Yurt Dışına Fatura Kesmek

Üyelik
20 Eyl 2006
Mesajlar
97
yurtdışındaki bir firmaya normal kullandığım faturadan fatura kesebilirmiyim yurdışına fatura kesmem için başka özellikli fatura gerekiyormu ? yada ne tür prosedürler gerekli yardımlarınız için şimdiden tşk.ederim..
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Ynt: yurt dışına fatura kesmek

Aynen öyle kulalndığın normal tasdikli faturadan kesmelisin. Başka birşey yapamazsın zaten. Ancak istersen eğer faturanda yoksa açıklamalar kısmını yabancı dilde yazabilirsin.
Eğer faturanda sadece döviz varsa o zaman değerleme kurunu da sende kalan nüshaya yazmalısın. Çünkü fatura döviz bazında olsa dahi kayıtlar ytl olmak zorundadır.
 
Üyelik
20 Eyl 2006
Mesajlar
97
Ynt: yurt dışına fatura kesmek

bişey daha eklemeyi unuttum faturayı keserken kdv durumu nasıl olacak ihracat işlemlerini daha yeni yeni yapıyoruz fazla bir bilgiye sahipte değiliz siz değerli üstatların bilgisi bizim için çok önemli tekrardan tşk ederim
not:biz malları dükkanda teslim edeceğiz gümrükten filan biz geçirmiyoruz...
 
Üyelik
3 Nis 2007
Mesajlar
9
Ynt: yurt dışına fatura kesmek

Bildiğim kadarıyla yurtiçi satış faturası kesmeniz gerekir çünkü mal müessesenizde teslim ediliyor ihracat yapmış olmuyorsunuz.ihracatı kim yapacaksa o firma kdv ayırmadan o günkü m.b dolar kuru üzerinden tasdikli ft kesecek ayrıca Gümrük Çıkış Beyannamesi ile birlikte anlaşılabilmesi açısından invoce yani yabancı fatura ve çeki listesi düzenleyecek fakat bunlar A4 kağıdına yazılacak yani tasdikli değil sadece kaşeli.(içerik olarak brüt ve net ağırlık,koli adedi,koli ebatı,ihracat işleminin ne şekilde yapıldığı,ödeme şekli bankabilgileri v.s detaylar bulunmalı)
 

bulent249

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Ara 2006
Mesajlar
3,844
Konum
ADANA
Ynt: Yurt Dışına Fatura Kesmek

Sayın Pavri,
Sorunuz çok açık değil.
"Biz malları dükkanda teslim edeceğiz, malları biz ihraç etmeyeceğiz" diyorsunuz. Peki malları yurtdışına kim çıkaracak, alıcının kendisi mi? Yoksa başka bir firma ihracat mı yapacak. Eğer siz direkt yabancı alıcıya (turiste)
satacaksanız, Özel fatura bastırıp, bu fatura ile satacaksınız. 61 Seri Nolu KDV tebliğinde ayrıntılar var.
Özel fatura için maliyeden izin almanız gerekiyor.
 
Üyelik
20 Eyl 2006
Mesajlar
97
Ynt: Yurt Dışına Fatura Kesmek

şimdi sorumu tekrardan daha ayrıntılı bir şekilde yazmaya çalışacağım biz trabzonda proforje işi yapıyoruz istanbulda çalıştığımız firmadan ihraç kayıtlı mal alacağız firma bizim adımıza fatura kesecek ve bu malı trabzondakı işyerimizden gürcistanda faaliyet gösteren yabancı bir firmaya malı satacağız yabancı firma gümrükten geçişini yapacak biz bu firmaya bu malı satarken normal fatura kullanabilirmiyiz ,kdv ayıracakmıyız ve diğer psosedürler nelerdir tekrardan herkese tşk.ederim
 

bulent249

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Ara 2006
Mesajlar
3,844
Konum
ADANA
Ynt: Yurt Dışına Fatura Kesmek

Sn.Pavri anladığım kadarıyla mal satışınızda gümrük beyannamesi açılıp ihracat yapılmayacak. Eğer ihracat yapılacaksa normal kullandığımız fatura yurtdışındaki alıcı adına kesilecek ve gümrükte ihracat beyannamesi açılıp mallar nakliye firması ile Gürcistan'a gönderilecek.
Yok malları alıcı bizzat kendi götürecekse "Özel Fatura" bastırmanız gerekir. Bu fatura için vergi dairesinden izin alacaksınız. Bu faturaya alıcının adı, soyadı pasaport no, malın cinsi, gümrük tarife istatistik kodu, usd tutarı gibi bilgiler yazılacak. Bu fatura 5 nüshadır. Mallar gümrük hattını geçerken bu fatura işlem görür. İmza, mühür, numara vs.
Daha sonra faturanın gümrükte işlem gören suretini bankaya ibraz ederek dövizi bozdurulur. Vergi dairesi döviz alım belgesini mutlaka ister.
 
Üst