Ofis Açmak ve Endişeler

Mesleğimiz tabiki maliyetsiz bir meslek değildir ancak, sermaye-yoğun değil,emek-yoğun olan bir meslektir.
İşe başlamak içinde normal şartlarda aşırı bir sermayeye ihtiyaç yoktur.Ancak yinede en az 6 ay idare edebilecek bir sermaye birikimi olması şarttır. Diğeri çok zorlama olur.
Ayrıca bu sermaye ihtiyacı kişiden kişiye göre değişebilir.Burada amaç minimum maliyetlerle iş başı yapabilecek ortamı oluşturabilmektir.Lüks semtte lüks binada lüks bir ofis mantığıyla hareket ederseniz,haliyle sermayeniz bunu karşılayamayabilir.Bu konuda mütevazi davranacaksınız başka yolu yoktur.Birikimi olupta maddi sıkıntı yaşayamayacak olanlar veya hazırda kendisini rahatlıkla geçindirebilecek müşteri portföyü olanlar için bunları zaten söylemiyorum.Ama 2-3 müşteriyle ofis açmayacesaret edebilecek arkadaşlar,bu konuda çok mütevazi davranmaları gerekir.
Ayrıca unutulmasın ki,yeni ofis açan arkadaşlarım günün çoğunu ofis dışında geçireceklerinden (hatta geçirmek zorundalar) çok aşırı masraflara girmeden varını yoğunu ofise yatırmalarına gerek yoktur.
Fakat şu bir gerçek ki,özellikle son 2 yıldır,kiraların aşırı fahiş olması durumu iyice zorlaştırmaktadır.Yani ne yazık ki,5 müşterim olsun ofis açarım diyebilmek bile günümüzde deli cesaretidir.Ben 9 yıl evvel ilk ofisimi açtığımda 3 müşterim vardı ve aldığım ücret, sadece kiramı karşılayabiliyordu.
Günümüz şartlarında o cesareti bir daha ve asla gösteremem mesela.O zamanlar şartlar kaldırılabiliyordu ve sıkıntı çekmeye değerdi.Ancak şimdi gerçekten çok zor.
Yeni büro açmayı düşünen arkadaşlara Allah kolaylık versin diycem.
Yorumunuz için teşekkürler,
Evet sermaye gerektiren sektörle kıyaslayamayız fakat benim gibi hiç mükellef yokken ofis açınca her masraf göze batıyor. Ki evdeki laptopumu kullanıyorum, yazıcıyı arkadaşımdan ödünç aldım, masam vardı, onun dışında zaruri sayılabilecek kitaplık, sandalye, koltuk vs.. hepsini ikinci el aldım. ofis kendime ait kira derdim yok Allah'a şükür. O da olsaydı sanırım ben de girişemezdim ya da mutlaka gider ortağı bulurdum bir süre için. maalesef şu 2 senede her şey daha da zorlaştı, sadece bizim sektöre yönelik söylemiyorum. Girişimci olmaya karar veren bir kişi de aynı süreçten geçiyor. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

''Ayrıca unutulmasın ki,yeni ofis açan arkadaşlarım günün çoğunu ofis dışında geçireceklerinden (hatta geçirmek zorundalar) çok aşırı masraflara girmeden varını yoğunu ofise yatırmalarına gerek yoktur.''

Burayı biraz açar mısınız? Ben günün çoğunda ofisteyim çünkü. Mükellef bulmak açısından mı kastettiniz? Seminer, eğitim, sosyal ortam vs.. sık sık bulunuyorum fakat bunun dışında bir fiil her gün ofis dışında ne yapmam gerek bilemiyorum. Mevcut mükellefimle detaylı ilgileniyorum. Bunun dışında tasdik dönemi görüştüklerim oldu fakat geliş nedenleri haksız rekabete yol açacak şekilde olduğu için almadım hiç birini.
 
Sayin meslek büyüklerim size bir konuda danışmak istiyorum, ben staja başlarken büroda yapılan işlerin hiçbirini bilmiyordum, şimdi aşağı yukarı 6aydir calisiyorum ve 10 bilanco 20 işletme olmak üzere hepsinin evraklarını ben işliyorum, luca kullanmayi ogrendim ve eta stok çalışmasini öğrendim. Bunun dışında ise giriş çıkış işlemleri ve aylik bordrolari yapiyorum. Stajin ilk 6 ayini degerlendirecek olursak, verimliligi nasıl olcebilirim? Büroda mali müşavir ve ben variz sadece, beyannameleri o veriyor, bugün biraz yıllık beyannamenin rakamsal boyutunu öğretti. Yani takvimin ilerisinde miyim, gerisinde mi? Okuma yapabileceğim başlangıç kitapları varsa tavsiyelerinizi bekliyorum. Kendimi nasil gelistirebilirim?
Merhaba
Basılı Kaynak istiyorsanız, "muhasebecinin el kitabı" diye güncel basımlı bir kitap var.Bunu temin edin.
Alomaliye'nin ücretsiz haber bülteni var.Ona abone olun.Başka benzer sitelerinde mail abonelikleri var.Ama en az 2 sitenin mail grubuna abone olun.
Onlarca whatsapp grupları var.Beğendiğiniz 1 veya 2 tanesine katılın.
Bu forum sayfasını sıklıkla takip edin.Aklınıza takılanları sorun.Her yazılan konu başlığını okuyun,yorumları takip edin.
Resmi Gazeteye online abone olun.
 
Sayin meslek büyüklerim size bir konuda danışmak istiyorum, ben staja başlarken büroda yapılan işlerin hiçbirini bilmiyordum, şimdi aşağı yukarı 6aydir calisiyorum ve 10 bilanco 20 işletme olmak üzere hepsinin evraklarını ben işliyorum, luca kullanmayi ogrendim ve eta stok çalışmasini öğrendim. Bunun dışında ise giriş çıkış işlemleri ve aylik bordrolari yapiyorum. Stajin ilk 6 ayini degerlendirecek olursak, verimliligi nasıl olcebilirim? Büroda mali müşavir ve ben variz sadece, beyannameleri o veriyor, bugün biraz yıllık beyannamenin rakamsal boyutunu öğretti. Yani takvimin ilerisinde miyim, gerisinde mi? Okuma yapabileceğim başlangıç kitapları varsa tavsiyelerinizi bekliyorum. Kendimi nasil gelistirebilirim?
Bu biraz kişisel bir soru. Bazen ofis rutinine çok kaptırırız kendimizi, öğrendik zannederiz ama spesifik bir durumla karşılaşınca verebildiğimiz/veremediğimiz yorum öğrenip öğrenemediğimizi gösterir.

Şuan için iyi tabii ama tavsiyem bol bol mevzuat oku, forumları takip et, lebib yalkın, yaklaşım önerebilirim.

Ben ofiste bir çok şeyi öğrendiğimi düşünürdüm, ofis açtıktan sonra ofiste defalarca yaptığım işleri yaparken tabiri caizse ''alıcı gözüyle'' yaptığım için sanki yeniden öğreniyor gibi tekrar tekrar okudum araştırdım, hala da öyle yapıyorum. İnsanın kendi işi ve bireysel sorumluluğu olunca tüm işlemleri mevzuata dayandırarak yapma prensibi oluşuyor.

Evrak işliyorsanız KDV kanunu mutlaka okuyun, bordro yapıyorsanız, pc den değil manuel de bordro yapın, nereden ne kesiliyor bilin, Bordro uygulama rehberi gibi bir kaynak edinin. Örneğin Kısmi zamanlı bir çalışan olacak. Ne yapmak gerektiğini detaylı bir şekilde araştırın. Gibi gibi..

Tabii bu benim nacizane tavsiyem, burada yıllarını vermiş üstadlar eminim nokta atış yapacaklardır tavsiye yönünden.
 
Yorumunuz için teşekkürler,
Evet sermaye gerektiren sektörle kıyaslayamayız fakat benim gibi hiç mükellef yokken ofis açınca her masraf göze batıyor. Ki evdeki laptopumu kullanıyorum, yazıcıyı arkadaşımdan ödünç aldım, masam vardı, onun dışında zaruri sayılabilecek kitaplık, sandalye, koltuk vs.. hepsini ikinci el aldım. ofis kendime ait kira derdim yok Allah'a şükür. O da olsaydı sanırım ben de girişemezdim ya da mutlaka gider ortağı bulurdum bir süre için. maalesef şu 2 senede her şey daha da zorlaştı, sadece bizim sektöre yönelik söylemiyorum. Girişimci olmaya karar veren bir kişi de aynı süreçten geçiyor. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

''Ayrıca unutulmasın ki,yeni ofis açan arkadaşlarım günün çoğunu ofis dışında geçireceklerinden (hatta geçirmek zorundalar) çok aşırı masraflara girmeden varını yoğunu ofise yatırmalarına gerek yoktur.''

Burayı biraz açar mısınız? Ben günün çoğunda ofisteyim çünkü. Mükellef bulmak açısından mı kastettiniz? Seminer, eğitim, sosyal ortam vs.. sık sık bulunuyorum fakat bunun dışında bir fiil her gün ofis dışında ne yapmam gerek bilemiyorum. Mevcut mükellefimle detaylı ilgileniyorum. Bunun dışında tasdik dönemi görüştüklerim oldu fakat geliş nedenleri haksız rekabete yol açacak şekilde olduğu için almadım hiç birini.
Merhaba
Bu meslekte aynı ofis için gider ortaklığı ne yazık ki uzun vadeli (hatta bana göre kısa vadeli bile) bir çözüm değildir.Kendi içinde bir sürü handikapları var.Gider ortaklığını pek tavsiye etmem.
Cümlemi açmaya çalışayım tabiki.
Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır elbette.Yani bu yazacaklarım bir başkası için geçerli olmayabilir.
Mesleğimiz takdir edersiniz ki,herşeyden önce sabır isteyen bir meslektir.Teoride bir çok şey biliyor olmamız,bunu pratiğe dökemedikçe pekte bir anlam ifade etmemektedir.Hatta son zamanlarda her gün yeni birşeyle karşılaştığımızdan bildiğimiz teorik bilgilerden bile şüphe etmeye başladık.
Bunlar tabi işin başka bir boyutu.
Az mükellefle işyeri açan meslektaşlarımın ofis yoğunluğu çok fazla olmayacaktır.Günlerinin çoğunu ofiste büyük ihtimal yapacak iş olmadan geçireceklerdir.Bu esnada tabiki interneti kurcalayıp teorik bilgiler öğrenmeye çalışacaktır ama uygulama alanı bulamadıktan sonra kafayı bir çok bilgiyle doldurmanın pekte bir anlamı olmayacaktır.E haliyle mükelleflerde oturarak beklenemeyeceğine göre o halde piyasaya çıkmak,dışarda takılmak icab edecektir.Burada herkes kendince bir taktik geliştirecektir mutlaka.Mesela mükelleflerinize gittiğinizde orada daha fazla vakit geçirme, 10 dakikada çıkacağınız bir yerde yarım saat fazladan takılma,biraz muhabbete girme,sözü ne yapıp edip dönüp dolaştırıp vergi konularına getirme (ki işimiz bu) mükellefin sorunlarını dinleme, hatta o işyerine o anda dışardan gelen müşterilerle gerekirse diyaloğa girme,bir şekilde mali müşavir olduğunuzu ( o kişiyi ilk defa görseniz bile) karşınızdakine gösterme,kartınızı verme gibi gibi ne yazık ki taktiksel çabalar içine girmelisiniz.Genelde ve uzun süreli aynı mekanlara sıklıkla gitme.Her gün değişik yerlere kısa kısa gitmektense aynı yerde daha uzun süre kalmayı ve oraya daha sık gitmeyi tercih ederim mesela.Çünkü biliyorsunuz bizde müdavimlik ve aşinalık iş yapar.Mesela bir taktik;Üzerinize vazife olmasada diyelim ki bir kişinin bir sorununu dinlediniz,o kişinin telefonunu istiyeceksiniz,konuyu araştırıp bilgi vereceğinizi söyleyeceksiniz ve bunuda yapacaksınız.Bütün mesele nedir,o kişinin aklına girmek ve orada kalmak.Bazen burda yeni meslektaşlarım soruyorlar "mükellef nasıl bulunur" diye.Bunun bir formülü veya bir pazarı yoktur.Herkes kendine göre taktik geliştirir.
O nedenle ofiste oturarak önemli vaktinizi boşa harcamayın derim.Çünkü bu vakitler kıymetli.Ofis işi kolaydır.1 saat fazla mesai yapar tüm işleri bitirirsiniz.
Ayrıca mükellefin isteği 1.sırada önceliklidir.Mükellef birşey mi istedi?Elinizdeki iş çok acil değilse,bırakacaksınız,mükellefin isteğini yapacaksınız. Zaten mesleğimiz elle tutulur gözle görülür bir meslek değil.Mükellef ne bekliyor? İhtiyacım karşılanıyor mu?Doğru bilgi alabiliyor muyum? Zamanında alabiliyor muyum? Muhasebecim benimle ilgileniyor mu? Bütün beklenti bunlardan ibaret.Ofiste ne kadar yoğun olduğunuz,yazdığınız defterin zorluğu vs.bunlar mükellefin umurunda değildir.Muhasebecim benimle ilgileniyor mu? Tek dertleri budur.
Geçen e-defter bir mükellefimin kayıtlarıyla uğraşıyordum,birşey sormak için aradım onu. benimle ilgilenmiyosun dedi :) İlgilenmiyorsun dediği de 1,5 aydır görüşmedik.Ama onun 20 günü de yurtdışındaydı zaten. Dedim,ilgilenmesem seni bişey sormak için ararmıyım,önümde evrakların var :) Yani bakın onun umurunda değil,siz evrakları için sabahlamışsınız,15 banka giriyormuşsunuz,falan bunların hepsi hikaye.Mükellef derdi beni görmek ve yüzyüze görüşmek..Bir hafta sonra buluştuk gerçi..Yani diyeceğim mükellefle ilgileneceksiniz.O sizden memnun kalacak,bir başkasına tavsiye edecek. Ben 20 dakikalık bir toplantı için gitmesi gelmesi 3 saatimi harcadığımı biliyorum.Ama bunun başka yolu yok.
Ama tavsiyelerim şunlar
1- Hiçbir meslektaşımın ekmeğine alenen mani olmayın.Başka müşaviri olan hiçbir mükellefin aklını çelmeye çalışmayın.Düşük fiyat teklif etmeyin.Mükellefi çalmaya çalışmayın.Dürüst olun,söz veriyorsanız sözünüzü tutun.
2- Büyük firma küçük firma ayırt etmeden,ben senden az ücret alıyorum o yüzden hizmetimi de ona göre veriyorum gibi,salakça ve meslek ahlakımıza hiç uymayan bir davranışa girmeyin.
3- Hiç bir meslektaşımı kötülemeyin. (kötülemek bizim haddimiz değildir,o kararı mükellef verecek)
4- Bilmediğiniz bir konu geldiğinde bilmiyorum diyin.Araştırın ama mutlaka geri dönüşünüzü hızlıca yapın.

İşinizi hakkıyla yapın,takdiri ve hayrı önce Allah'a sonra vicdanınıza,sonrada mükellefe bırakın.
Saygılar
 
Son düzenleme:
Sayin meslek büyüklerim size bir konuda danışmak istiyorum, ben staja başlarken büroda yapılan işlerin hiçbirini bilmiyordum, şimdi aşağı yukarı 6aydir calisiyorum ve 10 bilanco 20 işletme olmak üzere hepsinin evraklarını ben işliyorum, luca kullanmayi ogrendim ve eta stok çalışmasini öğrendim. Bunun dışında ise giriş çıkış işlemleri ve aylik bordrolari yapiyorum. Stajin ilk 6 ayini degerlendirecek olursak, verimliligi nasıl olcebilirim? Büroda mali müşavir ve ben variz sadece, beyannameleri o veriyor, bugün biraz yıllık beyannamenin rakamsal boyutunu öğretti. Yani takvimin ilerisinde miyim, gerisinde mi? Okuma yapabileceğim başlangıç kitapları varsa tavsiyelerinizi bekliyorum. Kendimi nasil gelistirebilirim?
Daha günceli var mı bilmiyorum kontrol etmedim.
Ama birkaç ay önce bunu almıştım.Bu kitap oldukça işine yarayacaktır.
 

Ekli dosyalar

  • kitap 1.jpg
    kitap 1.jpg
    922.9 KB · Görüntüleme: 14
  • kitap 2(1).jpg
    kitap 2(1).jpg
    844.6 KB · Görüntüleme: 13
Merhaba
Bu meslekte aynı ofis için gider ortaklığı ne yazık ki uzun vadeli (hatta bana göre kısa vadeli bile) bir çözüm değildir.Kendi içinde bir sürü handikapları var.Gider ortaklığını pek tavsiye etmem.
Cümlemi açmaya çalışayım tabiki.
Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır elbette.Yani bu yazacaklarım bir başkası için geçerli olmayabilir.
Mesleğimiz takdir edersiniz ki,herşeyden önce sabır isteyen bir meslektir.Teoride bir çok şey biliyor olmamız,bunu pratiğe dökemedikçe pekte bir anlam ifade etmemektedir.Hatta son zamanlarda her gün yeni birşeyle karşılaştığımızdan bildiğimiz teorik bilgilerden bile şüphe etmeye başladık.
Bunlar tabi işin başka bir boyutu.
Az mükellefle işyeri açan meslektaşlarımın ofis yoğunluğu çok fazla olmayacaktır.Günlerinin çoğunu ofiste büyük ihtimal yapacak iş olmadan geçireceklerdir.Bu esnada tabiki interneti kurcalayıp teorik bilgiler öğrenmeye çalışacaktır ama uygulama alanı bulamadıktan sonra kafayı bir çok bilgiyle doldurmanın pekte bir anlamı olmayacaktır.E haliyle mükelleflerde oturarak beklenemeyeceğine göre o halde piyasaya çıkmak,dışarda takılmak icab edecektir.Burada herkes kendince bir taktik geliştirecektir mutlaka.Mesela mükelleflerinize gittiğinizde orada daha fazla vakit geçirme, 10 dakikada çıkacağınız bir yerde yarım saat fazladan takılma,biraz muhabbete girme,sözü ne yapıp edip dönüp dolaştırıp vergi konularına getirme (ki işimiz bu) mükellefin sorunlarını dinleme, hatta o işyerine o anda dışardan gelen müşterilerle gerekirse diyaloğa girme,bir şekilde mali müşavir olduğunuzu ( o kişiyi ilk defa görseniz bile) karşınızdakine gösterme,kartınızı verme gibi gibi ne yazık ki taktiksel çabalar içine girmelisiniz.Genelde ve uzun süreli aynı mekanlara sıklıkla gitme.Her gün değişik yerlere kısa kısa gitmektense aynı yerde daha uzun süre kalmayı ve oraya daha sık gitmeyi tercih ederim mesela.Çünkü biliyorsunuz bizde müdavimlik ve aşinalık iş yapar.Mesela bir taktik;Üzerinize vazife olmasada diyelim ki bir kişinin bir sorununu dinlediniz,o kişinin telefonunu istiyeceksiniz,konuyu araştırıp bilgi vereceğinizi söyleyeceksiniz ve bunuda yapacaksınız.Bütün mesele nedir,o kişinin aklına girmek ve orada kalmak.Bazen burda yeni meslektaşlarım soruyorlar "mükellef nasıl bulunur" diye.Bunun bir formülü veya bir pazarı yoktur.Herkes kendine göre taktik geliştirir.
O nedenle ofiste oturarak önemli vaktinizi boşa harcamayın derim.Çünkü bu vakitler kıymetli.Ofis işi kolaydır.1 saat fazla mesai yapar tüm işleri bitirirsiniz.
Ayrıca mükellefin isteği 1.sırada önceliklidir.Mükellef birşey mi istedi?Elinizdeki iş çok acil değilse,bırakacaksınız,mükellefin isteğini yapacaksınız. Zaten mesleğimiz elle tutulur gözle görülür bir meslek değil.Mükellef ne bekliyor? İhtiyacım karşılanıyor mu?Doğru bilgi alabiliyor muyum? Zamanında alabiliyor muyum? Muhasebecim benimle ilgileniyor mu? Bütün beklenti bunlardan ibaret.Ofiste ne kadar yoğun olduğunuz,yazdığınız defterin zorluğu vs.bunlar mükellefin umurunda değildir.Muhasebecim benimle ilgileniyor mu? Tek dertleri budur.
Geçen e-defter bir mükellefimin kayıtlarıyla uğraşıyordum,birşey sormak için aradım onu. benimle ilgilenmiyosun dedi :) İlgilenmiyorsun dediği de 1,5 aydır görüşmedik.Ama onun 20 günü de yurtdışındaydı zaten. Dedim,ilgilenmesem seni bişey sormak için ararmıyım,önümde evrakların var :) Yani bakın onun umurunda değil,siz evrakları için sabahlamışsınız,15 banka giriyormuşsunuz,falan bunların hepsi hikaye.Mükellef derdi beni görmek ve yüzyüze görüşmek..Bir hafta sonra buluştuk gerçi..Yani diyeceğim mükellefle ilgileneceksiniz.O sizden memnun kalacak,bir başkasına tavsiye edecek. Ben 20 dakikalık bir toplantı için gitmesi gelmesi 3 saatimi harcadığımı biliyorum.Ama bunun başka yolu yok.
Ama tavsiyelerim şunlar
1- Hiçbir meslektaşımın ekmeğine alenen mani olmayın.Başka müşaviri olan hiçbir mükellefin aklını çelmeye çalışmayın.Düşük fiyat teklif etmeyin.Mükellefi çalmaya çalışmayın.Dürüst olun,söz veriyorsanız sözünüzü tutun.
2- Büyük firma küçük firma ayırt etmeden,ben senden az ücret alıyorum o yüzden hizmetimi de ona göre veriyorum gibi,salakça ve meslek ahlakımıza hiç uymayan bir davranışa girmeyin.
3- Hiç bir meslektaşımı kötülemeyin. (kötülemek bizim haddimiz değildir,o kararı mükellef verecek)
4- Bilmediğiniz bir konu geldiğinde bilmiyorum diyin.Araştırın ama mutlaka geri dönüşünüzü hızlıca yapın.

İşinizi hakkıyla yapın,takdiri ve hayrı önce Allah'a sonra vicdanınıza,sonrada mükellefe bırakın.
Saygılar
Merhaba, öncelikle detaylı cevabınız için teşekkür ederim,
Gider ortaklığı bir süre düşündüm esasen. Hem ek gelir gibi olur hem yalnız kalmam diye. Malum meslek fazlasıyla dinamik.. eksik kaldığım nokta çok oluyor, bazen spesifik bir olay oluyor araştırarak bulamıyorum. Meslektaşlara sormaya da çekindiğim oluyor. Bir şekilde çözüyorum gerçi. Bu süreç biraz yalnız hissettiriyor. Biri daha olsa hem mesleğin teknik kısmında iyi olur hem de kişisel gelişimde birbirimizi motive ederiz diye düşündüm fakat gel gelelim eksileri de kafamı kurcalayınca vazgeçtim. Yarı zamanlı bir ofiste de çalışmayı düşündüm fakat bu kez işime odaklanamam, zamanla o yarım 2/3 olur diye onu da bir kenara bıraktım.

Mükellefe gittiğimde dediğiniz gibi fazla vakit geçirmeye çalışıyorum. Memnun da oluyorlar sağ olsunlar. Mükellef görüşmelerinde 3. bir kişiye pek denk gelemiyorum ama dışarıda bir işim olduğunda konuşkanımdır hemen lafı bir şekilde mesleğime getirip kart veriyorum insanları bunaltmadan. Bunun dışında çok farklı mekanlara gitmem, genelde gittiğim yerlerde genelde kitap kafe oluyor, mesleki seminerler, okul toplantıları vs. Eğer sohbet ortamı ise zaten dediğiniz gibi girmeye çalışıyorum o konulara fakat örnek veriyorum bir kitap kafeye gidiyorsam- ki aşinalık oluyor hem çalışanlarla vs..- orada sohbet açacak çok ortamım olmuyor. Sanırım biraz daha sosyalleşmem gerekecek: ) Bundan sonra daha çok dikkat edeceğim bahsettiğiniz hususlara.

Mükellefimle ilgileniyorum çok şükür, memnun da oluyorlar, destekleri takip ediyorum. Woman-Up adında bir sgk desteğinden yararlandırdım mesela çok memnun kaldılar. Mesleğimiz soyut olduğu için dediğiniz gibi yaptığımız iş kafalarında çok oturmuyor haliyle havada kalıyor. Ben bunun için mesela Tahakkuk mailerimi detaylı atıyorum, Sık sık bilgilendirme maili vs atıyorum. Yaptığım çok basit bir işlemi bile bir şekilde söylüyorum ki havadan para kazanıyor algısı olmasın.

Haksız rekabete hiç girmiyorum ve hatta tasdik dönemi, hizmetinden memnun kaldığı halde sırf tasdik ücreti/muhasebe ücreti zammından şikayet edenleri dahi almadım ihtiyacım olduğu halde. Meslektaş az bile istemiş çoğu kez. Bunu onlara da söyledim ve hizmetten memnunsanız asla bırakmayın, bu fiyata başka bakan da bulamazsınız deyip gönderdim.
Hatta içimden geleni söylemek gerekirse, istiyorum ki hep açılışla gelsinler. Şimdiye dek öyle oldu. Başından beri bilip takip etmek çok daha sağlıklı geliyor bana.

Rızık Allah'tan. Bu süreç sabır istiyor. Bireysel olarak istediğim zaten kişiliğimden hiç ödün vermeden, vicdanım rahat bu işi yapabilmek. Allah cümlemizi muvaffak etsin. çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için.
 
Üst