Telefon Faturası Beyin Jimnastiği

tuna07

Katkı Sunan Üye
Üyelik
23 Ocak 2012
Mesajlar
210
Konum
Antalya
Günaydın,

Telefon, elektrik, su, adsl gibi hizmetlere ilişkin olarak düzenlenen faturalara ait bir sorum var:

Bilindiği üzere fatura, mal/hizmet tesliminden itibaren 7 gün içerisinde düzenlenmek zorundadır. Bu sürede düzenlenmeyen faturalar hiç düzenlenmemiş sayılır.

Bahsettiğim hizmetlere ait teslim tarihinin belirlenmesindeki kriter nedir? Ay içerisinde defalarca yapılan telefon görüşmelerinin her biri ayrı ayrı hizmet teslimi olarak düşünülemez mi? Bu faturalardaki hesap kesim tarihi ya da fatura tarihinin ayda bir defa olmasına ilişkin kanuni dayanak nedir?

Ayrıca, cep telefonu operatöründen gelen "bu ay yaptığınız görüşme 15,00 TL.nin altında olduğu için faturalandırılmamıştır." şeklindeki bilgilendirme mesajında yer alan uygulama, fatura düzenlemeye ilişkin VUK hükümlerine aykırılık teşkil etmiş olmaz mı?

Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
 
Ynt: Telefon Faturası Beyin Jimnastiği

ilginç vede gayet mantıklı bir soru. mutlaka bunlara has bir tebliğ vardır. bende cevabını merak ediyorum.
 
Ynt: Telefon Faturası Beyin Jimnastiği

Hizmet teslimleri aylık olarak mütalaa edilebilri bunda bir sakınca yoktur. Örneğin "ocak ayı müşavirlik hizmeti" yahut "haziran spor salonu hizmeti " gibi.
Ancak ay içinde faturalandırılmayan tutarı öteki aya ekleme uygulaması hepsinde var. Teorik olarak ay atlamaması gerekir. Ben de ilgili bir mevzuat bilmiyorum doğrusu. :)
 
Üst