Günaydın,
Telefon, elektrik, su, adsl gibi hizmetlere ilişkin olarak düzenlenen faturalara ait bir sorum var:
Bilindiği üzere fatura, mal/hizmet tesliminden itibaren 7 gün içerisinde düzenlenmek zorundadır. Bu sürede düzenlenmeyen faturalar hiç düzenlenmemiş sayılır.
Bahsettiğim hizmetlere ait teslim tarihinin belirlenmesindeki kriter nedir? Ay içerisinde defalarca yapılan telefon görüşmelerinin her biri ayrı ayrı hizmet teslimi olarak düşünülemez mi? Bu faturalardaki hesap kesim tarihi ya da fatura tarihinin ayda bir defa olmasına ilişkin kanuni dayanak nedir?
Ayrıca, cep telefonu operatöründen gelen "bu ay yaptığınız görüşme 15,00 TL.nin altında olduğu için faturalandırılmamıştır." şeklindeki bilgilendirme mesajında yer alan uygulama, fatura düzenlemeye ilişkin VUK hükümlerine aykırılık teşkil etmiş olmaz mı?
Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
Telefon, elektrik, su, adsl gibi hizmetlere ilişkin olarak düzenlenen faturalara ait bir sorum var:
Bilindiği üzere fatura, mal/hizmet tesliminden itibaren 7 gün içerisinde düzenlenmek zorundadır. Bu sürede düzenlenmeyen faturalar hiç düzenlenmemiş sayılır.
Bahsettiğim hizmetlere ait teslim tarihinin belirlenmesindeki kriter nedir? Ay içerisinde defalarca yapılan telefon görüşmelerinin her biri ayrı ayrı hizmet teslimi olarak düşünülemez mi? Bu faturalardaki hesap kesim tarihi ya da fatura tarihinin ayda bir defa olmasına ilişkin kanuni dayanak nedir?
Ayrıca, cep telefonu operatöründen gelen "bu ay yaptığınız görüşme 15,00 TL.nin altında olduğu için faturalandırılmamıştır." şeklindeki bilgilendirme mesajında yer alan uygulama, fatura düzenlemeye ilişkin VUK hükümlerine aykırılık teşkil etmiş olmaz mı?
Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.