, bu iş büro tecrübesi olmadan da yapılabilir.Benim yukarıda verdiğim örnek geneli kapsamaktadır.Özellikle istisnai durumlar hariç cümlesini kullandım çünkü çevremde benimde tanıdığım insanlar var özel şirketlerde çalışan ve gayet başarılı birer meslek mensubu olarak işlerini gayet iyi yapmaktadırlar. Ancak genelde durum böyle değildir.Konuyu açan arkadaşın durumuna bakarsanız ne derece haklı olduğumu görürüsünüz.Bu hep böyledir aslında.İş tamamen sizin kişisel yeteneğiniz,öğrenme isteği ile mesleğe olan ilgi ve alakanıza bağlıdır.Siz 11 yıl özel sektörde değişik firmalarda çalışıp meslekteki bilgi ve donanımınızı artırdığınızı hatta muhasebe ofislerinde çalışanlardan daha fazla bilgiye sahip olduğunuzu iddia ediyorsunuz ama bir mali müşavir olarak size tek bir şey söyleceğim bu kadar iddialı konuşmayın.Bu meslekte bilgi ve donanım sınırsızdır.Kimin kimden daha fazla bilgi sahibi olduğuna bir anda karar vermeyin..Belkide iş ilişkileri, mevzuat , bilgi ve yorum gerektiren özellikli durumlarda sizle fikirlerini paylaşacak, konuya çözüm getirecek bir meslektaşınız ile bugüne kadar karşılaşamadığınızdan için şu an bürodakilerden daha çok şey biliyorum cümlesini kullandınız.Büro personelide aynen sizde olduğu gibi yoğun ve sıkı bir tempo ile çalışmakta her türlü sorumluluk kendilerine verilmekte ağır iş yükü altında ezilmekte ve işini mecburen öğrenmekte (öğrenemezse zaten işsiz kalmaktadır) ve doğru bir şekilde uygulamaktadır.Ben mali müşavirlik yapmaktayım.Benim yanımda çalışan personelime sizin anlatımınızla getir ve götür işi de dahil olmak üzere her işi yaptırmaktayım.BAKINIZ her işi diyorum sadece getir götür işi değil ve personelimi yetiştirebildiğimi düşünüyorum.Yaptırdığım işlerden aldığım sonuçlar bunu gösteriyor. bizde yaptık zamanında işin tozunu yuttuk ve ben 1992 den beri bu işin içindeyim."Ben çok bilgili ve donanımlı bir mali müşavirim, Ben başka mali müşavirlerden daha bilgiliyim" sözünü ancak kendime söyleyebilirim. başka bir kişiye asla bu cümleyi kullanmam.Çünkü zaten başka bir mali müşavire bu sözü etmeme gerek kalmıyor.Onlar zaten size bu sözü söylüyor, nasıl bir mali müşavir olduğunuzu bir üstadınız size fikir danışırken anlayabiliyorsunuz.müşterilerim benim mali müşavirlik yönümü çok iyi bilirler aynı sözü onlar bana karşı zaten sürekli kullanırlar.Ama ben asla tanımadığım meslektaşlarım için, hatta mali müşavir olmama rağmen bürolarda çalışan büro personeli için bile olsa bu sözü kullanamam sayın lonely,
saygılarımla.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

PARTAK ' Alıntı:
lonely ' Alıntı:
merhaba
ben de 11 senedir özel şirketlerde muhasebe departmanlarına çalıştım fakat dönem sonu kayıtları dahil sgk dahil tüm beyannameler dahil öğrendim. ve bunları yapmak ve öğrenmek çok zor değil. sorumluluk senin olunca mecburen öğreniyorsun zaten. eğer hazır da 5-10 müşteri varsa açın. zamanla tecrübe edinirsiniz, tabelanız gün geçtikçe iş yapar. zaten 35 m2 kadar bir büro ilk etapta yeter kirası uygun bir yer bakarsanız giderlerinizi kontrol altında tutarsanız neden olmasın. ben yıllardır şu büro deneyimi fikrine katılmıyorum. ben şuan bürodakilerden daha çok şey biliyorum. hem belgeyi yeni aldıysanız mevzuata hakimsinizdir. ya da az eksiğiniz vardır. şimdi büroya girip iş öğrenecem derseniz hem cok düşük maaşla hem de getir götür işleri yaptırırlar. ama yok yine büro deneyimi şart diyorsanız en fazla 1 yıl yeter. tabiki karar sizin. ben muhasebe bürosu açıp da kapayan cok fazla smmm görmedim. bürolarda iş var arkadaşlar.
sayın lonely, merhaba, öncelikle yukarıdaki cevabınız için teşekkür ederim.Ancak unutulmaması gereken bir noktayı atladınız.Acaba özel bir şirketin muhasebe departmanında çalışıpta sizin konumunuzda olan kaç tane çalışan vardır.Yani her işin sorumluluğunu size verecekler! sizden başka sorumlu olmayacak! ve siz mesleki açıdan tecrübenizi orada, yorularak, stres sıkıntı içerisinde,kendinizden ailenizden çevrenizden bazı fedakarlıklar yaparak(örneğin günde 15 saat hatta pazar günleride çalışarak)ekonomik yönden belkide yeterince tatmin olmadan geliştireceksiniz! Böyle durumda olan bir meslektaş bırakınız mesleğini geliştirmeyi ve büro çalışanlarından daha fazla bilgili olmayı, mesleki konuda kitap yazacak hale gelmesi gerekir yani o kadar donanımlı olması gerekir.Yani siz diyorsunuzki ben yeterince donanıma sahibim, bu iş büro tecrübesi olmadan da yapılabilir.Benim yukarıda verdiğim örnek geneli kapsamaktadır.Özellikle istisnai durumlar hariç cümlesini kullandım çünkü çevremde benimde tanıdığım insanlar var özel şirketlerde çalışan ve gayet başarılı birer meslek mensubu olarak işlerini gayet iyi yapmaktadırlar. Ancak genelde durum böyle değildir.Konuyu açan arkadaşın durumuna bakarsanız ne derece haklı olduğumu görürüsünüz.Bu hep böyledir aslında.İş tamamen sizin kişisel yeteneğiniz,öğrenme isteği ile mesleğe olan ilgi ve alakanıza bağlıdır.Siz 11 yıl özel sektörde değişik firmalarda çalışıp meslekteki bilgi ve donanımınızı artırdığınızı hatta muhasebe ofislerinde çalışanlardan daha fazla bilgiye sahip olduğunuzu iddia ediyorsunuz ama bir mali müşavir olarak size tek bir şey söyleceğim bu kadar iddialı konuşmayın.Bu meslekte bilgi ve donanım sınırsızdır.Kimin kimden daha fazla bilgi sahibi olduğuna bir anda karar vermeyin..Belkide iş ilişkileri, mevzuat , bilgi ve yorum gerektiren özellikli durumlarda sizle fikirlerini paylaşacak, konuya çözüm getirecek bir meslektaşınız ile bugüne kadar karşılaşamadığınızdan için şu an bürodakilerden daha çok şey biliyorum cümlesini kullandınız.Büro personelide aynen sizde olduğu gibi yoğun ve sıkı bir tempo ile çalışmakta her türlü sorumluluk kendilerine verilmekte ağır iş yükü altında ezilmekte ve işini mecburen öğrenmekte (öğrenemezse zaten işsiz kalmaktadır) ve doğru bir şekilde uygulamaktadır.Ben mali müşavirlik yapmaktayım.Benim yanımda çalışan personelime sizin anlatımınızla getir ve götür işi de dahil olmak üzere her işi yaptırmaktayım.BAKINIZ her işi diyorum sadece getir götür işi değil ve personelimi yetiştirebildiğimi düşünüyorum.Yaptırdığım işlerden aldığım sonuçlar bunu gösteriyor. bizde yaptık zamanında işin tozunu yuttuk ve ben 1992 den beri bu işin içindeyim."Ben çok bilgili ve donanımlı bir mali müşavirim, Ben başka mali müşavirlerden daha bilgiliyim" sözünü ancak kendime söyleyebilirim. başka bir kişiye asla bu cümleyi kullanmam.Çünkü zaten başka bir mali müşavire bu sözü etmeme gerek kalmıyor.Onlar zaten size bu sözü söylüyor, nasıl bir mali müşavir olduğunuzu bir üstadınız size fikir danışırken anlayabiliyorsunuz.müşterilerim benim mali müşavirlik yönümü çok iyi bilirler aynı sözü onlar bana karşı zaten sürekli kullanırlar.Ama ben asla tanımadığım meslektaşlarım için, hatta mali müşavir olmama rağmen bürolarda çalışan büro personeli için bile olsa bu sözü kullanamam sayın lonely,
saygılarımla.

Önceki +1'in yanına bir +1 daha Söylenecek başka söz yok. Belki şunu ilave edebiliriz.
''Bu meslekte bilmeniz ve öğrenmeniz gereken şey çoktur. Tıpkı un çuvalı gibi vurdukça dökülür''
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

Teşekkür ederim sayın hazerfan.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

Arkadaşlar ben de 8 yıl kadar bir holdingte çalıştım. Muhasebe departmanında 20 kişi çalışıyorduk. Ve arkadaşların söylediği gibi işlem hacmi çok geniş olduğundan bölümlendirme yapılıyor ve kasaları bir personel, bankaları bir personel, mahsupları bir diğeri, ödemeleri bir başkası gibi bölümlendirmeler yapılıyor. Kendi adıma konuşmak gerekirse bu 8 yılda maliyet muh. grubunda da çalıştım, genel muh grubunda da, ve diğerlerinde de. Bana çok şeyler kattığınına inanıyorum bu şirketin. Birçok firmanın aksine herşey resmiydi ve örneğin ayrıntılı bir maliyet muh. uygulanıyordu. Ayrıca aylık bilanço gelir tablosu çıkarılıyor, grup şirketleriyle çeşitli konsolide raporlar tablolar hazırlanıyor vss. bunun gibi ayrıntılı birçok işlemler yapılıyordu. Dolayısıyla, bürolarda veya daha küçük şirketlerde, eskiden yılda 1 şimdi 3 ayda bir yapılan, kapanışlar, değerlemeler, amortismanlar vs birçok işlemleri aylık olarak yapıyorduk. Bu benim için bir şanstı. Ortamımız da çok güzel olduğu için, müdürlerimiz ve iş arkadaşlarımız oldukça yardımseverdi ve herkes birbirinden birşeyler öğrenebiliyordu. Benim için iyi bir okuldu diyebilirim. Fakat bunun yanında personel bölümü tamamen bizden ayrıydı. On onbeş kişilik bir personel de orada vardı. Ve biz ücret tahhakuku kaydını yapıyorduk evet ama, bir personel işe nasıl alınır ssk girişleri çıkışları, iş kazaları, bildirgeler vs. bu konularda hiçbir bilgimiz yoktu. Bu işyerim büyük bir şirket olmasına rağmen şube olarak geçtiği için staj yapamayacağımdan dolayı, istemeyerek de olsa ayrılmak zorunda kaldım. Şu an 2 yıldır kobi niteliğinde daha küçük bir şirkette çalışıyorum. Ve küçük olduğu için herşeyiyle ben ilgileniyorum. Personel takibi, buna ilişkin bildirgeler, maaşlar, muhasebeye ilişkin tüm beyanlar bildirgeler, finans, ödemeler, stoklar vs. ayrıca küçük şirketlerde olabilecek gerekli gereksiz :) ne iş varsa burada ilgileniyorum. Fakat eski işyerimden çıkarken hayatımda hiç kdv vermemiştim, muhtasar doldurmamıştım. Burada hepsini yapıyorum ve kendime daha güvenim geldi açıkçası. Daha önce yapmadığımız işler ilk etapta acaba yapabilir miyiz diye düşündürtebiliyor bizi. Fakat insanın kendine güveni olmalı bence. Ve herşeyi heran bilmemiz çok mümkün değil. Önemli olan araştırabilme yeteneğimiz olsun. Bilgiye ulaşmak çok zor değil günümüzde artık. Ayrıca ben şahsen hiç kimseye sormaktan çekinmem. Büyüklerime, ya da o işi benden iyi bildiğine inandığım küçüklerime, ilgili kurumlara her durumda çekinmeden sorabilirim. Ayrıca internet sağolsun :) Elimizin altında kaynak çok fazla. Yeter ki kullanmayı bilelim. Demek istediğim şu, bence şirket veya büro holding gibi karşılaştırmalar yapmak çok doğru değil. Hepsinin bize kazandırdığı tecrübeler farklı ve güzel bence. Şimdi ise bir muhasebe bürosunda uzun süre çalışmamış olan ben, hayatımda hiç şirket kurmadım, acaba kurabilir miyim :) diyorum mesela. Bildiklerimiz kitaplardan bu konuda. Sözleşme hazırlanır, notere onaylatılır vss. Ama eminim ki yapabiliriz. Büronun da farklı tecrübeler getirdiği bir gerçek. Şimdiye dek şirketlerde çalıştım söylediğim gibi. Ve Mart-2009 sınavında 7 de 7 yaparak smmm oldum çok şükür. Ve büro konusunda net bir fikrim yok şu an. Bakalım zaman neler gösterecek bizlere. Herkese başarılar diliyorum. Sevgiler...
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

Konuyu açmış bir smmm olarak şunu söylemek istiyorum konuyu foruma açalı 2 ay gibi bir zaman geçti bende bir muhasebe bürosunda anlaşarak işi öğrenmek için ücret almadan çalışıyorum şuan.Büroya girmeden önce belki çok fazla eksiğim yoktur umuduyla girmiştim ama hiç öyle değilmiş herşey çok farklı.Bilmedeğim bir sürü detay varmış açılış kapanış işe giriş çıkış onaylar vergi cezaları vs.kesinlikle smmm olmama rağmen diyememki herşeyi çok biliyorum.Kesinlikle ben üstad oldum diyenin bile bir üstadı çıkacaktır.herkese başarılar
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

ceysel56 ' Alıntı:
.....kesinlikle smmm olmama rağmen diyememki herşeyi çok biliyorum.Kesinlikle ben üstad oldum diyenin bile bir üstadı çıkacaktır.herkese başarılar...

Çok önemli bir şey öğrenmişsiniz.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

Zaten şunu iyi bilmek lazım ki " Ben oldum" diyen aslında daha olmamıştır. Belki ben 40 seneden sonra " Olmaya çalışıyorum" diyebilirim.
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

SMMM olmak sadece ruhsatı kazanmak değildir..Ruhsat; sadece o işi, kanunla bize veren yetkiyi kullanmak adına sadece bir araçtır, vesikadır daha doğrusu...

bende smmm oldum çok güzel şuan 500 TL maaşla çalışıyorum daha öğreneceğim çok şey var..ama daha öncede yazdım.. ruhsat kazanmak aslında çok basit bişey.. önemli olan ruhsatın, değerinin bize yakışan olarak gerekli bilgi deneyim ve beceriyle kendimizi geliştirip o ruhsatın hakkını vermektir..
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

Selam herkese,
12 yıl muhasebe büro ve 2,5 yıl da şirket deneyimim oldu, şuan halen 75'i, bilanço olup toplamda 160 defteri olan bir muhasebe bürsunda her türlü ıvır zıvır işi bilen, gerektiğinde ayak işi yapan gerektiğinde büyük mükelleflerimizin toplantılarında boy gösteren(boy 1,72):), her türlü sorumluluğu üzerine almış ve mevzuatı takip etmeye çalışan biriyim. Bende muhasebe bürosu açma hayaliyle yaşıyorum, fakat daha önümde uzunca 3 yıl staj dönemim var(bu konuda biraz geç kaldım farkındayım hep şu bilgisay işi yüzünden). Şirkette bulunmakla muhasebe bürosu arasında bence dağlar kadar fark var. Muhasebe bürosunda olmak demek, inşaattan tutun,tekstil,maliyet muasehesi, serbest bölge, küçük işletmeler sgk,iş hukuku vs aklınıza ne geliyorsa veya aklınıza gelmeyen her konuda sürekli güncel bilgiye sahip olmanız gerekebilir,(tamamen portföyünüze bağlı) yorum yapabilmesiliniz, bazen bir avukat kadar bilgiye de sahip olmanız gerekebilir. Eğer muhasebe bürosu deneyiminiz yoksa ve işe atılmak istiyorsanız hayata yeniden başlıyorsunuzdur. Hiç de kolay değildir, zahmet emek,bilgi,tecrube,iyimserlik, sadakat,dürüstlük,başarı,çalışkanlık ve sevgi ister.Biri olmazsa bu iş olmaz. Bilgilerinize....
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

merhaba,
konuyu uzun bir aradan sonra yukarıya taşımış olacağım. muhasebe bürosu açarken, şirketleşip fatura kesmek mi dir mantıklı olan yoksa serbest meslek makbuzu kesmek midir? tecrübeli arkadaşların yorumunu alabilir miyim?
 
Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

ACCO ' Alıntı:
merhaba,
konuyu uzun bir aradan sonra yukarıya taşımış olacağım. muhasebe bürosu açarken, şirketleşip fatura kesmek mi dir mantıklı olan yoksa serbest meslek makbuzu kesmek midir? tecrübeli arkadaşların yorumunu alabilir miyim?

Kişden kişye değişir ama bence makbuz kesmek.
 
Üst