Merhaba arkadaşlar,
Şahit olduğum durum biraz karışık o yüzden size kısaca önden özet bilgi vereceğim ardından nasıl bir yol izlemem gerektiği hakkında değerli görüşlerinizi rica edeceğim.
*2015 yılında kurulan Hizmet sektöründe olan X ltd şti (mükellefim) Gıda sektöründe olan Y a.ş. binasında bir oda kiralayıp burada merkez adresini gösteriyor. 2015 yılı için Y A.Ş. X LTD ŞTİ' ne kira bedeli olarak yıllık fatura kesiyor ve stopaj vs. ödemesi yapılmıyor.
Fakat 2. sene 2016 yılında herhangi bir fatura kesilmiyor X ltd şti sözleşme yapıldığını belirtip stopaj ile ödeme yapılsın diyor. 2016 yılı 12 ay boyunca 4 dönem muhtasar da Y A.Ş. adına stopaj gösterilip ödeniyor fakat sözleşme yapılmamış. Bu durum Y A.Ş. tarafından öğreniliyor ve X LTD ŞTİ' nden 2016 yılına ait 4 dönem muhtasarı düzeltmesi isteniyor.
Şimdi Sorularım;
*X Ltd Şti Aylık Brüt 375 TL den gösterdiği kira ödemelerini çıkarıp 2016 yılına ait 4 dönemin muhtasar beyannamelerini verirken nasıl vermeli neye dikkat etmelidir ?
*4 dönem kira (12x375) 1500 TL yapıyor bu rakam da gider olarak hesaplarında olmayacak doğal olarak son dönem geçici vergi ve kurumları düzeltmem de gerekecek midir? (X ltd Şti zarar ile kapatmış idi kar çıkmıyor bu işlemden sonrada zarar azalıyor)
*Bu yapılan düzeltme ve bildirimlerden ötürü X LTD ŞTİ' ne ne gibi cezalar gelebilir.
*Düzeltme verilmez ise daha mı kötü sonuçlar ortaya çıkar ?
Bilgi ve görüşlerinizi bekliyorum.
Şimdiden Teşekkürler.
Şahit olduğum durum biraz karışık o yüzden size kısaca önden özet bilgi vereceğim ardından nasıl bir yol izlemem gerektiği hakkında değerli görüşlerinizi rica edeceğim.
*2015 yılında kurulan Hizmet sektöründe olan X ltd şti (mükellefim) Gıda sektöründe olan Y a.ş. binasında bir oda kiralayıp burada merkez adresini gösteriyor. 2015 yılı için Y A.Ş. X LTD ŞTİ' ne kira bedeli olarak yıllık fatura kesiyor ve stopaj vs. ödemesi yapılmıyor.
Fakat 2. sene 2016 yılında herhangi bir fatura kesilmiyor X ltd şti sözleşme yapıldığını belirtip stopaj ile ödeme yapılsın diyor. 2016 yılı 12 ay boyunca 4 dönem muhtasar da Y A.Ş. adına stopaj gösterilip ödeniyor fakat sözleşme yapılmamış. Bu durum Y A.Ş. tarafından öğreniliyor ve X LTD ŞTİ' nden 2016 yılına ait 4 dönem muhtasarı düzeltmesi isteniyor.
Şimdi Sorularım;
*X Ltd Şti Aylık Brüt 375 TL den gösterdiği kira ödemelerini çıkarıp 2016 yılına ait 4 dönemin muhtasar beyannamelerini verirken nasıl vermeli neye dikkat etmelidir ?
*4 dönem kira (12x375) 1500 TL yapıyor bu rakam da gider olarak hesaplarında olmayacak doğal olarak son dönem geçici vergi ve kurumları düzeltmem de gerekecek midir? (X ltd Şti zarar ile kapatmış idi kar çıkmıyor bu işlemden sonrada zarar azalıyor)
*Bu yapılan düzeltme ve bildirimlerden ötürü X LTD ŞTİ' ne ne gibi cezalar gelebilir.
*Düzeltme verilmez ise daha mı kötü sonuçlar ortaya çıkar ?
Bilgi ve görüşlerinizi bekliyorum.
Şimdiden Teşekkürler.