Selamlar
Önce tüm otomatik ödemelerin faturalarını temin etmeye çalışın.Gerekirse kurumlara tek tek müracaat ederek mail sistemlerine abone olun.Öncelikle ödenen bu otomatik ödemelerin hangisi işyerine hangisi şahsına ait bunları tesbit edin.
Şahsa ait olanlar için işverenle adamakıllı bir konuşma yapın.Kanunen bu ödemelerin resmi hesaplardan yapılmaması gerektiğine dair kendisine izahat verin.Gerekirse karşılaşabilecek olumsuzluklar hakkında gözünü korkuturcasına mevzuattan bahsedin.
Yapılan ödemeleri h/c kaydetmek,geçici çözümlerdir,ayrıca yanlışı yanlışla kapatmaktan öteyede geçmez.Gün gelir bu ortaklar cari hesabı 131 hesabında birikecek ve işler dahada karışabilecektir.Amacımız riski bir yerden sonra durdurmak veya da azaltmaktır.
Size tavsiyem,önce otomatik ödemelerin içeriklerini netleştirmeniz ve yanlışı mümkün olduğunca asgariye indirmek için işverene çare ve öneride bulunmanızdır.
Eğer serbest çalışıyor iseniz,durumu ve olabilecekleri işverene yazı ile bildirmek ve bu yazıyı arşivlemek sizin adınıza faydalı olacaktır.İleride "söyledim ama yapmadınız" savunması yapabilmeniz için bu şekilde hareket etmenizi yine tavsiye edeceğim.
Saygılar