SGK Genelgesi 2013/19 (Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi)

şimdi tekrar 170'i aradım. mutlaka işaretlemelisiniz dedi ancak problem sistemsel olabilir tekrar tekrar deneyin çözümlenmezse gün sonunda tekrar arayın dediler.
 
Şimdi personel istirahatli ve 01 seçeneği seçip, prim beyan edersek sistem kabul etmiyor diyorsunuz. Sakın ha 12-birden fazla seçeneğini seçmeyin, belki şu aşamada prim tahakkuku alamıyorsunuz ama, dikkat çekmek istediğim çok önemli husus ise; SGK Genelgesi 2013/19

Aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni olarak geçen 01 kodu ile (istirahat) bildirilen sigortalılar için bu bildirim çalışılmadığına dair bildirim yerine geçer.

Eğer APHB 01-İstirah seçeneğini seçip bildirgeyi onaylayamazsanız, bu seferde bildirim zorunluluğuna uymadığınızdan zor durumda kalırsınız.

 
Çoğu arkadaş yukarıda konuyu açıklamış bende ne güzel bildirge mi onaylamıştım eksik günlerimi bildirmiştim..Yalnız bu yazıları görünce gittim bildirge mi iptal ettim :) Sonra gününü kestiğim personelde o butonu işaretlediğim de herkes gibi bana da aynı hatayı verdi.

Görünen o ki gününü kesmediğimiz raporlu personeller için o butonu işaretliyoruz..Kesinti yaptıklarımızda gerekli değil.
 
Aylık prim hizmet belgesinde, sigortalıya ait kazanç bildirilmeyen dönemde,eksik gün nedeni olarak “01-İstirahat” debildirilmeyen ya da istirahatli olduğu dönemde kazanç bildirilen, fakat yeniaçılan sütundan Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi “Çalışmadı” olarak veyaTebliğin 5 inci maddesinde belirtilen adresten “çalıştı” ya da “çalışmadı”olarak bildirim yapılmayan sigortalıya ödenen ödenekler sigortalılardan tahsil edilmeyecek,bu sigortalılara rapor verildiği yönünde işverenlerine Kurumca elektronik mesajyollandığı da göz önüne alınarak çalışılmadığına dair bildirim girişi yapılmasıyönünde Tebligat gönderilmeden idari para cezası uygulanacaktır.

Bencede eksik gün belirttiğimiz için kutucuğu işaretlemeyeceğiz, eksik gün bildirmeyip kazanç bildirirsek raporlu olduğu sürede çalışmadığını belirtmek için kutucuğu işaretleyeceğiz... ben öyle yapıp gönderiyorum artık yeter bu kadar bulmaca çözer gibi iş yapıyoruz..
 
Genelgeden alıntı


- DİĞER KONULAR
Diğer taraftan birinci basamak sağlık kuruluşu durumunda olan işyeri hekimleri, aile hekimleri, bazı sağlık ocakları, belediye hastaneleri ve askeri hastaneler ile sınırlı sayıda ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşları tarafından istirahat raporları halen kâğıt ortamında düzenlenmekte olup kurye veya posta ile Kuruma gönderilmektedir. Raporları bu şekilde düzenlenerek Kuruma ulaştırılan sigortalılar için de “çalışmadı” bildirimi yerine geçen eksik gün nedeni bildirimleri veya kazanç ve prim bildirilen dönemde “çalışılmadığına dair bildirim girişleri” aylık prim hizmet belgesi üzerindeki sütundan veya “çalışılmadığına dair bildirim giriş” ekranlarından aylık prim hizmet belgesinin Kuruma bildirileceği son tarihe kadar yapılabilecektir.
Ancak kâğıt ortamında manuel olarak Kuruma gönderilen bu raporlar için elektronik mesaj yollanmadığı, raporun sigortalı tarafından işverenine ibraz edilmeyebileceği de göz önüne alınarak bu raporlardan yukarda belirtilen sürelerde bildirim yapılmayanlar için ikinci bir talimata kadar 2012/28 sayılı Genelge hükümlerine göre Tebligat gönderildikten sonra idari para cezası ile ilgili işlemler gerçekleştirilecektir.
Kâğıt ortamında düzenlenen raporlar için de çalışılmadığına dair bildirim girişinin yapılıp yapılmadığı veya süresinde yapılıp yapılmadığının aylık prim ve hizmet belgesinde yer alan eksik gün nedeni bildirimleri ile yeni açılan sütundan veya manuel ya da elektronik çalışılmadığına dair bildirim ekranlarından kontrol edilerek ödeneğin ödenmesi ve idari para cezası ile ilgili iş ve işlemlerin yukarıda açıklandığı şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Raporların elektronik ortamda gönderilmesini sağlayan “e-ödenek programında”, eksik gün nedeni bildirimlerine ait kayıtlarda veya yeni açılan “çalışılmadığına dair bildirim ekranı” ya da “çalıştı” bildirimlerinin yapılacağı “manuel ve elektronik çalışılmadığına dair bildirim ekranlarında” meydana gelen teknik arızalardan dolayı söz konusu bildirimlerin yapılıp yapılmadığı veya süresinde yapılıp yapılmadığının tespitinin mümkün olmadığı ya da sistemce yanlış tespit yapıldığının anlaşıldığı durumlarda işverenler tarafından yapılacak itirazlar üzerine Kurum kayıtlarından manuel yapılan kontrollere göre kısa vadeli sigortalar servis personeli, şef ve sosyal güvenlik merkez müdürü veya il müdür yardımcısı tarafından müşterek tutanak tanzim edilmek suretiyle işlem yapılabilecektir.
İşverenlerin sigortalının istirahatli olduğu dönemde iş yerinde çalışıp çalışmadığını yeni düzenlenen aylık prim hizmet belgesi üzerindeki sütundan bildirmek yerine eski çalışılmadığına dair bildirim ekranlarından süresinde bildirmesi halinde bildirim yapılmış sayılacak ve idari para cezası uygulanmayacaktır.
Tebliğ değişikliğinden, yani 2/3/2013 tarihinden önce başlayan kamu ve özel işyeri sigortalılarına ait istirahat raporları için aylık prim ve hizmet belgesi üzerinde yapılan kontrollerde aylık kazanç ve prim bildirilmediği ve eksik gün nedeni bildiriminin yapıldığı tespit edilenlerin ödeneklerinin, işverenleri tarafından çalışılmadığına dair bildirim yapılması beklenilmeden ödenmesi, ancak kazanç ve prim bildirilmediği gibi eksik gün nedeni bildirimi de yapılmayan istirahat raporları hakkında 2012/28 sayılı Genelge hükümlerine göre işlem yapılması gerekmektedir.
Kamu veya özel işyerlerinde çalışan sigortalıların 2/3/2013 tarihinden önce başlayan kazanç ve primleri Kuruma tam olarak bildirilen sigortalılarının istirahat raporları için raporlar hangi tarihte sona ererse ersin şayet işverence çalışılmadığına dair bildirim girişi yapılmamış ise 2012/28 sayılı Genelge hükümlerine göre eskiden beri kullanılan “çalışılmadığına dair bildirim girişi” ekranlarından bildirim yapılması gerekmektedir.
Bilgi edinilmesini ve gereğinin yukarıda açıklandığı şekilde yapılmasını rica ederim.
Yadigâr GÖKALP İLHAN
Kurum Başkanı
 
Son düzenleme:
SGK ile görüştük. Konu net olarak şudur:

1 gün dahi raporu olan personellerden kesinti yapmasanız bile kutucuk işaretlenecek.
Birden fazla seçeneği ile bildirim yapılan kişiler için de de kutucuk işaretlenecek ayrıca "vizite giriş sisteminden" de raporun bildirimi yapılacak.
 
7 gün rapor + 1 gün ücretsiz izin olan ve eksik gün nedeni 12-birden fazla seçtiğimiz personel için kutucuk işaretlemesi yaptırmıyor??
 
Şimdi personel istirahatli ve 01 seçeneği seçip, prim beyan edersek sistem kabul etmiyor diyorsunuz. Sakın ha 12-birden fazla seçeneğini seçmeyin, belki şu aşamada prim tahakkuku alamıyorsunuz ama, dikkat çekmek istediğim çok önemli husus ise; SGK Genelgesi 2013/19

Aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni olarak geçen 01 kodu ile (istirahat) bildirilen sigortalılar için bu bildirim çalışılmadığına dair bildirim yerine geçer.

Eğer APHB 01-İstirah seçeneğini seçip bildirgeyi onaylayamazsanız, bu seferde bildirim zorunluluğuna uymadığınızdan zor durumda kalırsınız.


Koyu yazıya dikkat edelim
 
Alo 170 ile yaptığım görüşmede şu şekilde bilgi aldım:

03.04.2013 - 09.04.2013 Tarihlerinde hastalık nedeniyle geçici iş göremezlik raporu alan bir işçimizin raporu elimize ulaşmış bulunmaktadır. Son çıkan genelge ışığında izlememiz gereken yol nedir diye sordum. Verilen cevap şu şekildeydi:

Raporlu olduğu günler için aphb de kesinti yapacaksanız çalışılmadığına dair bildirim ekranından girmenize yok. 23 Mayısa kadar Nisan ayı aphb'ni 01 istirahat kodunu seçerek göndermeniz yeterli demekteler.

Eğer raporlu olduğu günlerin parasını ödeyecekseniz yani aphb de kesinti yapmayacaksanız raporun bittiği tarihten itibaren 5 gün içinde değil, raporun bittiği tarihi takip eden ayın 23'üne kadar çalışılmadığına dair bildirim ekranından giriş yapmanız gerekiyor demekteler. Aphb de ise çalıştı/çalışmadı kutucuğunu işaretlemeniz gerekiyor dediler. Ve belirttikleri süre içinde raporu girmediğimiz takdirde tarafımıza herhangi bir tebliğ de bulunmadan direk ceza kesilebileceğini de söylediler.
 
merhabalar;
çalışanlarımızın primleri ay içerisinde raporlu oldukları günler için toplu iş sözleşmesi gereği tam olarak yatırılmakta ve çalışılmadığına dair bildirimleri Elektronik Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri veya Manuel Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri nden yapılmaktadır.

1-Tüm bunlara ilave olarak, ayrıca aylık prim ve hizmet belgelerinde de bildirilmesine gerek var mıdır?
2-Aylık prim ve hizmet belgelerinde 1 ve 2 günlük rapor bildirimi yapmaya gerek var mıdır?

teşekkürler
 
1-2 günlük raporlarla ilgili tam ay bildirip bildirgede birşey yapmıyoruz, bildirgede çalışmadı olarak da işaretlemiyoruz. Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemlerinden raporu onaylayıp çalışmadı bildirimini yapmak yeterli midir?
 
SGK ile yakın zamanda kafamdaki karışıklıkları çözmek için gittiğimde; bu sistemin uygulanmasındaki sebebin ellerinde çok fazla raporun kaldığı.Yani kişiler raporu alıyor kurumuna bilgi vermiyor.Ama hastaneler bu raporları mutlaka kuruma göndermek zorunda, kişi ödemesinide almaya gitmediği için ellerinde karşılığını almak için bekleyen çok fazla rapor varmış. Artık e rapor sistemine geçildiğinden de artık personel gizlice bile rapor aldığı zaman mail geliyor bu iyi oldu. Personel gizli işler yürütemiyor:)
 
Arkadaşlar,
Benim kafam iyice karıştı..
Benim yaptığım uygulama şu şekilde idi ; Rapor alan çalışanlarımızın raporunu kesmeyip ücretlerini tam ödüyor ve tam (30 gün)SGK yatırıyorum.Ayrıca iş göremezlik
girişi yapıp rapor parası da almalarını sağlıyorum.Ama şu an ne yapmam gerekiyor ? Acaba bu raporluları tahakkuk yaparken bildirmem mi gerekiyor ??İş göremezlik girişi yapmasam mı acaba ??
Lütfen bu konu hk.bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?
 
Uygulamanıza devam edebilirsiniz. İlave yapacağınız aylık bildirimde o kişi için "çalışmamıştır" kutucuğunu işaretlemek.
 
Üst