Merhaba
Şirketimizin bünyesine bağlı olarak çalışan bir personelimiz her ay belli dönemlerde yurtdışına çıkıyor iş ile ilgili. Biz bugüne kadar giderlerini harcırah yöntemi ile hesaplatıyorduk ancak iş hacmimiz arttığı için bu giderler arttı ve giderleri devletin belirlediği harcırah tutarını aşmaya başladı. Biz artık giderlerini direkt olarak harcamaları üzerindeki fatura ve fişler üzerinden işlemek istiyoruz ancak mali müşavirimiz bunun mümkün olmadığı sadece harcırah hesaplayarak gider yazabileceğimizi söylüyor. Danıştığımız başka mali müşavirler direkt harcanan tutarları gider olarak yazabileceğimizi söylüyor.
Bununla ilgili sizin izlediğiniz yol nedir? Yurtdışı iş seyahat masraflarını harcırah yöntemi ile mi işliyorsunuz yoksa direkt harcanan tutarları gider olarak mı işliyorsunuz?
Şirketimizin bünyesine bağlı olarak çalışan bir personelimiz her ay belli dönemlerde yurtdışına çıkıyor iş ile ilgili. Biz bugüne kadar giderlerini harcırah yöntemi ile hesaplatıyorduk ancak iş hacmimiz arttığı için bu giderler arttı ve giderleri devletin belirlediği harcırah tutarını aşmaya başladı. Biz artık giderlerini direkt olarak harcamaları üzerindeki fatura ve fişler üzerinden işlemek istiyoruz ancak mali müşavirimiz bunun mümkün olmadığı sadece harcırah hesaplayarak gider yazabileceğimizi söylüyor. Danıştığımız başka mali müşavirler direkt harcanan tutarları gider olarak yazabileceğimizi söylüyor.
Bununla ilgili sizin izlediğiniz yol nedir? Yurtdışı iş seyahat masraflarını harcırah yöntemi ile mi işliyorsunuz yoksa direkt harcanan tutarları gider olarak mı işliyorsunuz?