Petrol ofisine yapılan tesis kurma giderleri hk

Üyelik
7 May 2007
Mesajlar
90
Konum
trabzon
sayın meslektaşlarım bizim petrol ofisi şirketimiz önceki zamanlarda tesise idari bina yaptırıyor ben de buna ait tüm inş. malzeme giderleri ve işçilikleri 251 yer altı ve yer üstü düzenleri hesabına atmıştım. sanıyorum ki 258 nolu hesaba aktarma yapmam gerekiyor. öncelikle yapacağım iş doğru mudur?
ikinci olarak yine bu idari binayı genişletmek ve güzelleştirmek için tekrar inş. malzeme giderleri ve işçilik giderleri faturaları alınmaya başlandı ben bu giderleri en doğrusu hangi hesapta muhasebeleştirmem gerekiyor . Bina bitmeden amortisman ayıramaz mıyım bu konularda bilgi verilmesini rica ederim. saygılar
 
Üyelik
16 Ocak 2008
Mesajlar
169
Konum
İstanbul
Ynt: Petrol ofisine yapılan tesis kurma giderleri hk

Merhaba;

Yazdıklarınızdan anladığım;

Önceki yıllarda bir bina yapıldı ve kullanmaya başladınız... Bu yıl tekrar tadilat işlerine girildi ve yeni faturalar gelmeyi başladı.

Bina yapımı bitti ve kullanmaya başladı iseniz, 252 hesapta takip edip amortisman ayıracaksınız. Sonradan yapılan tadilat giderleri için 2 farklı görüş mevcut...

birincisi sonradan yapılan değer arttırıcı işlemleri binanın kalan süresi içinde amortismana tabi tutmak
ikincisi de sonradan yapılan giderleri tekrar binanın oranı kadar amortismana tabi tutmak.
 
Üyelik
3 Nis 2008
Mesajlar
266
Ynt: Petrol ofisine yapılan tesis kurma giderleri hk

Petrol ofisi ana dağıtıcı olarak yapılan bina maliyetlerini kendisi mi karşıladı?


Binanın arsası kimin? Kiralık mı ?

Yapılan bina masraflarını kim karşıladı zamanında?

Şu an yapılan tadilat genişletme masraflarını kim karşılayacak ?
 
İ

İrem35

Ziyaretçi
Ynt: Petrol ofisine yapılan tesis kurma giderleri hk

İlk yapmanız gereken 251 hesap değil, yapılan inşaat ile ilgili malzeme giderlerini 258 de aktifleştirmek, daha sonra bina tamamlanınca 252 hesaba almak.

252 nolu hesapta biriken tutar binanın maliyeti. Daha sonra binaya yapılacak olan değer artırıcı unsurları binanın maliyetine ilave edip amortisman ayırmalısınız. Ancak bina bitmeden amortisman ayrılmayacak.
Bina tamamlandığında üstüne ilave maliyet eklendiğinde yani değer artırıcı giderler yapıldığında amortisman mevzusunu biraz daha açarsak;

eğer yapılan bu değer artırıcı masraflar; asıl kıymetin ekonomik ömürünü uzatmıyorsa;
bu kıymet, binanın kalan amortisman süresinde amortismana tabi tutulur. Örneğin binanın ekonomik ömrü 20 yıl, 5 yıldır amortismana tabi tutulmuşsa, geri kalan 15 yıl üzerinden sonradan yapılmış kıymet amortismana tabi tutulur.

şayet sonradan yapılan bu kıymet, asıl kıymetin ekonomik ömrünü uzatıyorsa;
bu seferde hem binanın hemde yapılan kıymetin faydalı ömürlerine bakmanız gerekir. Faydalı ömürlerinden hangisi en kısa süre ise sonradan yapılan kıymet o süre içinde amortismana tabi tutulur.
Yani örneğin yine binanın diyelimki ekonomik ömrü 20 yıl, sonradan yapılan güzelleştirme kıymetide binanın ekonomik ömrünü uzatıyor varsayımıyla oda işte dış cephe alçıpan yada işte paksiding yapılsın diyelimki onunda faydalı ömrü 8 yıl olsun. Burada kısa olan 8 yıl olduğu için dış cepheye yapılan paksiding, binanın ekonomik ömrünü uzattığında dolayı, bu sürede amortismana tabi tutulur.

bunlara dikkat etmeniz gerekli.
 
Üyelik
7 May 2007
Mesajlar
90
Konum
trabzon
Ynt: Petrol ofisine yapılan tesis kurma giderleri hk

cevaplarınız ile bana yardımcı oldunuz. Bunu için çok teşekkür ederim
 
Üyelik
29 Nis 2011
Mesajlar
5
Ynt: Petrol ofisine yapılan tesis kurma giderleri hk

alçıpan nedir neden alçıpan kulanımı
 
Üst