Şahıs Şirketi Kurmak

Üyelik
16 Şub 2006
Mesajlar
4
Merhaba,

Efendim, ben bilgisayar hizmeti veren bir şahıs şirketi kurmak ve fatura kesmek istiyorum. Maalesef fazla bilgim yok.

Bana ilk olarak nereye gitmem gerektiğini ve izlemem gereken yolları adım adım yazabilirseniz ya da yazan bir yer belirtirseniz çok müteşekkir olacağım.

Aklımdaki belirgin sorular ise şunlar;
-En önce işyerini mi kiralamalıyım?
-SM veya SMMM'siz bu işi kendi başıma yapabilir miyim?
-Eğer yapamazsam, SM veya SMMM'ye yaklaşık ne kadar öderim?
-İTO'ya kayıt zorunlu mu?

Saygılar..
 
merhaba
benim de danışmak istedigim konu buna yakın bir konu olacak.
kişisel bir web sitem var,güzel sanatlar mezunuyum ve yaptıgım işle ilgili bir site.
siteme eger reklam alırsam bunun vergisini odemem gerekiyor degil mi?
ama herhangi bir şirketim yok.Ya da faturayı bir şirket adına kesebilir miyim?
Saygılar
 
Şahıs Firma açılması

Sevgi arkadaşım öncelikle, işyerini şahıs mı şirket mi düşünüyorsun; Bana kalırsa şahıs olmanı tavsiye ederim.

ŞAHIS FİRMALARIN VERGİ DAİRESİNDE AÇILIŞ İŞLEMLERİ
Öncelikle bir işyeri kirala
- İşe Başlama Bildirimi ( 2 Suret ) Vergi Dairesinden alabilirsin
- Resimli İkametgah ( 1 Suret )
- Resimli Nusfüs Cüzdanı Sureti ( 1 Suret )
- İmza Beyanı ( 1 Suret ) Noterden
- Kira Kontratının Fot.

Yukarıdaki evraklarla vergi dairesine başvuru yapılır. En geç 2 gün içinde, işyerine yoklama memurları gelir. Yoklama tutarlar. Yoklama yapılacağı gün işyerinde olman gerekiyor. Ve bir takım sorularını sorduktan sonra yoklama fişi düzenler

Yoklama fişi ile vergi dairesine gidilerek vergi levhanı tasdiklettikten sonra şahıs işyerini açmış olursunuız, vergi levhanı kırtasiyeden alarak size ait bilgileri doldurunuz.

Not: Tutarı azda olsa, Kira Damga vergisini ödemeyi unutmayınız. Damga verginizi kira kont. Tarihinden itibaren 15 içinde vergi dairesinde ödemelisiniz gecikse bile fazla cezası yoktur. İlk başvuru ya da Vergi levhanı tasdiklettikten sonrada ödeyebilirsiniz. ( Damga vergisi, Kira Kont. Fotokopisi ile ödeme yapılır)



KDV, MUHTASAR, GEÇİCİ VE GELİR BEYANNAMESİ DÜZENLEMESİNİ Bilmiyorsan en sağlıklısı bir muhasebeci bul, muhasebe asgari ücretler ismmmo.org.tr sitesinde ulaşabilirsin
Şirket Açmayı düşünüyorsan kesinlikle muhasebeci bul, İşlemler daha detaylıdır.

İTO: Başvura bulunman gerekmez eğer bir odaya kayıt yapacaksan kesinlikle tavsiye edeceğim kurum İTO'dur.

İş hayatında başarılar.
 
Örneğin defter tasdiklerinizi yaptırmazsanız da cezalı işleme maruz kalabilirsiniz. Bu işler için profesyonel destek almak gereklidir diye düşünüyorum.
 
merhabalar,

güzel kardeşim, run dmc bence sıkıntı yaşamaman için git kendine, öncelikle bir muhasebeci bul o seni yönlendirsin.yoksa, çoook başın ağrır. Yaa bu ülkede niçin herkes kendi işini yapmazda, başkalarının yapacağı işlere yönelir tuhaf doğrusu :roll:

selam ve saygılarımla,
 
selam,
sayın sude, sonuçta kazanç elde edeceğin için vergiye tabisin. Ancak, bu durum elde edeceğin reklam gelirine göre değişir. Şimdi,kazancın fahiş rakamlarda yüksek olacaksa, kendin vergi mükellefi ol derim. kazancın düşük olursa, vergi mükellefiyetliği olan reklam firmasından fatura vs vergiyle alakalı işlerini firmayla anlaşarak idare edersin.

selam ve saygılarımla,
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

merhaba arkadaşlar,

devir alınan işyerleri açısından da aynı durum mu geçerlidir. Yani devir eden kişi kapanışı vericek devir alanda açılış vericek. Bu durumda devir alan kişi açılışı devir eden kapatmadan öncemi yapmak zorunda çünkü devir eden demirbaşları vs. satışını yapacak devir alana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.

vericeğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim iyi çalışmalar
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

Merhaba,

Bende nakliyat ile ilgili bir şirket kurmayı düşünüyorum. Daha önceleri nakliyat şirketlerinde kendi aracımla çalıştım ancak şirket işleriyle ilgili fazla bir bilgim yok.

Bu şirketi kurmak bana ne kadara mal olur ve ilk başlarda hiç iş yapamazsam aylık ne kadar ödemem gerekir?

Yardımcı olursanız memnun olurum.
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

sayın Soner KOCACI

Devirde devir alacak kişi açılışı yapmadan da devreden kişi kapanışı yapabilir, bu durumda demirbaş vs.yi kendi şahsına fatura eder. Daha sonra devir alacak kişi açılışı yaptıktan sonra gider pusulası ile şahıstan (devredenden) demirbaş vs.yi alabilir. Bunun için sadece devralan kişinin açılıştan sonra notere gider pusulası onaylatması gerekir.
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

Sayın _Onur_

başlangıçta işlem olmayacak diyorsanız kdv, geçici vergi gibi beyannamelere ait sadece damga vergisi ödersiniz (16,90 tl 1 adet beyanname için), kira için stopaj ödemesi olur %20, kendi bağkur priminizi ödemeniz gerekir, nakliye işi olduğuna göre araçlara ait mtv vb giderler olur, ticaret odası kaydı yaptırırsanız yıllık aidat gideri (150-200 tl) olur, muhasebeciniz olursa (ki olması gerekir, beyannameleri kendiniz hazırlayamazsınız bilginiz yoksa) muhasebeciye ödeyeceğiniz aylık muhasebe ücreti olur (75-100 tl).
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

Arkadaşlar selamlar,
ben başka bir başlıkda sormuştum sorumu ama konuyu görünce burada da sormadan geçemedim. SSK lı olarak çalışan birisi olarak, şahıs şirketi kurduğum zaman, ssk'lı olarak devam etmem mümkün mü ? yoksa bağkura geçmem gerekir mi ? Muhasebecim bağkura geçmem gerektiğini söylüyor. Benim de duyduğum kadarıyla geçmek zorunda değilmişim. Arada kaldım. Eğer bağkurlu olma zorunluluğu varsa şirketi başka birisi adına açmam gerekecek.
Şimdiden Teşekkürler.
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

Sn enmen;

Şu an SSK lı olduğunuz yerden sigortanız devam ettiği sürece Bağkurlu olmanıza gerek yoktur. Eğer şu anda SSK lı olduğunuz yerden ayrılırsanız ve kesinti olmadan başka bir yerden SSK nız devam etmezse işte o zaman Bağkurlu olma mecburiyetiniz SSK nızın kesintiye uğradığı tarihte başlar. Burda bir parantez açarsak, kendi açacağınız işyerinde SSK lı olmanız mümkün değildir.
 
Stopaj ve KDV

Merhaba,

Beni yurtdisina bagli bi kuruma Turkiye'deki projelerinde danismanlik hizmeti verecegim. Bu hizmet icin de makbuz veya fatura kesecegim. Ancak bu kurum bana stopaj ve KDV odeme yukumlulukleri olmadigini soyledi.

Benim ogrenmek istediklerim sunlar:

- Bu kurumun stopaj ve KDV'den muaf olması ve gelirimin dogrudan yurtdisindan gelecek olmasi, bana da bu iki vergide bir muafiyet getirir mi?

- Stopajsız ve KDV'siz bir fatura ya da makbuz kesmem mümkün mü?

- Eğer muaf olmayacaksam gelir vergisi ve KDV ödemelerim nasıl hesaplanacak?

Yardimlariniz icin simdiden cok tesekkur ederim.
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

smmm-ankara ' Alıntı:
Sayın _Onur_

başlangıçta işlem olmayacak diyorsanız kdv, geçici vergi gibi beyannamelere ait sadece damga vergisi ödersiniz (16,90 tl 1 adet beyanname için), kira için stopaj ödemesi olur %20, kendi bağkur priminizi ödemeniz gerekir, nakliye işi olduğuna göre araçlara ait mtv vb giderler olur, ticaret odası kaydı yaptırırsanız yıllık aidat gideri (150-200 tl) olur, muhasebeciniz olursa (ki olması gerekir, beyannameleri kendiniz hazırlayamazsınız bilginiz yoksa) muhasebeciye ödeyeceğiniz aylık muhasebe ücreti olur (75-100 tl).

Merhabalar.

Yorumunuzu görünce foruma üye olma gereği duydum. Şahıs şirketi açmak istiyorum ben de , bir ofis kiralamış durumdayım şu an. Yalnız muhasebe ücretinden dolayı erteleme üzereydim. 75 TL muhasebe işleri için nereden yardım alabilirim acaba.

[email protected] 'a mail atarsanız sevinirim.

Aylık 75 tl muhasebe ücretinden başka muhasebe için herhangi bir ücret giderim olacak mı acaba? Bilgilendirirseniz sevinirim.

Teşekkürler.
 
şirket kurmak

Merhabalar,

İnşaat ve Emlak işlemleri yapacak bir firmanın şirketini nasıl kurması daha avantajlıdır? Daha sonra farklı bir faaliyet işleride aynı anda düşünüyor olduğundan şahıs mı ltd şirketimi kurulması daha avantajlı olur..bölye bir şirket açılımının menfi- müsbet yönleri ile değerlendirmelerinizi bekliyorum.. teşekkürler !!!
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

Farklı faaliyet alanlarında iş yapacaksa, şirket kurulması daha mantıklı.Vergisel açıdan gelir çoğaldıkça (Üst limiti geçtiği taktirde) Kurumlar vergisine tabi olmak daha avantajlıdır.
Ancak ltd.ştinin masrafları daha ağıdır.
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

SezerCan ' Alıntı:
smmm-ankara ' Alıntı:
Sayın _Onur_

başlangıçta işlem olmayacak diyorsanız kdv, geçici vergi gibi beyannamelere ait sadece damga vergisi ödersiniz (16,90 tl 1 adet beyanname için), kira için stopaj ödemesi olur %20, kendi bağkur priminizi ödemeniz gerekir, nakliye işi olduğuna göre araçlara ait mtv vb giderler olur, ticaret odası kaydı yaptırırsanız yıllık aidat gideri (150-200 tl) olur, muhasebeciniz olursa (ki olması gerekir, beyannameleri kendiniz hazırlayamazsınız bilginiz yoksa) muhasebeciye ödeyeceğiniz aylık muhasebe ücreti olur (75-100 tl).

Merhabalar.

Yorumunuzu görünce foruma üye olma gereği duydum. Şahıs şirketi açmak istiyorum ben de , bir ofis kiralamış durumdayım şu an. Yalnız muhasebe ücretinden dolayı erteleme üzereydim. 75 TL muhasebe işleri için nereden yardım alabilirim acaba.

[email protected] 'a mail atarsanız sevinirim.

Aylık 75 tl muhasebe ücretinden başka muhasebe için herhangi bir ücret giderim olacak mı acaba? Bilgilendirirseniz sevinirim.

Teşekkürler.

http://www.asmmmo.org.tr/asmmmo/UserFiles/File/DURAN/AUT-2010.pdf 2010 yılı asgari ücreti 80 TL olmuştur. bu ücret asgaridir. işinizin yoğunluğuna, fatura sayınıza, personel durumuna bağlı olarak artabilir. İşiniz gerçekten yoğun değilse meslek mensuplarıyla görüşün, bu ücrete yapacak birini bulabilirsiniz. Muhasebe ile ilgili extra bir işiniz olmazsa (şube açma vs gibi) başka gideriniz olmayacak, ama vergi ödemelerini soruyorsanız onunla ilgili yukarıda açıklama yapılmış.
 
Ynt: Şahıs Şirketi Kurmak

Mrb arkadaşlar.

Uzun süredir hosting işi yapıyoruz ancak genel satış değil sadece çevremizdeki eşe dosta ticari kazanç 2. planda olarak ki hiç kimse reklam verdiğimi reklam yaptığımı görmemiştir. Bu aralar bir dükkan açma düşüncemiz var nedeni ise üzerinde çalışmış olduğumuz bir proje ile bu alanda satışlarımızın oldukça yükseleceğini düşünmem. Aslında dükkan, işi yapmam için şart değil ama kredi kartlı satışlar, müşterinin ciddi bir muhatab bulabilmesi vb. nedenlerden dolayı ufak bir yer istiyorum.

Bu dükkanın bana maliyeti ne olur? Bir arkadaşıma sordum ayda 200-300 lira sigorta fln diyor Genel manada ilk olarak açılış için ve daha sonrasında aylık giderleri(devlete ödenecek) nedir, ne değildir.

ve burayı açabilmek için yasal olarak yapmam gereken şeyler nelerdir.?

Bu işi Firma olarak yapan arkadaşlar iyi biliyorlardır. Yardımlarınızı esirgemezseniz sevinirim

Herkeze Hayırlı İşler Kolay Gelsin...
 
Üst