Özel Sektör Harcırah Uygulaması

Üyelik
1 Haz 2010
Mesajlar
1
Arkadaşlar Merhaba,

Şirketimizde şehirler arası otobüslerde çalışan kaptan şoför ve araç içinde yolcularımıza ikram servisi yapan Host-Servis görevlisi unvanında çalışan personellerin ücret sisteminde değişiklik yaparak günlük yapılan sefer başına harcırah uygulaması ile, daha az maliyete daha fazla ücret verebileceğimizi düşünüyorum. İnternet ortamından yaptığım araştırmalarda, özel sektör harcırah uygulaması ile ilgili fazla bilgiye ulaşamama rağmen özel sektörde de uygulanabildiği bilgisi ne ulaştım. Ancak gerçek anlamda uygulama ile ilgili yeterli bir bilgi olmadığı için aklıma takılan sorular konusunda sizden yardım talep ediyorum. Konu ile ilgili aklıma takılan sorular aşağıdadır. Yardımlarınız ve desteğiniz için çok teşekkürler.

1- "Harcırahın belirlenmesinde öğle yemeğine kadar geçen süre kadar şehir dışında kaldıysa 3/1, öğle ve akşam yemek vakti kadar şehir dışında kaldıysa 3/2, 2 yemek vaktinden daha fazla şehir dışında kaldıysa tam harcırah verilir" ifadesine istinaden sefer bazlı yapılacak olan harcırah hesabında; personelin belediye sınırları dışında geçirdiği her 8 saat için, belirlenen harcırah oranının 3/1 kadar harcırah verilmesi kanuni açıdan uygun mudur?

2- Personellerin almış oldukları brüt ücretler personele verilecek olan harcırahın belirlenmesinde etken midir? Yoksa personelin almış olduğu ücret ne olursa olsun (2010 yılı verileri) alt sınır olarak 24.00, üst sınır olarak devlet memurlarına verilen en yüksek harcırah limiti olan 39.00 TL mi baz alınacaktır?

3- Harcırah ödemeleri takip eden ayın ücret bordrosuna dahil edilerek personelin banka hesabına ödenebilir mi?

4- Harcırah uygulaması ile personele verilen ek gelirler(Harcırah tutarları) Kıdem tazminat hesabında brüt ücrete eklenecek midir?

5- Personelin şehir dışı görevlerinde her defasında görevlendirme yazısı yazılmasına gerek var mı?

6- Her ay standart bir harcırah bordroya eklene bilir mi?

7- Personelin hak etmiş olduğu harcırahlardan herhangi bir kesinti yapılabilir mi? (icra, nafaka vs.)

8- Harcırah uygulamasında:
a. Konaklama ve yemek bedellerinin tamamının nakden ödenmesi

b. Konaklama ve yemek bedellerinin tamamının belge olarak ödenmesi

c. Sadece konaklama giderinin belge olarak ödenmesi

Şeklinde üç türlü uygulama mevcuttur. Şirket olarak birim veya bölüm bazında farklı uygulamaları tercih edilebilir mi? Örn. Mobil Personellerde (Kaptan Şoför, Host-Servis Görevlisi) a şıkkı, Destek personellerinde(İnsan Kaynakları, Satınalama, Muhasebe Vs.) b şıkkı gibi

9- Harcırah uygulamasına geçişte; Personellerden muafakatname alınarak ücretlerinin düşürülmesi mümkün mü?

10- Maliye veya SGK tarafından yapılabilecek herhangi bir denetimde şirketin taşıyacağı riskler nelerdir?

11- Harcırahın belirlenmesinde etken olan sefer süreleri aylık olarak listelenerek arşivlenmesine gerek ver mıdır? Bu listelere personel tarafından imza alınmasına gerek var mıdır?
 
Ynt: Özel Sektör Harcırah Uygulaması

harcırah ödemeleri asıl işin dışında istisnai olarak yapılan görevlendirmeler için yapılır. Bİr kişinin asli görevi devamlı olarak belediye hudutlarının dışında geçiyorsa ona o işi için harcırah ödenmez.
 
Üst