Sigorta Poliçesi Ba Bs

mavisakal_79

Katkı Sunan Üye
Üyelik
7 Şub 2010
Mesajlar
175
Konum
İSTANBUL
merhaba arkadaşlar.


işyeri sigortası poliçesi düzenlendi firmamıza. rakam da 20.000,00 tl yakın. 396 snolu tebliğde acente bs bildirmeyecek diyor. ama buna karşılık ba bildirilip bildirilmeyeceğinden söz etmiyor.

benim bildiğim tebliğler kanunları daha iyi anlatmak için ve de yol göstermek için çıkartılır. ama resmen önümüze bilmece koyuyorlar alın çözün diye.

değerli meslektaşlar benim anladığım bu poliçeleri beyan etmemiz gerektiği yönünde. yanlış düşünüyor muyum.
2. si ise bu poliçelerde bsmv dışında gider vergisi diye bişey var. bunu da, beyan etmem gerekiyorsa matraha eklemem gerekir mi?
son olarak ba da beyan için muhatab kim olacak acente mi yoksa sigorta şirketinin bizzat kendisi mi?

yardımlarınız için teşekkürler...
 
Ynt: Sigorta poliçesi ba bs

1-Genel tebliğde yalnızca sigorta acentesi bs bildirmeyecek dediğine göre size katılıyorum, ba da göstermeniz gerekiyor.

2-Gider vergisi de katma değer vergisi gibi bir işlem vergisi olduğu için bence bmsv ve gider vergisi hariç tutarın ba formunda gösterilmesi lazım.

3-Acente A grubu acente ise muhatabın acente, B grubu ise sigorta şirketi olması gerekir kannaatindeyim.
 
Ynt: Sigorta poliçesi ba bs

Ben de merak ettim şimdi yasal dayanağı. Zira VUK Genel Tebliği No 396 madde 1.2.5 şöyle diyor;

" Bankalar, Katılım Bankaları, Aracı Kurumlar, Portföy Yönetim Şirketleri, Menkul Kıymet Yatırım Fon ve Ortaklıkları, Reasürans Şirketleri, Emeklilik Şirketleri, Sigorta Şirketleri ve Acenteleri yapmış oldukları işlemleri belirli periyotlarla Bakanlığımıza bildirdiklerinden, hizmet ve satış işlemlerinde düzenledikleri dekont ve poliçe bilgilerini Form Bs ile bildirmelerine gerek bulunmamaktadır.

Aynı şekilde, bu kurumların kendi aralarındaki işlemler sebebiyle düzenledikleri dekontların karşı tarafça Form Ba ile bildirilmesine de gerek bulunmamaktadır.

Ancak bu kurumlar, diğer belgelere dayalı olarak yaptıkları mal ve hizmet alım/satımlarını genel esaslar çerçevesinde Ba-Bs formları ile bildirmek zorundadırlar."


Burada düzenlenen poliçe ve dekontların Bs formunda, kendi aralarındaki işlemlerde ise Ba formunda bildirilmesine gerek olmadığı belirtilmiş. Bunu mefhum-u muhalifinden yorumlarsak, demek ki sigorta acentesinden poliçe ile hizmet alanların Ba formunda göstermeleri gerekir.
 
Ynt: Sigorta poliçesi ba bs

Varsayalım BA da bildirmeye gerek yok. Ama bildirdik. Niye BA da bildirdirdiniz diye bi yaptırımla karşılaşırmıyız?
 
Ynt: Sigorta poliçesi ba bs

Vallaha eksik bilgi yazınca nasıl ceza kesiyorlar, fazla yazdın diye de özel usulsüzlük cezası kesebilirler. :)
 
Ynt: Sigorta poliçesi ba bs

Sigorta şirketleri, döviz büroları gibi yerler Btrans adı verilen bir sistemle bilgi aktardıklarından B formu dışında tutuluyorlar.
 
İş makinesine istinaden düzenlenen sigorta poliçesi şu şekilde;
366 günlük poliçe / Net Prim : 10.145,75 TL, BSMV : 507,29 TL, Ödenecek Prim : 10.653,04 TL
Hadi diyelim bu poliçeyi BA formunda bildirdik fakat bu poliçenin (01.09.2015 - 01.09.2016 varsayarsak) eylül ayına tahakkuk eden ve gidere yansıtılan kısmı 10.653,04 TL / 366 Gün * 30 Gün = 831,62 TL olduğundan dönemsellik ilkesine göre de bildirim yapılmaması gerekiyor diye bir yorum çıkarabilir miyiz?
Şu tebliğler kanunlar vb gibi yorumlamamız gereken mesleki tüm kaynaklar için müşavirlerden oluşan akil bir grup kurulmalı ve baştan sona bilgi verme konusundaki eksik yönleri ortaya çıkarılarak, bu kaynaklar daha açık hale getirilmelidir.
 
İş makinesine istinaden düzenlenen sigorta poliçesi şu şekilde;
366 günlük poliçe / Net Prim : 10.145,75 TL, BSMV : 507,29 TL, Ödenecek Prim : 10.653,04 TL
Hadi diyelim bu poliçeyi BA formunda bildirdik fakat bu poliçenin (01.09.2015 - 01.09.2016 varsayarsak) eylül ayına tahakkuk eden ve gidere yansıtılan kısmı 10.653,04 TL / 366 Gün * 30 Gün = 831,62 TL olduğundan dönemsellik ilkesine göre de bildirim yapılmaması gerekiyor diye bir yorum çıkarabilir miyiz?
Şu tebliğler kanunlar vb gibi yorumlamamız gereken mesleki tüm kaynaklar için müşavirlerden oluşan akil bir grup kurulmalı ve baştan sona bilgi verme konusundaki eksik yönleri ortaya çıkarılarak, bu kaynaklar daha açık hale getirilmelidir.

Bu mantığınızın bir an için doğru olduğunu düşünelim; bir mal aldık bedeli 100.000 TL ve bu malı bugünden itibaren beş ay boyunca hiç satmadık. Ba da bildirmeyecek miyiz?
 
Bu mantığınızın bir an için doğru olduğunu düşünelim; bir mal aldık bedeli 100.000 TL ve bu malı bugünden itibaren beş ay boyunca hiç satmadık. Ba da bildirmeyecek miyiz?

Ticari mal-mamül alışları ile sigorta poliçelerini bir tutmak mantıklı değil. Poliçe düzenlendiği andan itibaren üzerinde belirtilen süreçteki oluşabilecek durumlar için yapılan sözleşmelerdir ve ilgili dönemlerindeki süreleri tamamlayınca 180 nl.hesaplardan virman yapılarak (Mesela; 31.10.2015'te 180 nl.hesaptan 10.145,75 TL / 366 Gün * 31 Gün = 859,34 TL tutar alacak yazılır, karşılığına da ilgili 700'lerdeki hesap borçlandırılır) maliyet hesaplarına girer. Mal alış ile hiç bir alakası yoktur.
 
Ticari mal-mamül alışları ile sigorta poliçelerini bir tutmak mantıklı değil. Poliçe düzenlendiği andan itibaren üzerinde belirtilen süreçteki oluşabilecek durumlar için yapılan sözleşmelerdir ve ilgili dönemlerindeki süreleri tamamlayınca 180 nl.hesaplardan virman yapılarak (Mesela; 31.10.2015'te 180 nl.hesaptan 10.145,75 TL / 366 Gün * 31 Gün = 859,34 TL tutar alacak yazılır, karşılığına da ilgili 700'lerdeki hesap borçlandırılır) maliyet hesaplarına girer. Mal alış ile hiç bir alakası yoktur.
Ahmet bey herhangi bir farklılık yok. Sizinle aynı şeyi söylüyoruz. Ba-Bs leri dönemsellik ilkesi ile bağdaştıramayız.
 
Araştırdığım kadarıyla sigorta firmaları BS bildirmeyecek ancak hizmeti alan firmalar sigorta poliçelerini BA larında bildirecek mi.
Buradaki yorumlarda farklı görüşler var.
Sonuç olarak BA da yazmak lazım mı.
 

Benzer konular

Üst