Şube Açılışı mı Yapılması Gerekiyor ?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan muku82
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

muku82

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Eyl 2007
Mesajlar
273
Konum
BURSA
Merhabalar,
Limited Şirketimiz mevcut ofisi dışında aynı katta, aynı binada yeni bir ofis kiraladı . Bu ofis için ayrı bir şube açılışı yapılması gerekiyor mu ?

Nasıl bir yol izlenmelidir...
 
Evet şube açılışı yapmalısınız,
Ticaret odasından değilde,(masraflı olduğu için)
Bir karar alıp, kira kontratı ile vergi dairesine başvurup şube açılışınızı yapın...
 
Selamlar
Şurası kesin ki,"şube sayılır veya sayılmaz" demek mümkün değil.."Şube" işyerinin de kendi içinde kriterleri var. Öncelikle şirket ne iş yapar.Kiralanan ikinci ofis ne amaçla kullanılacaktır.Ana ofisten bağımsız mı çalışacak yoksa bağlı mı çalışacak? Benzer kriterler değerlendirilip, şube olmalı mı olmamalı mı üzerine karar verilir.
Örneğin İstanbul merkezli bir sigorta acenteliği firmasının,Ankara da açtığı ikinci bir ofisini şube değil,irtibat bürosu olarak bildirdim,bu şekilde faaliyetine devam ediyor..Çünkü burada sigorta acenteliği firmalarının özel kriterleri devreye giriyor.
Özetle sorunuza karşılık, kesin olarak şubedir veya değildir denemez.
Saygılar
 
Evet şube açılışı yapmalısınız,
Ticaret odasından değilde,(masraflı olduğu için)
Bir karar alıp, kira kontratı ile vergi dairesine başvurup şube açılışınızı yapın...

Sayın ToNy,şayet şube kararı alacaksanız -ki bu kararın şekli ve içeriği de bellidir- o halde tescil şart olur.Bahsettiğiniz şekilde yapılırsa,işlemin bir ayağı eksik kalır.
 
Sayın muku82,

Kiraladığınız kat yersizlik ve genişleme nedeniyle ilgiliyse hiç böyle dertlere gerek yok. Karar defterine kiralama ile ilgili bir karar alın bu kararı ve kontratı vergi dairesine bir dilekçe ekinde verin iş bitsin.
 
Çalışılan büro yetersiz kaldığı için ek büro kiralandı , çalışanların bir kısmı o yeni ofiste çalışacak...

Vergi dairesi sicil tasdiknamesi istedi...
 
Sayın ToNy,şayet şube kararı alacaksanız -ki bu kararın şekli ve içeriği de bellidir- o halde tescil şart olur.Bahsettiğiniz şekilde yapılırsa,işlemin bir ayağı eksik kalır.

Yanlışınız var,
Eskidendi bahsettiğiniz şube, depo, atelye gibi yerleri tescil ettirme zorunluluğu, o zamanlar vergi dairesi tescil yoksa işlemi yapmazdı.
Lakin artık şube açılışı işlemleri şirket açılışı gibi, kendi yöneticisi kendi sicil numarası var.
Bu bahsettiğimiz iş de öyle ucuz değil, itodan bakmanızı öneririm.
Özetle, artık firmanın kendi takdirinde tescil edilip edilmemesi, dilersen bahsettiğim gibi karar+kira kontratı ile şube açılışı yapabilirsiniz.
dilerseniz itodan şube açılışı yaparsınız, ama itodan şube açılışı bahsettiğiniz gibi bir karar bir dilekçe ile olmuyor artık.
 
Üst