Sigorta şirketlerinde Gider Pusulası hk.

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,317
Konum
İstanbul
Merhaba arkadaşlar.
Bir sigorta şirketi (acente) mükellefimiz var.
Malum, yakın zamanda Ana Sigorta Şirketleri hariç acentelerin birbirleri ile yapmış oldukları paslaşmalar için düzenledikleri Komisyon Gider Belgeleri kaldırıldı.Artık düzenleyemiyorlar.
Bunun yerine acentemizde, ben talilere yapmış olduğum komisyon ödemelerini giderleştirmek istiyorum diyor, bunun içinde gider pusulası kullanılabilir diye düşündüm.Burada gider pusulasındaki tevkifatın oranı ne olması gerekir sizce?
Bunu uygulattırdığınız acente müşterileriniz var mı?





Cevaplar için teşekkürler.
Kolay gelsin.
 
Ynt: Sigorta şirketlerinde Gider Pusulası hk.

Sayın Zindan bu gider belgelerinin kaldırıldığına dair elinizde tebliğ varsa paylaşırmısınız.
Ayrıca gider pusulası düzenlemelerinde (eğer değişmediyse) vergi oranının mal alımı için %5, hizmet işleri için %10 olduğunu biliyorum.
Saygılar.
 
Ynt: Sigorta şirketlerinde Gider Pusulası hk.

Maliyenin yayınladığı bir şey yok diye biliyorum, bunu Sigorta acentelerinin tabi oldukları TOBB uygulamaya soktu diye biliyorum.Acenteden gelen bilgi bu yöndeydi bana.
 
Ynt: Sigorta şirketlerinde Gider Pusulası hk.

2009 da böyle bir işlem yaptım.gerçi bende komisyonu veren broker,komisyonu alan x acente ltd.şti. idi.Bu durumda komisyon gider belgesi bastırıp vergisiz bir şekilde ödenen komisyon belgelenmiş ve giderleştirilmişti.Yanlış hatırlamıyorsam burada hangi belgenin düzenleneceği komisyonu veren ve alanın kim olduğuna göre değişiyor.Yani brokerden acenteye - acenteden acenteye - acenteden şahsa gibi.
Bu ayırıma göre hangi belgenin düzenlenmesi gerektiğine bakmak lazım.ben o dönem epeyce bir araştırmadan sonra komisyon gider belgesi düzenlenerek bu işlemin yapılacağına karar verdim ve uygulamayı öyle yaptım.(Tabi karşı acenteden de teyit alarak)
Bu uygulamanın veya hazırlanacak belgelerin değşip değişmediğinin son şeklini bilmiyorum.O nedenle değişmisşe diye,sizden belge istedim.
Saygılar
 
Ynt: Sigorta şirketlerinde Gider Pusulası hk.

TOBB her nekadar uygulamaya soktuysa da;
Maliye Bakanlığının tebliğlerine göre hareket etmek gerekir.. ( 385 seri nolu vuk Tebliği)
Sigorta komisyon gider belgesi hala fatura yerine geçen belge hükümündedir..

Gider pusulası uygulamasının doğru olmayacağı kanısındayım.
 
Ynt: Sigorta şirketlerinde Gider Pusulası hk.

Gider Pusulasını; vergi mükellefi olmayan birisine iş yaptırıyorsa, oda devamlılık arz etmemek şartı ile düzenlenebilir diye düşünüyorum.Bu işde devamlılık arz eden bir iş olacağı için sanırım hiç bir şekilde kullanılamaz.Vergi mükellefi olan bir tali sigorta acentesi ile acente arasında ise gider pusulası kesinlikle düzenlemez olduğuna düşünüyorum, her ikisininde vergi mükellefi olmasından dolayı.
Bu durumda gider pusulası olayı çıkmaz yol gibi geldi bana.
Yine de fikirleriniz için teşekkürler.
 
Ynt: Sigorta şirketlerinde Gider Pusulası hk.

Sayın Zindan sizinle hemfikirim yalnız gider pusulasıyla işlem yapanlarda gördüm
 
Diyelimki a isimli şahıs işletmesi birkaç sigorta firmasından acentelik aldı. poliçe kesiyor karşılığında sigorta firmaları da sigorta komisyon gider belgesi düzenliyor a şahıs işletmesi de bunu kendi defterine gelir işliyor.
Aynı anda arkadaşı b sigorta acentesi de a sigorta acentesine poliçe kestirip komisyon paylaşımına gidiyorlar. Bu durumda a sigorta acentesi b acentesine verdiği komisyonu nasıl giderleştirecek. Benim araştırmama göre b acentesi a acentesine kdv li fatura kesmeliymiş.
B , A nın tali acentesi olursa sigorta komisyon gider belgesi kullanılabilirmiş fakat şu an tali acentelik diye bir durum söz konusu değilmiş.
Bu konudaki görüşleriniz nelerdir
 

Benzer konular

Üst