Şube İşyeri Defter Düzeni ve Beyan Şekli Nasıl Olmalıdır?

El Pln

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Haz 2005
Mesajlar
131
Selamlar,

Bir müşterimiz şube işyeri açtı. Geçici vergi ve Gelir Vergisi beyannamesi verirken kar/zarar hesaplarının ayrı ayrı mı takip edilmesi gereklidir. Bir de işletme defterlerini ayrı ayrı mı yoksa tek defterden takip etmek mi doğrudur?

Teşekkür ederim.
 
Ynt: Şube İşyeri Defter Düzeni ve Beyan Şekli Nasıl Olmalıdır?

iş konusu aynı ise her şey tek defter üzerinden yürütülür.
 
Ynt: Şube İşyeri Defter Düzeni ve Beyan Şekli Nasıl Olmalıdır?

Sayın nane
Faaliyet konusu farklı bir ek işe başlanması durumunda ikinci bir defter tasdiki gerekir mi? örneğin Sebze meyve Ticareti ile uğraşırken yıl içersinde İnşaat taahhüt işine başlarsa yeni başladığı bu iş için ayrı bir defter tasdik ettirilecek mi?
 
Ynt: Şube İşyeri Defter Düzeni ve Beyan Şekli Nasıl Olmalıdır?

Bir iş yeri üzerine açılan şube için ayrı defter tutulmaz.Hepsi o şirkete ait olan tek deftere işlenir.İş konusu farklı olsa bile; gelirler ayrı hesaplarda gösterilerek yine tek deftere işlenmelidir.
 
Ynt: Şube İşyeri Defter Düzeni ve Beyan Şekli Nasıl Olmalıdır?

müşteriniz bakkal iken 4.ayda ek iş olarak fırın açtı diyelim, bu durumda yıl sonuna kadar tek deftere kayıt yapabilirsiniz beyanları her durumda birleştirip vereceksiniz. izleyen hesap döneminde ise her iş için ayrı defter tutmanızı öneririm.
 

Benzer konular

Üst