F
FruitJuice
Ziyaretçi
Ynt: YMM/SMMM/Bağımsız Denetim ve Geleceği
Merhabalar,
Ben deneyimden ne kastedildiğini anlamıyorum. Kısaca sorumu özetleyeyim.
Deneyim:
Tdk :
deneyim İng. experience
Bilgi ve beceri kazandırıcı bilinçli ya da bilinçsiz kişisel edinim ve yaşantı.
deneyim
a. Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı, tecrübe, eksperyans.
Tecrübe de deneyim olarak belirtilmiş.
Şimdi görüşlerimi yazacak olursam, 1.1.2013'de 2012 yılı Mali tabloları tms ye göre düzenlenmiş şekliyle ve artık tms ye göre ve gördüğümüz kadarı ile yeni bir hesap planı ile muhasebe sistemi oluşmaya başlamış olacak.
Örneğin 3 yıllık bir deneyim sözünü tam olarak anlayamıyorum. Bu bağımsız denetim alanındaki denetim kastediliyorsa mevcut alanda deneyim sadece spk gibi kurumlarla çalışan bağımsız denetim firmalarının sınırlı sayıdaki personellerinde ve işte tebliğlerde yer alan yöneticilerinde var.
Muhasebe alanındaki bir smmm veya ymm mesleği icrası deneyiminden bahsediliyorsa, henüz bu alanda zannediyorum, çok büyük bir yüzdenin neredeyse meslek mensuplarının tamamına yakınının ne TMS konusundaki muhasebe ve finansal raporlama alanında nede bunun yanından geçen bir sistemde DENEYİMİ var.
Zira meslek mensuplarının %95i TMS ile finansal raporlama yapan firmaların yakınından bile geçmiyor. Dolayısı ile bürolarda tutulan tdhp ye göre bir muhasebe deneyiminin deneyimden sayılmasından söz edilemeyeceğini düşünüyorum. Şimdi cevapları duyar gibiyim. Ne kadar farklı olabilir ki? sorusu gelecek ilkin. Bilmiyoruz ki efendim. Kimse bilmiyor. Uygulama yapan kaç kişi var ki piyasada? Yani uygulamacı lisansı olan kişileri saymazsak bir diğer meslek mensubunu benden deneyimli yapan hangi yaşanmışlığıdır?
yani yepyeni bir alan, yepyeni bir kanun, yepyeni bir sistem ve bunun içinde çalıştıkları şirketler hasebiyle iş yapan bir kaç bin meslek mensubu dışında konu hakkında sıfır deneyim.
Arkadaşlar eğitimlere katılıyorlar, 3 - 5 örnekle bana da bir özetlermisin meseleyi diyorum. cevap şu: ya hoca girdi işte derse anlattı anlattı gitti gerçekle uygulamayla bir türlü bağdaştıramadık, uçuk uçuk kelimeler kavramlar kullandı hıhı diyip geçtik.
Zira deneyimden bahsedebilmek için mevzu hakkında bir yaşanmışlık gerekir ve bu yaşanmışlığın da deneyim olarak adlandırılması için belirli sürelerle pekişmesi şarttır.(çok mu yanlışım? kobi ufrs yi okumak yeter mi yani?)
Şurada 7 - 8 tane spk ile iş yapan gerek büyüklerim gerekse akranlarım var, bunun dışında zaten aslen yorum yapan da yok zira fikrimiz yok. Fikir sahibi olabilmek için daha tmsk sitesinde yayımlanan kobi ufrs nin kapağını açmamış onlarca meslektaşımı tanıyorum. Hoş okusakta bir şey anlayamıyoruz çünkü gerçekle bağdaştıramıyoruz. zira uygulamadık zira kimse uygulamadı. (spk vb konusundaki kişileri istisna lütfen yanlış anlaşılmasın)
Ha deneyimden kastedilen büro yönetimi, müşteriyle ilişki, muhabbet, çay, evrakları toplamak, denetim raporunu ekrandan gönderebilmekse kralını tanımam en iyi şekilde yaparım Bu konudaki deneyim şartı bir iş adamı deneyim şartı olur ki bunun için smmm belgesi alındıktan sonraki iş süresi değil iş hayatındaki yaşanmışlık süresi dikkate alınmalıdır ki sınavı nasıl olacak pek garip.
Aslen vergi denetimini tecrübesinin de meseleyle pek de ilgili olmadığını düşünmekteyim. Yani bahsi yapılan bir vergi denetimi konusu değil ki siz yıllarca tam tasdik yapmışsınız da, konu bu değil ki! tecrübeniz bana göre biraz sayılmaz
Şunuda eklemek isterim, mevcut denetim programlarına sahip olmamış ve veri işleme konularında bilgisi sınırlı, ileri düzeyde excel vb (artık yapan arkadaşlar saysınlar database ve işleme programlarını) bilgisi olmayan, bilgiyi geçecek olursak, bu konuda bilgi işlem alt yapısını oluşturmamış kişi ve firmalar yani dilerlerse 80yıllık meslek mensubu olsunlar bu istenen sonucu verir mi.
Aslen bir firmada 4500 müşteri hesabı olduğunu varsayarsak, müşteri hesabının gerçeği yansıttığının ispatı maksadıyla kaçıyla yazılı mutabakat yapmak gerekir? Bu mutabakatları kim yapacak kadrolar nerde.
Örneğin bir satış hesabının doğrulanması maksadıyla düzenlenen satış faturalarının kaçının doğrulanması veya toplanması icab eder? yılda 120 000 fatura düzenleyen bir firmanın satış hesabını kontrol ettim doğrudur diyebilmek için faturaları nasıl bir işlemden geçiririz? hepsini toplayacaksak kadro ortada yok. teknolojiyle 1 saatte yaparım ama o teknoloji de zannediyorum 10 000euroya hallederim.
bu bahsini yaptığım konularda özellikle tecrübeli arkadaşlar biraz aydınlatabilirlerse minnettar olurum. hatalı bir ifade kullandıysam şimdiden kusuruma bakmayın. Samimi bir şekilde yazdım
Merhabalar,
Ben deneyimden ne kastedildiğini anlamıyorum. Kısaca sorumu özetleyeyim.
Deneyim:
Tdk :
deneyim İng. experience
Bilgi ve beceri kazandırıcı bilinçli ya da bilinçsiz kişisel edinim ve yaşantı.
deneyim
a. Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı, tecrübe, eksperyans.
Tecrübe de deneyim olarak belirtilmiş.
Şimdi görüşlerimi yazacak olursam, 1.1.2013'de 2012 yılı Mali tabloları tms ye göre düzenlenmiş şekliyle ve artık tms ye göre ve gördüğümüz kadarı ile yeni bir hesap planı ile muhasebe sistemi oluşmaya başlamış olacak.
Örneğin 3 yıllık bir deneyim sözünü tam olarak anlayamıyorum. Bu bağımsız denetim alanındaki denetim kastediliyorsa mevcut alanda deneyim sadece spk gibi kurumlarla çalışan bağımsız denetim firmalarının sınırlı sayıdaki personellerinde ve işte tebliğlerde yer alan yöneticilerinde var.
Muhasebe alanındaki bir smmm veya ymm mesleği icrası deneyiminden bahsediliyorsa, henüz bu alanda zannediyorum, çok büyük bir yüzdenin neredeyse meslek mensuplarının tamamına yakınının ne TMS konusundaki muhasebe ve finansal raporlama alanında nede bunun yanından geçen bir sistemde DENEYİMİ var.
Zira meslek mensuplarının %95i TMS ile finansal raporlama yapan firmaların yakınından bile geçmiyor. Dolayısı ile bürolarda tutulan tdhp ye göre bir muhasebe deneyiminin deneyimden sayılmasından söz edilemeyeceğini düşünüyorum. Şimdi cevapları duyar gibiyim. Ne kadar farklı olabilir ki? sorusu gelecek ilkin. Bilmiyoruz ki efendim. Kimse bilmiyor. Uygulama yapan kaç kişi var ki piyasada? Yani uygulamacı lisansı olan kişileri saymazsak bir diğer meslek mensubunu benden deneyimli yapan hangi yaşanmışlığıdır?
yani yepyeni bir alan, yepyeni bir kanun, yepyeni bir sistem ve bunun içinde çalıştıkları şirketler hasebiyle iş yapan bir kaç bin meslek mensubu dışında konu hakkında sıfır deneyim.
Arkadaşlar eğitimlere katılıyorlar, 3 - 5 örnekle bana da bir özetlermisin meseleyi diyorum. cevap şu: ya hoca girdi işte derse anlattı anlattı gitti gerçekle uygulamayla bir türlü bağdaştıramadık, uçuk uçuk kelimeler kavramlar kullandı hıhı diyip geçtik.
Zira deneyimden bahsedebilmek için mevzu hakkında bir yaşanmışlık gerekir ve bu yaşanmışlığın da deneyim olarak adlandırılması için belirli sürelerle pekişmesi şarttır.(çok mu yanlışım? kobi ufrs yi okumak yeter mi yani?)
Şurada 7 - 8 tane spk ile iş yapan gerek büyüklerim gerekse akranlarım var, bunun dışında zaten aslen yorum yapan da yok zira fikrimiz yok. Fikir sahibi olabilmek için daha tmsk sitesinde yayımlanan kobi ufrs nin kapağını açmamış onlarca meslektaşımı tanıyorum. Hoş okusakta bir şey anlayamıyoruz çünkü gerçekle bağdaştıramıyoruz. zira uygulamadık zira kimse uygulamadı. (spk vb konusundaki kişileri istisna lütfen yanlış anlaşılmasın)
Ha deneyimden kastedilen büro yönetimi, müşteriyle ilişki, muhabbet, çay, evrakları toplamak, denetim raporunu ekrandan gönderebilmekse kralını tanımam en iyi şekilde yaparım Bu konudaki deneyim şartı bir iş adamı deneyim şartı olur ki bunun için smmm belgesi alındıktan sonraki iş süresi değil iş hayatındaki yaşanmışlık süresi dikkate alınmalıdır ki sınavı nasıl olacak pek garip.
Aslen vergi denetimini tecrübesinin de meseleyle pek de ilgili olmadığını düşünmekteyim. Yani bahsi yapılan bir vergi denetimi konusu değil ki siz yıllarca tam tasdik yapmışsınız da, konu bu değil ki! tecrübeniz bana göre biraz sayılmaz
Şunuda eklemek isterim, mevcut denetim programlarına sahip olmamış ve veri işleme konularında bilgisi sınırlı, ileri düzeyde excel vb (artık yapan arkadaşlar saysınlar database ve işleme programlarını) bilgisi olmayan, bilgiyi geçecek olursak, bu konuda bilgi işlem alt yapısını oluşturmamış kişi ve firmalar yani dilerlerse 80yıllık meslek mensubu olsunlar bu istenen sonucu verir mi.
Aslen bir firmada 4500 müşteri hesabı olduğunu varsayarsak, müşteri hesabının gerçeği yansıttığının ispatı maksadıyla kaçıyla yazılı mutabakat yapmak gerekir? Bu mutabakatları kim yapacak kadrolar nerde.
Örneğin bir satış hesabının doğrulanması maksadıyla düzenlenen satış faturalarının kaçının doğrulanması veya toplanması icab eder? yılda 120 000 fatura düzenleyen bir firmanın satış hesabını kontrol ettim doğrudur diyebilmek için faturaları nasıl bir işlemden geçiririz? hepsini toplayacaksak kadro ortada yok. teknolojiyle 1 saatte yaparım ama o teknoloji de zannediyorum 10 000euroya hallederim.
bu bahsini yaptığım konularda özellikle tecrübeli arkadaşlar biraz aydınlatabilirlerse minnettar olurum. hatalı bir ifade kullandıysam şimdiden kusuruma bakmayın. Samimi bir şekilde yazdım