SGK Tahakkukunu Yanlış Beyan Ettim

Üyelik
31 Ocak 2016
Mesajlar
1
Konum
ankara
Aynı firmaya ait, biri inşaat biri de ara verilmiş dosya olmak üzere 2 sigorta dosyası bulunmaktadır. Yaptığım incelemede geçen ayki insaat sigortasının tahakkukunu, yanlislikla ara verilen dosya uzerine tahakkuk etmişim. Bu durumda ne yapmalıyım.
 
Anladığım kadarıyla inşaat dosyasında çalışan kişileri, ara verilen dosyanın aylık bildirgesine giriş yaparak o dosyadan bildirdiniz. Sanırım sgk tahakkuku göndermek için paket program kulanmıyorsunuz, ebildirgeye girerek manuel gönderiyorsunuz bildirgeleri.

Yapmanız gerekenler şunlar.

Ara verdiğiniz dosya için aralık 2015 dönemine iptal mahiyetinde ek/9 aylık prim ve hizmet belgesi hazırlayacaksınız. İnşaat dosyası içinde asıl mahiyette ek/9 aylık prim ve hizmet belgesi hazırlayacaksınız. Bildirgelerde kaç kişi varsa hem iptal olana hem de asıl olana yazacaksınız tüm çalışanları. Aralık ayında kaç günü var ne kadar ücret kazandılar tek tek yazılacak hepsi. Eğer tüm sigorta kollarına tabi çalışanlardan farklı olarak emekli çalışanlar falan varsa onlar için sgdp olarak ayrıca bir ek/9 dolduracaksınız.

Sonra bu belgeleri elden SGK'ya vereceksiniz. İptal bildirge için ceza çıkmıyor ancak asıl bildirge için ceza çıkacak. Belgedeki kişi sayısı başına asgari ücretin 5 te 1 i oranında ceza çıkacak. İptal bildirgeye ait dosyanın primleri silinecek ancak damga vergisi silinmiyor onu ödemek zorundasınız.

Ara verilen dosyadaki kişileri bildirgesini iptal edip aynı ücret ve gün sayısı ile inşaat dosyasına bildireceksiniz yani. Yanlız bu işlemi internet üzerinden değil ek/9 doldurarak elden verip yapacaksınız.
 

Benzer konular

Üst