Sgk Teşvik

Burak Tanyeri

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Nis 2013
Mesajlar
123
Konum
Antalya
merhaba,

sgk teşviklerini mutlaka 602 hesaba kaydetmeli miyiz ?
gider bacağına atmadığım için gelir de yazmıyorum eleştirisi var mıdır ?

iyi günler.
 
Sayın Yaklaşım;

**sgk teşviklerini mutlaka 602 hesaba kaydetmeli miyiz ?

--Evet

**gider bacağına atmadığım için gelir de yazmıyorum eleştirisi var mıdır ?

--Gider bacağına Ücretin Gider yerine göre 720,730,740,750,760,770,780 hesaplara atıyoruz.Eleştiri olmaz
 
Sayın Yaklaşım;

**sgk teşviklerini mutlaka 602 hesaba kaydetmeli miyiz ?

--Evet

**gider bacağına atmadığım için gelir de yazmıyorum eleştirisi var mıdır ?

--Gider bacağına Ücretin Gider yerine göre 720,730,740,750,760,770,780 hesaplara atıyoruz.Eleştiri olmaz

Sayın ferhat,

Verdiğiniz cevaba göre kuyuya taş bırakıyorum isterseniz çıkarınız :) 602 hesaba evet dediğiniz için yazdım.

TMS 20
Devlet teşvikleri

14. Sermaye yaklaşımının dayandığı gerekçeler şunlardır:
(b) Kazanılmış bir gelir olmamaları, aksine herhangi bir maliyeti olmaksızın devlet tarafından sağlanan bir teşviği temsil etmeleri nedeniyle, devlet teşviklerine karveya zararda yer verilmemelidir.
 
Sayın Arkadaşlar,

Bu konuyu başka başlıklar altında da yazdık. Bu tür teşviklerin "602" hesaba yazılması alışkanlık olmuş maalesef ( 5510 için de yapılıyor ki buda yanlış ), ancak temelde kar/zarar etkisi olmazsada asıl etkilediği başka alanlar da var. TMS 20'yi pas geçiyorum. Öncelikle belirtmek gerekir başta bu işe verilen isim yanlış. Açıklamayı "% 5" devlet katkısı yada kişi başı "100 tl" katkı/teşvik gibi ifade ederseniz bu tür uygulama hatalarına da izin verirsiniz. Bir teşvikten bahsedilmesi için "İvazsız İktisap" yani "Karşılıksız Gelir" olması gerekir. Örneğin KOSGEB yada MARKALAŞMA teşvikleri gibi. Ancak adıgeçen konu hiçte öyle değil. Nedir durum ? Devlet sizden "İŞVEREN PAYINI % 5 eksik veya kişi başına 100,-- TL" eksik alıyor. YAni SGK işveren hissesini gider yazarken bedeli buna göre hesaplayacaksınız. Şimdi " e ama tahakkukta görünmüyor ancak ödenirken belli oluyor " diyebilirsiniz, ki bunu 5510 için kabul etmem, ödeme gününde eksik ödeme kadar "Ters Kayıt" yapıp gider kalemini eksiltmeyi engelleyen ne var ? Yada işveren hissesinin kaydını ödeme gününde ödediğiniz tutar kadar yazmayı ?

Asıl şimdi gelelim daha önemli bir duruma. İşveren hisseleri de gerçekten maliyet yapan kurumlar için hesaplardan toplanacak tutarlar olarak da ( karşılığı 602'de olduğu için ) gereksiz bir fazlalıkla maliyetlere eklenecektir. Bunun doğruluğunu iddaa etmek mümkün değil. Gelir tablolarının da dönemsel ( yıllık bazda ) olarak anlamsızca üniter yapısını bozmuş olacaksınız. 2015 / 2016 / 2017 verileri birbirinden farklı. Ortada gerçek bir teşvik yokken 2016 602 hesabında bir bozulma var. Bu da doğru değil.

Anlatabildim umarım. Tavsiyem 602'ye hiç bulaşmamaktır.
 
Sevgili dostlarım

Sevgili dostum ksimkesyan'dan alıntı;
"Ters Kayıt" yapıp gider kalemini eksiltmeyi engelleyen ne var ? Yada işveren hissesinin kaydını ödeme gününde ödediğiniz tutar kadar yazmayı ?

ben ters kayıt, yada işveren hissesinin kaydını ödeme gününde ödediğiniz tutar kadar yazmayı yapmıyorum 602 hesaba alacak yazıyorum

Sevgili dostum demiralın alıntısı ;

TMS 20
Devlet teşvikleri

14. Sermaye yaklaşımının dayandığı gerekçeler şunlardır:
(b) Kazanılmış bir gelir olmamaları, aksine herhangi bir maliyeti olmaksızın devlet tarafından sağlanan bir teşviği temsil etmeleri nedeniyle, devlet teşviklerine kar veya zararda yer verilmemelidir.



602 Diğer Gelirler Hesabı:
İşletmenin korunması, ihracatı teşvik ya da hükümet politikasına uyma zorunluluğu karşısında oluşan işletmenin faaliyet hasılatındaki düşüklüğü veya faaliyet zararını gidermek için, sermaye katkısı niteliğinde olmayan, mali yardımlar, devletin bazı malları vergi, resim, harç ve benzeri yükümlülüklerden istisna etmesi yoluyla yaptığı yardımlar ve satış tarihindeki vade farkları, ihracatla ilgili fiyat istikrar destekleme primi vb. hasılat kalemleri bu hesapta izlenir.
 
Sevgili dostlarım



Sevgili dostum demiralın alıntısı ;

TMS 20
Devlet teşvikleri

14. Sermaye yaklaşımının dayandığı gerekçeler şunlardır:
(b) Kazanılmış bir gelir olmamaları, aksine herhangi bir maliyeti olmaksızın devlet tarafından sağlanan bir teşviği temsil etmeleri nedeniyle, devlet teşviklerine kar veya zararda yer verilmemelidir.



602 Diğer Gelirler Hesabı:
İşletmenin korunması, ihracatı teşvik ya da hükümet politikasına uyma zorunluluğu karşısında oluşan işletmenin faaliyet hasılatındaki düşüklüğü veya faaliyet zararını gidermek için, sermaye katkısı niteliğinde olmayan, mali yardımlar, devletin bazı malları vergi, resim, harç ve benzeri yükümlülüklerden istisna etmesi yoluyla yaptığı yardımlar ve satış tarihindeki vade farkları, ihracatla ilgili fiyat istikrar destekleme primi vb. hasılat kalemleri bu hesapta izlenir.

Sayın ferhat,

602 diğer gelirler hesabın açıklamasındaki konu açıklayıcı maddeler bana göre yukarıda bahsi geçen teşvik ile ilişkilendirilmemeli.
İlgili 602 hesap açıklayıcındaki maddeler mali yükümlülüklerden yani vergi kanunlarına ait mali yükümlülüklerini kapsamaktadır.
Aslında soru SGK hükümleri ile ilgili 602 hesap açıklaması ise vergi kanunlarına bağlanmalıdır.

Sayın kevork,

TMS 20. maddesini nasıl pas geçiyorsunuz anlamış değilim.TMS 20. maddesini pas geçmeniz yok hükmü niteliğide taşır o zaman TMS'yi tamamen dikkate almıyorsunuz anlamını çıkarırım ve bende sizin yazdığınız yazıları pas geçiyorum.:)
 
Sayın demiral,

Uygulanmayan bir sistemi pas geçiyorum. ( Doğrusu gerekçesi ve uygulamasına da ayrı sıkıntılar var. ) Onun da zamanı gelirse ayrıca yazarız.:ıslık:
 
Sayın demiral,

Uygulanmayan bir sistemi pas geçiyorum. ( Doğrusu gerekçesi ve uygulamasına da ayrı sıkıntılar var. ) Onun da zamanı gelirse ayrıca yazarız.:ıslık:

Sayın kevork,

Uygulanmayan dediğiniz TMS'nin TTK'nın hükmündeki yeri

MADDE 36 – 6102 sayılı Kanunun geçici 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.“GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından belirlenenTürkiye Muhasebe Standartları;a) Türkiye Muhasebe Standartları, Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS) ve yorumlarından,b) Kurum tarafından değişik işletme büyüklükleri, sektörler ve kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için belirlenenstandartlar ve diğer düzenlemelerden,oluşur.(2) Aşağıda sayılanlar TMS/TFRS ve yorumlarını uygulamakla yükümlüdür:a) 1534 üncü maddenin ikinci fıkrasının (b) ilâ (e) bentlerindeki sermaye şirketleri.b) TMS/TFRS ve yorumlarını uygulamayı tercih edenler.(3) Aşağıda sayılanlar birinci fıkranın (b) bendine göre belirlenen standart ve düzenlemeleri uygulamaklayükümlüdür:a) İkinci fıkranın (a) bendinde belirtilenlerin dışında kalan ve işletme yönetiminde yer almayan işletme sahipleri,işletmeye borç verenler ve kredi derecelendirme kuruluşları gibi dış kullanıcılar için genel amaçlı finansal tablodüzenleyen işletmeler.b) TMS/TFRS’yi uygulamayı tercih eden KOBİ tanımındaki işletmelerden tekrar KOBİ/TFRS uygulamasınadönmek isteyen işletmeler.(4) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu, değişik işletme büyüklükleri, sektörler ve kâramacı gütmeyen kuruluşlar itibarıyla Türkiye Muhasebe Standartlarından muaf olacakları tespit etmeye veya bunlariçin ayrı düzenlemeler yapmaya yetkilidir.(5) Türkiye Muhasebe Standartları (TMS/TFRS ve yorumları ile KOBİ/TFRS) ve kavramsal çerçevedebelirlenen ilkeler bu Kanunun finansal tablolara ve raporlamaya ilişkin hükümleri ile ilgili diğer hükümlerine deuygulanır.”

MADDE 37 – 6102 sayılı Kanunun geçici 6 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.“GEÇİCİ MADDE 6 – (1) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından belirlenenşirketler 1/1/2013 tarihinde veya özel hesap dönemi dolayısıyla daha sonraki bir tarihte başlayacak hesap dönemi için,münferit ve konsolide finansal tablolarının düzenlenmesinde, Türkiye Muhasebe Standartlarını uygulamak zorundadır.Geçiş döneminde hazırlanacak finansal tablolara ilişkin olarak Türkiye Muhasebe Standartlarında yer alan hükümleruygulanır.
 
Sayın demiral,

TTK çerçeveyi çizdi, yetkiyi de bıraktığı yer belli. Yazılı tüm standartlar tepeden tırnağa yeniden ele alındı (sözde) ve hiçbir kapsam açıklanmadı. Yasa var yetki var sorumlu var ama kapsam yok. Sizce uygulanıyormu ?
 
Sayın demiral,

Tabiki var. Bu konu burada yazmakla bitmez, sohbet ederiz tüm çekince ve aksaklıkları söylerim. Ama bizim için 5 numara büyük gelir. Aynı şirket için siz yapın bende yapayım birtek rakam eşit çıkmaz, e buna da uygulanıyor denmez. Siz söylemek istediğimi gayet iyi anladınız. Haksızmıyım ?

Sevgili Ferhat,

Arada sen dersin ya sanada ben saygı duyarım, ama....
 
Sevgili dostum demiral

Tabiki TMS 20 pas geçmiyorum. Zaten ileride KOBİ TRFS uygulamasında bunlar yapılacak ama nasıl; Yine her şey VUK'a göre hazırlanıp sonra TFRS uyarlanacak şu anda yaptığımız gibi her şeyi VUK' göre hazırlayıp TFRS çevirmek gibi

Ben olayı VUK açısından yazdım

Örneğin VUK'da 262 Kuruluş ve Örgütlenme Giderlerini çoğumuz aktifleştiririz. Fakat böyle bir bilançoyu TFRS uyarladığımızda 262 direk 632 Genel Yönetim Gideri olur

Bunun gibi

Saygılarımla
 
Sevgili dostum demiral

Tabiki TMS 20 pas geçmiyorum. Zaten ileride KOBİ TRFS uygulamasında bunlar yapılacak ama nasıl; Yine her şey VUK'a göre hazırlanıp sonra TFRS uyarlanacak şu anda yaptığımız gibi her şeyi VUK' göre hazırlayıp TFRS çevirmek gibi

Ben olayı VUK açısından yazdım

Örneğin VUK'da 262 Kuruluş ve Örgütlenme Giderlerini çoğumuz aktifleştiririz. Fakat böyle bir bilançoyu TFRS uyarladığımızda 262 direk 632 Genel Yönetim Gideri olur

Bunun gibi

Saygılarımla

Sayın ferhat,

Ben pas geçiyorsun diye tarafına yazmadım sayın kevork'a yazmıştım.:)
 
Üst