Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

  • Konbuyu başlatan ASMADALI
  • Başlangıç tarihi
A

ASMADALI

Ziyaretçi
Herkeze iyi günler Bir mükellefim Merkez işyerine ait Bir İmalathane açtı Vergi dairesinin yoklamayı tutması yaklaşık Birbuçuk ayı buldu çünkü başka bölgeye ait bir yerde idi İmalathane Bizde Levhasını tasdik ettik ama VD bilgi vermedik şirketin imalathanesinin levhasını tasdik ettik diye. Bilgi vermek gerekirmiyidi müeyidesi nedir.
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi dairesine Bildirilmemesi

Sayın ASMADALI,

Bildiğiniz gibi iİşyeri açışışındna itibaren bir ay içerisinde vergi levhası tasdik ettirilmelidir. Meslek mensupları açılış itibariyle tasdik ettikleri mükkelleflerin bilgilerini bu bir ayı takir eden 25 gün içerisinde bildirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde mükerrer 355 inci maddesi uyarınca özel usulsüzlük cezası kesilmektedir.
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

Ama imalathane Şube gibi görünebilirmi. yani benim merak ettiğim konu bunu düzeltme yolu varmıdır. ne bilim merkezin levha fot. olmazmı benim tasdik etmemin sebebi acil ssk açılışı yapmaktı. Tabi sorduğum bir şahısta imalathan ise vd bildirmene gerek yok dedi. bizde tersini düşünmedik
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

Sayın GMANCE
Bu tasdik ettikten sonraki 25 gün içindeki olayı tam anlamış değilim. yani şöyleki vatandaş 02/02 de imalathane açtı 02/03 e kadar tasdik edip takip eden ayın yani 25/04 e kadarmı bilgi vermek lazımdır saygılarımla
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

02/03 takip eden 25 gün içerisinde, yani 27/03 tarihine kadar
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

İmalathaneye vergi levhası ayrıca tasdik etmeyip,merkezin vergi levhasından bir fotokopıde asabilirdiniz.
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

NİSAN123 ' Alıntı:
İmalathaneye vergi levhası ayrıca tasdik etmeyip,merkezin vergi levhasından bir fotokopıde asabilirdiniz.

Merkez işyerinin Levha Fotokopisi olacağına dair bir Resmi yazı varmıdır. O zaman Bizim asdik ettiğimiz levhayı değilde. Merkez işyerinin levhasının fotokopisini kullanırız. olabilirmi
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

sn asmadalı,daha önceleri bu konular çok konuşuldu,tartışıldı.
sonuç olarak;
bir işyerinin, bir tane gelir vergisi yada kurumlar vergisi beyannamesi olur.vergi levhası nedir?
o verilen gelir yada kurumlar beyannamesinin duvarda gösterilmiş halidir.
merkeze tasdik edilen vergi levhasının,diğer bütün şubelerde fotokopisi durabilir.
yani mantığı bir beyanname,bir vergi levhası.şubelere,imalathanelere ayrı ayrı kurumlar beyannamesi vermiyoruz ki.hepsi merkezin beyannamesinde toplanıyor.
resmi bir yazı varmı demişsiniz.olmaz mı?
VUK Tebliği 143 den alıntı ,tebliği inceleyiniz.

Mükelleflerin iş merkezleri dışında muhtelif şube, satış mağazası, kat ve reyonların bulunması halinde, her biri için vergi levhası asılmasının zorunlu olduğu 142 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde açıklanmıştır. Ancak, levhaların her yıl tasdiki zorunluluğu da dikkate alındığında, çok şubeli firmalar için her levhanın ayrı ayrı tasdik ettirilmesinin yaratacağı güçlük nedeniyle merkez için tasdik ettirilen levhanın baskı suretiyle matbaada çoğaltılan örneklerinin kullanılması uygun görülmüştür.
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

dikkat tebliğde "fotokopi" yazmıyor "baskı suretiyle matbaada çoğaltılan" yazıyor.
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

sevgili nane, fotokopide,sonuçta baskı yöntemiyle çoğaltmadır.ve hepimiz biliyoruz ki,piyasada şubelerine, vergi levhası fotokopisi asan bir sürü işletme var.
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

maliye bakanlığından veya yargıdan fotokopinin matbaada basılı evrak gibi değerlendirilebileceğine ilişkin bir karar yok ise ceza kesilebilir. bugün görmezden geliniyor olması yarında gelinmeyeceği manasına gelmez.
 
Ynt: Tasdik Edilen Levhanın Vergi Dairesine Bildirilmemesi

Sayın NİSAN123,

Vergi levhasının fotokopilerinin kullanılması konusunda, sizin gibi kullanılmasının gerektiğini düşünüyorum. Ancak

atıfta bulunduğunuz 143 seri nolu VUK
''Mükelleflerin iş merkezleri dışında muhtelif şube, satış mağazası, kat ve reyonların bulunması halinde, her biri için vergi levhası asılmasının zorunlu olduğu 142 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde açıklanmıştır. Ancak, levhaların her yıl tasdiki zorunluluğu da dikkate alındığında, çok şubeli firmalar için her levhanın ayrı ayrı tasdik ettirilmesinin yaratacağı güçlük nedeniyle merkez için tasdik ettirilen levhanın baskı suretiyle matbaada çoğaltılan örneklerinin kullanılması uygun görülmüştür. '' denilmektedir.

Fotokopilerin kullanılması konusunda 146 seri molu VUK GT açıklamalar yapılmıştır.

''Öte yandan, işyerinde vergi levhası bulundurulmasına dair esasları belirleyen 142 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde açıklanan hususlara ek olarak, her katta birden fazla reyon bulunması halinde o kat için yalnızca bir adet vergi levhasının asılması, bir adet tasdikli vergi levhası bulunduran mükelleflerin bunun tasdiksiz fotokopilerini de kullanabilmeleri uygun görülmüştür. ''
denilmektedir.

Yani 143 seri nolu tebliğde belirtilen kat ve reyonların vergi levhası asılması uygulamasına 146 seri nolu GT' de fotokopi kullanılması konusunda serbestlik getirilmiştir. Ancak kat ve reyon haricindekiler için ayrıca fotokopi kullanılması hususuna değinilmemiştir. Dolayısıyla birbirine bukadar yakın iki tebliğde ayırt edici bu anlayış açık şekilde görülmektedir.

Ayrıca Vergi levhasının fotokopisinin kullanılabileceği konusunda MB görüşlerine de rastlamadım.
 

Benzer konular

Üst