Servise Gönderilen Malın Faturalandırılması

Üyelik
8 May 2007
Mesajlar
18
merhaba
satmış olduğumuz makina arızalanarak bize geri gönderiliyor.biz tamir bakım işine bakmadığımız için makinayı servise gönderdik...şimdi faturayı kim kesecek bizmi...yoksa servismi..
 
Ynt: servise gönderilen malın faturalandırılması

Maliye Bakanlığı vermiş olduğu bir özelgede:.....
garanti kapsamında gerçekleştirilen, teslim ve hizmetlerin karşılığının bulunmaması herhangi bir bedel tahsil edilmemesi, ayrıca garanti konusunu oluşturan makinaların satışı esnasında yapılacak olan ve bu tür teslim ve hizmetlerin de satış fiyatına dahil edilerek vergilendirilmiş olması dikkate alınarak söz konusu teslim ve hizmetler için fatura düzenlenmesine gerek bulunmamaktadır. şeklinde bir görüş vermiştir.
Bu düzenlemeye göre sizin fatura kesme yükümlülüğünüz bulunmamaktadır. Servis ise tahnsil etmiş olduğu bir bedel varsa faturayı sbize değil malı garanti kapsamında üreten firmaniza kesmesi gerekmektedir.
 
Ynt: Servise Gönderilen Malın Faturalandırılması

peki servis ,satıcı işletmeye fatura kesmiş ve bedelini almış ise satıcı firmada üretici firmaya bu tutar kadar fatura kesebilir mi
bu durumun sakıncası olurmu
 
Ynt: Servise Gönderilen Malın Faturalandırılması

Zaten uygulama genelde dediğiniz gibidir.Sakınca yok.MÜşteriden arızalı ürünün tamiri yapıldığına dair form imzalatırsınız.servis ücretini gösteren fatura fotokopisi ile birlikte üretisi firmaya keseceğğiniz yansıtma faturasını gonderirsiniz.sıkıntı olmaz.
 
Üst