Sermaye Artırımı Hk.

Üyelik
17 Haz 2005
Mesajlar
64
Merhaba arkadaşlar; Birkaç hususta yardımınızı bekliyorum.
1-Sermaye artırımı yaparken eski sermayenin ödenip ödenmediği tespit ediliyor. Ancak ilk kuruluştan sonra birkaç defa sermaye artışı yapılmış yapılan sermaye artışlarının hepsinin ayrı ayrı ödendiğine dair muhasebe kayıtlarının raporla yeralması gereklimi?
2- 20.07.2005 de yapılan son sermaye artışının taahhütleri 31.12.2007 de yerine getirilecektir. Bu ödeme zamanı gelmeden 31.08.2006 tarihi itibarıyla tekrar sermaye artırımı yapılabilirmi?
3- Limited Şirket mükellefimiz toptan gıda alım satımı işiyle faaliyet gösteriyor. 2005 yılı içinde nakliyecilik yapmak üzere 85.000,00 ytl.ye bir adet kamyon alıyor. Bu kamyon alışını Ba formlarında göstermemiz gerekirmi? Teşekkür eder hayırlı işler dilerim.
 
Günaydın,,
1- Gerekmez çünkü önceki sermaye artışı işlemlerinde de aynı ödenmiş olma şartının yerine getirilmiş olması gerekir.
2- Hayır yapılamaz, 1, maddenin anlamı zaten budur. Ancak sermayenin tamamının ödenmesi için 31,12,2007 nin beklenmesine gerek yoktur. Şirkette sermaye ihtiyacı varsa ortakların önce tahhütlerini yerine getirmeleri daha mantıklı değil mi zaten?. :wink:
3- Evet gösterilecek.
 
Sayın nguroy,

3. de evet gösterilecek demissiniz.... sadece mal ve hizmet alımlarını yazmamız gerekmezmi? Tasıtlar bu Ba formuna yazılmaz diye dusunuyorum

saygılarımla

FATİH PESEN
SMMM
İST
 
Maddi Duran Varlık Alımları Ba formunda gösterilicek. 362 Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde bu konuda açıklayıcı bir bilgi olmasada bu tür alışların da haddi aşması durumunda formda gösterilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü bizim için MDV alışı, karşı taraf için ticari mal satışıdır. Zaten burda amaç kişi ya da kurumların birbirleriyle yapmış oldukları ticari ilişkilerin tutur ve mahiyet itibariyle kontrolünü denetlemek. MDV satışını gerçekleştiren kurum ya da kişi, Bs formunda bu satışı A firmasına yaptığını söyleyecek ama A firmasının Ba formunda böyle bir alış yoksa bu inceleme nedeni olur. Mantık olarak yer alması gerektiğini düşünsem bile bu konuda maliyenin açıklayıcı bir sirküler yayınlanmasında fayda görüyorum.

Doğan ERMAN - SMMM
Diyarbakır
 
Soruyla direk bağlantısı olmasada incelemekte fayda var..

Taşıt alımınında mal alışı gibi değerlendirilmesi hususunda Sayın dermanla aynı görüşteyim..

Veysi SEVİĞ - Mal ve hizmet alım-satım bildiriminde özellik
(01.09.2006)
Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanmış bulunan Vergi Usul Yasası 362 sıra numaralı Genel Tebliğ ile; 2005 yılında bilanço esasına göre defter tutan ve ...

Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanmış bulunan Vergi Usul Yasası 362 sıra numaralı Genel Tebliğ ile; 2005 yılında bilanço esasına göre defter tutan ve yıl içersinde, kişi ve kurumlar tarafından yapılan katma değer vergisi hariç tutarı 30.000.-YTL'yi aşan mal ve hizmet alımları ile yine bu miktarı aşan mal ve hizmet satışlarının içinde bulunduğumuz eylül ayı sonuna kadar ilgili vergi dairesine bildirilmesi konusu zorunlu kılınmıştır. (*)

Söz konusu tebliğ ile belirlenen ilkeler çerçevesinde 2005 yılında bilanço esasına göre defter tutan, ancak 2006 yılı içersinde bildirimin verileceği tarihten önce işlerini terk eden yükümlüler de bildirim vermekle yükümlü bulunmaktadır. Bu durumda bildirim formları bu mükelleflerin en son bağlı bulundukları vergi dairesine verilecektir.

2005 yılında bilanço esasına göre defter tutan ve fakat 2006 yılında işletme hesabı esasına göre defter tutan yükümlülerde söz konusu bildirimde bulunmak zorundadırlar. Buna karşın, bildirim formlarının ait olduğu yıl işletme hesabına göre defter tutan, ancak 2006 yılından itibaren bilanço esasına geçen yükümlülerin bildirim formlarını verme zorunluluğu bulunmamaktadır.
Birden fazla şubesi bulunan yükümlüler bildirim formlarını şube bazında değil şube bilgilerini konsolide etmek suretiyle iş merkezi itibariyle vereceklerdir.

Herhangi bir mal ve hizmet alımına bağlı olarak, ödemenin gecikmesi suretiyle ortaya çıkan ve fatura düzenlenmek suretiyle alıcıya yansıtılan varsa kur farkı gelirleri de bildirimlere dahil edilecektir. Bildirim formları özel tüketim vergisi dahil olarak doldurulacaktır. Diğer bir ifade ile bildirim formları düzenlenirken özel tüketim vergisi ayrıştırılmayacak, alım ve satımlar özel tüketim vergisi dahil tutarları ile gösterilecektir.

Mükellefler, Vergi Usul Yasası'nın 235'inci maddesi hükmü gereğince müstahsil makbuzu düzenlemek suretiyle yapmış oldukları alımlarını "Mal ve hizmet alımlarına ilişkin bildirim formu" (Form Ba) ile bildirmek zorundadırlar. Müstahsil makbuzu ile yapılan alımlar, gelir vergisi tevkifatı yapılmadan önceki brüt tutarları ile bildirilecektir.

Bankalar, özel finans kurumları, aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, menkul kıymet yatırım fon ve ortaklıkları ile sigorta şirketleri yapmış oldukları işlemleri belirli aralıklarla Maliye Bakanlığı'na bildirmekle yükümlü olduklarından, hizmet ve satış işlemlerinde düzenlemekte oldukları dekont bilgilerini "mal ve satışlarına ilişkin bildirim formu" (Form Bs) ile bildirmek zorunda değildirler. Ancak bu kurumlar faturalı olarak yaptıkları mal ve hizmet alımlarını genel esaslar çerçevesinde bildirmek zorundadırlar.

Sigorta şirketleri tarafından yapılan tazminat ödemeleri fatura ile belgelendirilen bir mal veya hizmet alımına dayanıyor ise, bu alımların genel esaslar çerçevesinde katma değer vergisi hariç tutarları ile "mal ve hizmet alımlarına ilişkin bildirim formu"na (Form Ba) dahil edilmesi gerekmektedir.

Diğer yandan sigorta şirketlerinin poliçe bilgilerini "mal ve hizmet satışlarına ilişkin bildirim formu" (Form Bs) ile bildirilmesi gerekmemektedir.
Noterlerin yasalarına göre vermiş oldukları noterlik hizmetleri için bildirim formu düzenlemelerine gerek bulunmamaktadır. Ancak faturalı olarak yapılan mal ve hizmet alımları için "mal ve hizmet alımlarına ilişkin bildirim formu (Form Ba) düzenlemeleri gerekmektedir.

Döviz alım, satım işi ile uğraşanlar, belirli miktarın üzerindeki döviz alım-satım bilgilerini Maliye Bakanlığı'na bildirmek zorunda olduklarından, bu işlemleri için bildirim formu düzenlemelerine gerek bulunmamaktadır.

Ancak bu işletmeler mal ve hizmet alımları ile ilgili olarak genel ilkeler çerçevesinde bildirimde bulunmak zorundadırlar.
Birleşmelerde, münfesih kurum veya kurumlara ait bildirim formları bu kurumların fesih oldukları tarihteki kanuni temsilcileri tarafından verilir. Kurumlar Vergisi Yasası hükümleri çerçevesinde yapılan devirlerde münfesih kurumun o dönemdeki faaliyetlerine ilişkin bildirim formları münfesih kurumun unvanı ve vergi kimlik numarası yazılmak suretiyle devir alan kurum tarafından verilecektir.

Bildirim formlarını elektronik veya kağıt ortamında belirlenen süre içinde vermeyen, eksik veya yanıltıcı bildirimde bulunan mükellefler hakkında Vergi Usul Yasası'nın mükerrer 355'inci maddesi hükmü uyarınca işlem yapılacaktır.

Diğer yandan tebliğ ile yapılan açıklamaya göre bu mükellefler, öncelikli olarak incelemeye sevk edilecektir.

(*) 17 Ağustos 2006 gün ve 26262 sayılı RG



Kaynak: Dünya Gazetesi
 
Bende sn Doğan erman gibi düşünüyorum.
Yalnız taşıt olarak düşünmeyin. Örneğin fatokopi makinası aldınız demirbaşa kayıt edeceksiniz, satan firma için bu bir ticari mal satışıdır.
Ayrıca bu formların amacı kayıt dışı ile mücadele etmek, büyük işlemleri hiç olmazsa izlemeye çalışmak olduğuna göre; yazmakta hiç bir mahzur olmaz diye yorumluyorum. :)
 
Yazdıklarınız itibariyle bende size katılıyorum..
tesekkürler

saygılarımla

FATİH PESEN
SMMM
İST
 
mal ve hizmet alım-satımları dışında duran varlık alım-satımlarının da Ba ve BS de yer alması gerekir.Geçmiş yıllarda yazılmaktaydı.
 

Benzer konular

Üst