fonradar

Vergi Dairesi Değişikliği hk.

Üyelik
18 May 2010
Mesajlar
12
Konum
istanbul
merhabalar aranıza yenı katıldım.acemı olduğum bir konu hakkında yardım istiyorum sizlerden.
elimde bir şahıs firmasının vergi dairesi değişikliği olacak.konuyla ilgili bilmem ve yapmam gerekenleri ve dikkat etmem gereken konular hakkında yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler.....
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

Eski vergi dairesine gidip, kullanılmamış faturalara ilişkin tutanak tuttaracaksın.
Yeni vergi dairesine de bir firmanın açılışında verdiğin bütün evrakları tekrar veriyorsun.! Yeni açılış yapıyor gibi müracat edeceksin yeni vergi dairesine.
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

yanıt için çok teşekkürler.bu kişi ses sanatcısı serbest meslek defterı var.gereklı evrakların neler olduğu hakkında bilgi verebilir misiz.
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

Sayın ttmmgg
Vergi Dairesi Tarafından Gerçek Kişi Mükelleflerden Yeni işe Başlamada istenen belgeler aşağıda sayılmıştır.

İŞE BAŞLAMADA ARANACAK BELGELER
Yasal Dayanak (213 sayılı V.U.K. mad.153 ve 167, 173,240, 264 Seri numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğleri)
A-GERÇEK KİŞİLER İÇİN :
1-İşe başlama/bırakma bildirimi (Örnek No. 2024-a)
2-Onaylı nüfus cüzdan sureti (Mükellefin Vergi Dairesine bizzat başvurması halinde nüfus cüzdanının fotokopisi Müdür Yardımcısı, Şef veya görevlendirilecek bir memur tarafından aslı ile karşılaştırılarak ?Aslının Aynıdır? şeklinde tasdik edilir.)
3-İkametgah senedi (Resimli),
4-Noter onaylı imza sirküleri (Basit usulde vergilendirilenler hariç)
5-Basit usulde vergilendirme talep eden mükelleflerden işyerinin kendisine ait olması halinde emlak vergisine esas olan vergi değerini gösterir, belediyeden alınacak onaylı bir belge, işyerinin kiralanmış olması halinde ise kira kontratının bir örneği,
6-Nakil Vasıtalarında,
a- Plakasız yeni araçlarda fatura fotokopisi (Aynı gün müracaat şarttır.),
b- Plakalı araçlarda noter satış senedi (Aynı gün müracaat şarttır.)
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

sayın memet orhan teşekkür ederim.peki

Onaylı nüfus cüzdan sureti
ikametgah senedi

kaç nusha olması gerekır.
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

ZİNDAN ' Alıntı:
Eski vergi dairesine gidip, kullanılmamış faturalara ilişkin tutanak tuttaracaksın.
Yeni vergi dairesine de bir firmanın açılışında verdiğin bütün evrakları tekrar veriyorsun.! Yeni açılış yapıyor gibi müracat edeceksin yeni vergi dairesine.

Merhaba ;

Bir özelge içerisinde yer alan Vergi Daireleri İşlem Yönergesinin 12. maddesinin 2/a bendi ;

"Mükellefin adres değişikliğine ilişkin bildirimini eski vergi dairesine vermesi halinde, mükellefin bildirim tarihine kadar bastırmış olduğu belgelere ilişkin olarak anlaşmalı matbaalar veya noterlerden gelen bilgi formlarına göre bastırılan belgelerin türü, miktarı, seri ve sıra numarası, basım tarihi, belgeyi basan matbaanın adı (ünvanı), vergi kimlik numarası veya belgeyi tasdik eden noterin adı, soyadı ve vergi kimlik numarasını ihtiva eden bir yazı düzenlenerek ilgili vergi dairesine faks aracılığıyla gönderilir.

B bendinde ise; Mükellefin adres değişikliğine ilişkin bildirimini yeni vergi dairesine vermesi halinde, yeni vergi dairesince gerçek kişilerden onaylı nüfus cüzdanı örneği, tüzel kişilerden adres değişikliğine ilişkin karar örneği ile Ticaret siciline müracaatına ilişkin belge istenir ve yoklama işlemi yapılır. Yoklama fişinin bir örneği mükellefin eski vergi dairesindeki kaydının silinmesini sağlamak amacıyla bir yazı ekinde faks aracılığıyla gönderilir ve mükellefin belge basımına ilişkin bilgileri istenir"


demektedir. Sanırım verilen yanıtlarda farklılıklar var.
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

Farklılık nerede anlamadım.?
Yoklamayı nereye tutturursanız tutturun yeni vergi dairesine yukarıdaki evrakları vermeniz gerekiyor.Yeni vergi dairesine de tutturabilirsiniz yoklamayı, ama onlar uğraşmak istemiyorlar, eski vergi dairesine yönlendiriyorlar.
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

Merhaba ;

Farklılık ; eski vergi dairesine bildirimde bulunduğu zaman yapılması gerekenlerin vergi daireleri kendi arasında yapacak olması. Mükellef gidip tutanak ,mutanak tutturmayacak.

Yeni vergi dairesine ise belge olarak sadece onaylı nüfus cüzdanı örneği diyor ( şahıslar için. )

Tabi ,bu yönerge eski tarihli değil ise .

Size katıldığım taraf ise VD lerinin farklı uygulamada olması.
 
Ynt: Vergi Dairesi Değişikliği hk.

Aslında eski vergi dairesi, mükellefin bütün dosyalarını yeni vergi dairesine gönderse ne güzel olur.O zaman yeni v.d. hiç bir evrak istemez, herşey bir dilekçe ile hallolur.
Ancak devlet işi işte, evrak istemek hoşlarına gidiyor, herkes bana bir şey olmasında zihniyetinde.!
Top gibi oynuyorlar mükellef ile, paslaşıyorlar aralarında.!
 

Benzer konular

Üst