Smmm Ofisi Açılışı Resmi İşlemler

Üyelik
23 Ağu 2016
Mesajlar
15
Konum
Ankara
Merhabalar;
2014 de hak kazandığım ruhsatımı 2 ay önce odadan teslim aldım. Ofis kiralama ve iç düzeni için gerekli herşeyi tamamladım. Zirve programı kullanmayı düşünüyorum. Hatta tabela siparişini de verdim. Niyet ettik bakalım ofis açılışına. 2009 da maliye mezunuyum. Bu zamana kadar hep A.Ş. lerde çalıştım. Yabancı bir şirkette hatırı sayılır bir maaştan istifa edip bu işe niyetlendim. Büro tecrübem hiç yok ama algılamama güvendiğim için çok zorlanmayacağımı düşünüyorum. Maddi sorunum yok çok şükür bu işin yavaş yavaş gelişeceğini düşünerek bu yıl eş-dost-akraba işleriyle tecrübe kazanıp 2018 ya da sonrasında para kazanmayı umuyorum.
Ofis açılışımı resmi olarak gerçekleştirmek için ilk olarak vergi dairesi işlemleriyle mi başlıyoruz? (Forumu biraz araştırdım ama adım adım bi açılış işlemleri açıklaması bulamadım.)
Odaya başvuru işlemleri nelerdir hangi aşamada gidiyoruz?
Birde SMMM limited şirketleri görüyorum. tek kişilik ltd kurmamın avantajı var mıdır? (Ya da mümkün müdür bu durum?)
Şimdiden teşekkürler cevaplar için. Herkese hayırlı kazançlar.
 
merhabalar. Hayırlı olsun diyelim. Öncelikle vergi dairesine açılış için talepte bulunuyorsunuz. Yoklama tutulduktan sonra vergi dairesinden gib formu doldurup şifre alıyorsunuz daha sonra bağlı bulunduğunuz odaya gidip yoklama ile birlikte oda kaydı yaptırıp sizi bağımlı çalışanlar listesine ekliyorlar. Ondan sonra oda numarası alındıktan sonra fatura ve kira için gider pusulası bastırıyorsunuz. Türmob dan şifre alıp gelen müşterilerle sözleşme yapıyorsunuz.Müşterileriniz geldikçe vergi dairesinden müşteriler ile ilgili gib şifresi alıp yasal olarak defterlerini tutmaya başlıyorsunuz
 
merhabalar. Hayırlı olsun diyelim. Öncelikle vergi dairesine açılış için talepte bulunuyorsunuz. Yoklama tutulduktan sonra vergi dairesinden gib formu doldurup şifre alıyorsunuz daha sonra bağlı bulunduğunuz odaya gidip yoklama ile birlikte oda kaydı yaptırıp sizi bağımlı çalışanlar listesine ekliyorlar. Ondan sonra oda numarası alındıktan sonra fatura ve kira için gider pusulası bastırıyorsunuz. Türmob dan şifre alıp gelen müşterilerle sözleşme yapıyorsunuz.Müşterileriniz geldikçe vergi dairesinden müşteriler ile ilgili gib şifresi alıp yasal olarak defterlerini tutmaya başlıyorsunuz

Teşekkür ederim ilginiz için. Defter tasdiklerimi işe başlama verdiğim gün yapacağım değil mi? Bir de hangi defterleri tasdik ediyoruz atladığım bir şey kalmasın istiyorum.
Türmobdan şifre alma ve kaşe gelme sürelerinin uzadığı belirtiliyor. Malum aralık ayındayız sözleşme yapmam gereken işletmeler var. Sıkıntı yaşar mıyım zamansal açıdan?
 
Merhaba
Vergi dairesi açılış işlemlerini rutin bir şekilde bitiriyorsunuz,vergi levhanızı aldıktan sonra,gib şifrenizi de alıyorsunuz.(e-tebligat müracatını da unutmayın.Açılışla birlikte aynı anda müracaat edeceksiniz)
Açılıştan sonra odaya gideceksiniz,gerekli belgeleri dolduracak ve çalışanlar kütüğüne kaydolup kaşe siparişi vereceksiniz.Size daha sonra "büro tescil belgesi" ni gönderecekler.Oda gerekli yönlendirmeyi yapacaktır mutlaka.
turmob'dan şifre değil,kaşe(mühür) talep ediyorsunuz.Yanlış hatırlamıyorsam mühürü sonra gidip odadan alıyorsunuz.
Fakat daha sonra mühür numaranızı vergi dairesi sicil servisine tekrar bildirmeniz gerekiyor.Sicilinize işleyecekler.
Tasdik edeceğiniz defter "serbest meslek defteri"dir.Daireye müracaat ettiğiniz gün,defteri tasdik edebilirsiniz.Program konusu size kalmış.
Hayırlı olsun,Allah utandırmasın inşallah
 
tahsin bey atladığım yerleri tamamlamış saolsun. Evet e-tebligat vergi dairesi açılış tarihiyle aynı gün yapılmalı. Ayrıca müşterilere sözleşme yapmak için e-birlikten şifre alınması gerekli. Defter tasdiği vergi dairesi açılışı günü ile aynı olmalı. Mühür konusunda oda yardımcı olur
 
Merhaba
Vergi dairesi açılış işlemlerini rutin bir şekilde bitiriyorsunuz,vergi levhanızı aldıktan sonra,gib şifrenizi de alıyorsunuz.(e-tebligat müracatını da unutmayın.Açılışla birlikte aynı anda müracaat edeceksiniz)
Açılıştan sonra odaya gideceksiniz,gerekli belgeleri dolduracak ve çalışanlar kütüğüne kaydolup kaşe siparişi vereceksiniz.Size daha sonra "büro tescil belgesi" ni gönderecekler.Oda gerekli yönlendirmeyi yapacaktır mutlaka.
turmob'dan şifre değil,kaşe(mühür) talep ediyorsunuz.Yanlış hatırlamıyorsam mühürü sonra gidip odadan alıyorsunuz.
Fakat daha sonra mühür numaranızı vergi dairesi sicil servisine tekrar bildirmeniz gerekiyor.Sicilinize işleyecekler.
Tasdik edeceğiniz defter "serbest meslek defteri"dir.Daireye müracaat ettiğiniz gün,defteri tasdik edebilirsiniz.Program konusu size kalmış.
Hayırlı olsun,Allah utandırmasın inşallah

Çok teşekkürler iyi dilekleriniz ve bilgilendirmeniz için sağolun. Aralık ayı içinde olduğumuz için süre sıkıntısı yaşar mıyım? Mükelleflerle sözleşme imzalayabilmek için gerekli olan sözleşmelere nereden ulaşabilirim?
 
Süre sıkıntısı yaşamazsınız da keşke aralıkta değil,açılışı ocakta yapabilseniz.2016 yılını hiç karıştırmasanız güzel olur aslında.2017 yılında başlarsınız.
Turmob kayıt işlemlerinden sonra turmob sitesine girerek giriş şifrelerini oluşturursunuz,kolay bir teferruat.Sözleşmeleri turmob üzerinden online hazırlayacaksınız.Çıktı alıp mükellefe imzalatacaksınız.
 
Maliyet açısından 2017 Ocakta açmam daha mantıklı olacak ama yeni mükelleflerimle tasdik ve sözleşme işlemlerini aralıkta yapmam gerekli değil mi?
yeni yıl itibariyle başlayacağım ve diğer üstadlardan devir alacağım işlemlerde süreç nasıl işleyecek ?
 
birde büroculuk yapan bir arkadaşınız varsa bir süre sık sık ziyaret edin
 
ALLAH utandırmasın bol ve hayırlı kazançlar dileriz umarım hayatta hayalleriniz hep gerçek olur adresi veriseniz güzel bir çelenk yaptırıp gönderebiliriz.
 
Selamlar,öncelikli hayırlı kazançlar dilerim.Tabela için ölçüyü nasıl yaptınız ? 50*70 üzerindekiler vergiye tabi olarak biliyorum. bende açılış yaptım fakat defter onaylamayı biraz geciktirmişim ,umarım sorun olmaz ,bu arada mühür numarasını vergi dairesine bildirmek gerektiğini bilmiyordum ?(mühür numarası 15 günde geldi bizzat gidip almak gerekiyor) uyaran arkadaşlara ayrıca teşekkür ederim. Efatura ,kartvisit için ise hala baskı işini halledemedim.faturayı A4 mü veya A5 mi yaptırmak daha mantıklı ?
ayrıca ilk açılışta kaç adet bastırmak gerekli ? bunlarıda halletsem sorun kalmayacak.
 
son bir şey bizler kendi hesap kitap işlerimizi(büro için) nasıl takip edebiliriz ?,internette web tabanlı Paraşüt diye bir programın reklamları dönüyor,inceledim fena değil ,ama exselde de tutulabilir mi ? Üstadlar dan deneyim ve tecrubelerini sunmalarını bekliyorum ..
 
son bir şey bizler kendi hesap kitap işlerimizi(büro için) nasıl takip edebiliriz ?,internette web tabanlı Paraşüt diye bir programın reklamları dönüyor,inceledim fena değil ,ama exselde de tutulabilir mi ? Üstadlar dan deneyim ve tecrubelerini sunmalarını bekliyorum ..

Kitap işleri derken??? Biraz açar mısınız?
 
Öncelikle hayirli olsun. Bol kazanclar dilerim. Kendi defterinizi, kendiniz tutuyorsunuz. Zirve programi aliyordunuz sanirim, zirvede kendi adiniza her ay gelir giderinizi girerek takip ediceksiniz. O yuzden parasute gerek yok.
 
şimdi üstadlar yarın itibariyle vergi dairesine başvuru yapıp yoklama gelmesini bekliyorum.
sonra odaya başvuru yapcam. 2017 için alacağım mükelleflere eski mali müşavirinize tasdikleri yaptırmayın dedim. Tasdikleri yaptırcam ama sözleşmelerini galiba internetten girecekmişiz. O şifreleri odadan mı almam gerekli?
Birde başka mali müşavirlerden devir alacağım defterlerde ne gibi işlemler yapmam gerekli?
 
Merhabalar;
2014 de hak kazandığım ruhsatımı 2 ay önce odadan teslim aldım. Ofis kiralama ve iç düzeni için gerekli herşeyi tamamladım. Zirve programı kullanmayı düşünüyorum. Hatta tabela siparişini de verdim. Niyet ettik bakalım ofis açılışına. 2009 da maliye mezunuyum. Bu zamana kadar hep A.Ş. lerde çalıştım. Yabancı bir şirkette hatırı sayılır bir maaştan istifa edip bu işe niyetlendim. Büro tecrübem hiç yok ama algılamama güvendiğim için çok zorlanmayacağımı düşünüyorum. Maddi sorunum yok çok şükür bu işin yavaş yavaş gelişeceğini düşünerek bu yıl eş-dost-akraba işleriyle tecrübe kazanıp 2018 ya da sonrasında para kazanmayı umuyorum.
Ofis açılışımı resmi olarak gerçekleştirmek için ilk olarak vergi dairesi işlemleriyle mi başlıyoruz? (Forumu biraz araştırdım ama adım adım bi açılış işlemleri açıklaması bulamadım.)
Odaya başvuru işlemleri nelerdir hangi aşamada gidiyoruz?
Birde SMMM limited şirketleri görüyorum. tek kişilik ltd kurmamın avantajı var mıdır? (Ya da mümkün müdür bu durum?)
Şimdiden teşekkürler cevaplar için. Herkese hayırlı kazançlar.
Merhabalar, foruma yazalı uzun zaman olmuş. Büro açma niyetindeyim ve büro deneyimi olmayıp büro açanlardan fikir almak istiyorum. Alışabildiniz mi çok zorlandınız mı? Nasıl gidiyor acaba? Umarım görüp cevapverebilrsiniz.
 

Benzer konular

Üst