Şöyle düşünelim arkadaşlar, galerici bir işletme "satmak" amacıyla araç alıyor,fakat sonrasında bu aracı satmaktan vazgeçip,ortaklara tahsis ederek işletme faaliyetleri için kullanılmasına karar veriyor.Bu durumda ne yapılacak?İşletme içinde bir hesaptan başka bir hesaba nakil için "fatura" mı düzenlenecek.
Nihai durumda o ürünün/malın/malzemenin, işletme içindeki statüsü ve kullanım amacı değişecektir. Soruda pwc imalatı ilk etapta satış amacı düşünülerek yapılmış olabilir, sonrasında bu karardan vazgeçilip işletme içinde kullanılmaya karar verilmişse, imalat sonucunda oluşan 152-mamul hesabı ilgili başka bir hesaba nakledilecektir.(252,255,264 olabilir, duruma göre) sonuçta burada bir satış olmadığından,satış gelirinden de bahsedilmeyecek haliyle maliyet giderinden de söz edilemeyecektir.
Veya şöyle de düşünebilirsiniz, firma yatırım amaçlı ve kendi kullanımı için tekne/yat yaptırıyor. Sabit kıymet ortaya çıkana kadar katlanılan tüm maliyet girdileri 258'de biriktirilirken,yatırım ve kıymet tamamlandıktan sonra 258'den 254 hesabına virmanlama yapılacaktır.Bu durumda da fatura düzenlenmeksizin bu işlem tamamlanacaktır. Hepsi birbirinin benzer örnekleridir.