Resmi Tatil, İdari Tatil Ayırımı

terapist13

Katkı Sunan Üye
Üyelik
26 Mar 2007
Mesajlar
505
Konum
izmir
önceki tail açıklamalarında arife ve benzeri günleri idari
izin olarak açıklarlardı.
şimde ise 24 çarşamba gününü resmi tatil ilan ettiler
sonrada kamu için açıklamasını yaptılar
resmi tatil açıklaması herkesi kapsamıyormu
yoksa gene idari izinmi demek istediler.
 
Resmi tatil olması için kanun değişikliği yapılmak zorundadır. Yapılan sadece idari izindir.
 
bende öyle düşünüyorum resmi tatil ilan ettik derken
yanlış açıklama olmuş.
resmi yerlere tatil ettik demek istediler herhalde.
 
Bunu hep yapıyorar ve insanların aklını karıştırıyorlar. bankalar çalışacak mı , evet çalışacak. O zaman özel sektör de çalışacak. Bunun neresi tatil allah aşkın . sadece devlet memurlarını "idari izinli" sayıyorlar.
 
Ulusal bayram ve genel tatil günleri çalışma yapılması halinde,4857/44 ve 47 inci maddesinde belirtilen hususlar uygulanır.
 
Resmi Tatil-İdari Tatil Ayrımı

Daha önce bu güzide "forum"da gündeme gelmiş,en son 2012/Mayıs ayında yine paylaşım olmuştu,ancak tam olarak neticelendirilememişti.
Yeri gelmişken yaptığım araştırma sonucunu paylaşmak isterim,noksanımız var ise lütfen tamamlayalım ki doğru sonuca ulaşmış olalım.
Konu,aylık(maktu)ücretle çalışanlara bu tatil günlerinde çalışmaları/çalıştırılmaları halinde ilave ücret ödenip-ödenmiyeceği hk.dadır.
Kısaca ve net olarak vardığım sonuç:

Sözleşme ile işcinin aylık maktu ücreti; bir yılda yapacağı 270 saat fazla çalışma ücretini,yine yılda yapacağı 14.5 günlük bayram ve genel tatil günleri çalışma ücretlerini de kapsayacak şekilde hüküm kurulmuş ise ,(yani bu durumlar düşünülerek ücreti daha yüksek belirlenmişse)bu işcimizin hafta içi ve hafta sonu 270 saate kadar yapacağı f.çalışmalar ile sözkonusu bu tatil günlerinde çalışsa da ayrıca ücret ödenmemeli,bu sistem içinde önceden kararlaştırılan ücret bu olguları karşılamıyor ise ödenmelidir.
 
Son düzenleme:
.

Konu,aylık(maktu)ücretle çalışanlara bu tatil günlerinde çalışmaları/çalıştırılmaları halinde ilave ücret ödenip-ödenmiyeceği hk.dadır.
Kısaca ve net olarak vardığım sonuç:

Sözleşme ile işcinin aylık maktu ücreti; bir yılda yapacağı 270 saat fazla çalışma ücretini,yine yılda yapacağı 14.5 günlük bayram ve genel tatil günleri çalışma ücretlerini de kapsayacak şekilde hüküm kurulmuş ise ,(yani bu durumlar düşünülerek ücreti daha yüksek belirlenmişse)bu işcimizin hafta içi ve hafta sonu 270 saate kadar yapacağı f.çalışmalar ile sözkonusu bu tatil günlerinde çalışsa da ayrıca ücret ödenmemeli,bu sistem içinde önceden kararlaştırılan ücret bu olguları karşılamıyor ise ödenmelidir.



sn Aydemir;

Ben 40 yılı aşkın süredir bu tip bir sözleşme yapıldığını hiç görmedim. Yöneticilik yaptığım için işe çok insan aldım, doğal olarak da çok çalışanın işine son verdim. Çok büyük ve özellliği olan kurumsal şirketleri bilmem ama piyasada böyle bir sözleşme yapıldığını sanmıyorum.
Hatta hala birçok işyerinde sözleşme dahi yapılmıyor.
 
sn Aydemir;

Ben 40 yılı aşkın süredir bu tip bir sözleşme yapıldığını hiç görmedim. Yöneticilik yaptığım için işe çok insan aldım, doğal olarak da çok çalışanın işine son verdim. Çok büyük ve özellliği olan kurumsal şirketleri bilmem ama piyasada böyle bir sözleşme yapıldığını sanmıyorum.
Hatta hala birçok işyerinde sözleşme dahi yapılmıyor.
Üstadım katılıyorum evet fiili uygulamalar esnasında maalisef bazı noktalar gözümüzden kaçabiliyor.
Takıldığım noktalarda birisi de bu konu idi,örnekleyelim.
Asgari ücretle çalışanın ücret yönünden " maktu ücretli"olarak çalıştığı söylenemez,50-100 tl.daha fazla olsa yine ihtilaf doğacaktır.Sözleşme hükmü dediğim gibi değilse zaten sorunludur.Zira,bu sistemde işcinin baştan yılda 270 saat,(bazı hafta tatillerinde çalışması da dahil)bayram ve genel tatil günleri yılda 14.5 gün çalışacağı varsayılır,böyle olduğu içinde ücretinin biraz yüsek belirlenmesi,belirlenecek olması olağan,aksi takdirde belirgin bir farklılık yok ise işci aleyhine sonuçların doğması muhtemel.
Şayet sözleşme hükmü, yukarıda belirttiğim gibi ise sözleşmenin tarafı olan bu işcimize bu tatil günlerinde çalıştı diye ücretinin ödenecek-ödenmiş olması da mükerrer ödeme sayılacaktır.Ha bu durum işci lehine mi evet, uygulansın mı evet ,ama hukuki olan bu mu hayır.
Yani sözleşme de, bu işcinin ücretinin şu (.....TL)kadar ve aylık(maktu)ücretli olduğunu belirtmek yeterli gelmez ,diğer aylık ücretli çalışandan bir farkının-ölçülerin olması gerekir diye düşünüyorum.
(Bu bölümde daha önce ve en son 27.05.2012 de sn.üye "nirvana3482"ile bu durumu burada paylaşmıştık)
 
:) sonuç nedir?
24 ekimde başladığı ilan edilen olay,
resmi tatilmidir, idari izin mi?
 
Elbette idari izindir. Kamu sektörünü bağlar. Bankalar birliği toplanıp bankalar için bir ortak karar almaz ise banklar da açık olacaktır. Özel sektör de malum o kendine kalmış. Ayarlayan elemenınını gönderir. İstemeyen işveren de çalıştırır. Kimse niye çalıştırdın diyemez.
 
Elbette idari izindir. Kamu sektörünü bağlar. Bankalar birliği toplanıp bankalar için bir ortak karar almaz ise banklar da açık olacaktır. Özel sektör de malum o kendine kalmış. Ayarlayan elemenınını gönderir. İstemeyen işveren de çalıştırır. Kimse niye çalıştırdın diyemez.

Son bir soru;
işveren yönetim kararı ile arefe günü çalışma günü olan yarım günü, çalışma yapılmayacak , o yarım güne ait çalışma sonradan telafi çalışması olarak tamamlanacaktır veya ücretten kesinti yapılacaktır deme lüksüne / hakkına sahipmidir yasal olarak?
 
Son bir soru;
işveren yönetim kararı ile arefe günü çalışma günü olan yarım günü, çalışma yapılmayacak , o yarım güne ait çalışma sonradan telafi çalışması olarak tamamlanacaktır veya ücretten kesinti yapılacaktır deme lüksüne / hakkına sahipmidir yasal olarak?



İşveren yönetim kararı ile veya şahıs ise kendi kararı ile arefe günü işi paydos edebilir. Yarım gün için telafi çalışması yaptırabilir. Ücretten kesinti sizin de çok iyi bildiğiniz gibi kesinti yapamaz.
Yani burda çalışan lehine verilecek tek taraflı bir karar söz konusudur.
 
Son bir soru;
işveren yönetim kararı ile arefe günü çalışma günü olan yarım günü, çalışma yapılmayacak , o yarım güne ait çalışma sonradan telafi çalışması olarak tamamlanacaktır veya ücretten kesinti yapılacaktır deme lüksüne / hakkına sahipmidir yasal olarak?
a.evet telefi çalışması mümkün(M.64-ilgili yönet.M-7)
b.hayır kesinti yapılamaz, neden?çünkü bu noktada işverenin iradesi sözkonusu.
 
Resul KURT

Okurumuz Arif Şenay, "Hocam, Bayram Tatili, resmiaçıklamaya göre 6 gün. Ancak özel işyerleri çarşamba öğlene kadar çalışmakzorunda mıdır? Bu soruya cevap verir misiniz?" diyor.
Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanunda UlusalBayram ve Genel Tatil günleri hakkındaki kanuna göre arefe günleri saat 13,00'ekadar iş süresi kapsamında olup, saat 13.00'ten itibaren tatil olmasıgerekmektedir.
Kamuoyundaki beklentiler 9 günlük bir tatili olsa da,Bakanlar Kurulu Kararı ile 24 Ekim 2012 arefe günü Kamu kurumları için bu yılaözgü olmak üzere tam gün tatil ilan edilmiştir.
Özel sektör işyerleri isterlerse kamu kurumlarında olduğugibi arefe gününü tatil yapabilirler. Ancak bu yönde bir zorunlulukları yoktur.Yasal olarak özel sektör işyerleri arefe günü 13,00'den sonra tatil olacaktır.


 
Üst