Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi
sn asmadalı,daha önceleri bu konular çok konuşuldu,tartışıldı.
sonuç olarak;
bir işyerinin, bir tane gelir vergisi yada kurumlar vergisi beyannamesi olur.vergi levhası nedir?
o verilen gelir yada kurumlar beyannamesinin duvarda gösterilmiş halidir.
merkeze tasdik edilen vergi levhasının,diğer bütün şubelerde fotokopisi durabilir.
yani mantığı bir beyanname,bir vergi levhası.şubelere,imalathanelere ayrı ayrı kurumlar beyannamesi vermiyoruz ki.hepsi merkezin beyannamesinde toplanıyor.
resmi bir yazı varmı demişsiniz.olmaz mı?
VUK Tebliği 143 den alıntı ,tebliği inceleyiniz.
Mükelleflerin iş merkezleri dışında muhtelif şube, satış mağazası, kat ve reyonların bulunması halinde, her biri için vergi levhası asılmasının zorunlu olduğu 142 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde açıklanmıştır. Ancak, levhaların her yıl tasdiki zorunluluğu da dikkate alındığında, çok şubeli firmalar için her levhanın ayrı ayrı tasdik ettirilmesinin yaratacağı güçlük nedeniyle merkez için tasdik ettirilen levhanın baskı suretiyle matbaada çoğaltılan örneklerinin kullanılması uygun görülmüştür.