Yeni LTD Şirket Kuruluşu Hakkında

fatmanur

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Eki 2005
Mesajlar
218
Konum
.
herkese merhaba

yeni bir şirket limited şirket kuruluşu yapacağız
ana sözleşme hazır ünvan sorgulaması tamam
bundan sonra kuruluş ile iligli olarak nasıl bir yok izleniyor
zannedersem ortaklar ana sözleşme için notere gidecekler
hangi aşamada defterler(yevmiye.kebir ,envanter,ortaklar pay defteri karar defteri) tastik edilecek
vergi dairesine bildirim yapacak mıyız yoksa ticaret odası mı yapacak ?
 
Selamlar
Sayın Fatmanur meslek mensubu musunuz? Ona göre yanıtlamaya çalışalım..
Saygılar
 
Selamlar
Pekala,inşallah adaylıktan kurtulur aramıza katılmanızı temenni ederim..

Sorunuza gelince..
tabiki kuruluş aşamalarını ve belge düzenini tek tek anlatmak oldukça zaman alacak,bu yüzden kaba hatlarıyla yazıyorum.
Anladığım kadarıyla şu an sadece ana sözleşme hazırlık safhası tamamlandı.Herhangi bir resmi işleme başlanmadı. Sıradaki işlemler kabaca şu şekilde.

1- Noterden ana sözleşme tasdiki
2- Bağlı bulunan vergi dairesinden şirket adına alınacak potansiyel vergi numarası
3- Sermayenin 1/4 blokesi ile ilgili bankadan alınacak TİCARET SİCİL MEMURLUĞUNA hitaben yazı
4- Sermayenin onbinde dördü oranında bankaya yatırılacak rekabet fonu makbuzu
5- Diğer gerekli belgelerle birlikte tescil ilan
6- Tescil ilanın onaydan geçtiği gün defter tasdikleri.(Kuruluştan itibaren 10 gün içinde de olabilir) Defterler,yevmiye,kebir,envanter,ortaklar pay,genel kurul ve müzakere, (gerekli ise) müdürler kurulu defterleri ve sektörünüzle ilgili varsa diğer defterler
7- Vergi dairesine müracaat
....
Kanunda her ne kadar Ticaret Odası tarafından vergi dairesine bildirilir yazsa da işlemin hızlı sonuçlanması açısından daireye sizin bildirmenizde fayda var..

Ayrıntıları arzu ederseniz bilahare görüşürüz.
Oda için gerekli belgeler listesini ticaret odası sitelerinden temin edebilirsiniz.
Saygılar
 
Üst