Zimmet Edilen Eşya Maliyetleri Hk.

Üyelik
20 Ara 2010
Mesajlar
8
Konum
bursa
Personellere zimmet ettiğimiz işçi kıyafetleri ve çeşitli ölçüm (kalite kontrol hizmeti sektörü) cihazlarını işçinin işi bırakıp geri dönmemesi durumlarında işçide kalan bu eşyaların maliyetleri firmamıza ek yük getiriyor. ortalama bir ay içinde en az 10 personel işi bırakıp yenileri başlıyor. Haliyle her yeni personele yeni ekipman alınıyor.

Bu arada yaşanan kaybın önüne (iş kanunu çerçevesinde) geçilebilecek bir yol var mıdır?
 
Kıyafetleri anlarım da, ölçüm cihazları nasıl her işe başlayana yeni ekipman alınıyor anlayamadım.
Zimmetlediğiniz alet takım cihazları ayrılan personelden teslim almıyormusunuz?
 
Son düzenleme:
yapılan iş bunu gerektiriyor. bu tip işi bırakan personeller istifa prosedürlerini yerine getirmiyor, öylece günü tamamlayıp bir sonraki iş günü gelmiyor. kendisine ulaşmaya çalışıp cevap alamayınca işi bıraktığını anlıyoruz. bunun için de kapısına dayanmayı biz tercih etmiyoruz. (ek olarak: ilk etapta daha basit ve az maliyetli ekipmanları teslim ediyoruz, fakat bu bir sirkülasyona dönüşünce hem maddi kayıp hem zaman kaybı oluşuyor)
 
Son düzenleme:
Sektorunuzu merak ettim nasıl bir is yaptiginizi?
İse giriş ve çıkış işlemlerini nasıl yapiyorsunuz?
İse başlayan personel ile çalışma yapiyormusunuz desem cevabı sanırım hayır olacak iae başlayan personele sozlesme hazırlayın işten ayrilinca tealim etmedigi cihazların ücreti ücretinden kesilecegine dair maaslari peain odemiyorsaniz bu şekilde işlemleri yurutebilirsiniz fakat is faaliyetiniz bana açıkça garip geldi


İyi Günler.
 
Bu konuda yapılacak bir kaç şey var.
1-Cihazların değerini bilmemekle beraber, çalışanların cihazın değeri kadar ücretlerini içeride tutmak.(Ancak mecbur kalınca yapılmasını tavsiye ederim.)
2- Eski çalışanlarınızdan görevlendirilecek bir kişi iş çıkışlarında bu cihazları teslim alabilir. Cihazlar her gün sayıma tabi tutulabilir.
3- Bir çok iş yerinde çıkışlarda üst araması yapıyor, bunu da düşünebilirsiniz.
 
Bu konuda yapılacak bir kaç şey var.
1-Cihazların değerini bilmemekle beraber, çalışanların cihazın değeri kadar ücretlerini içeride tutmak.(Ancak mecbur kalınca yapılmasını tavsiye ederim.)
.
Yasal olarak bunu yapma hakkınız yok, 1 günlük bile olsa hak kazanımış ücretini içerde tutmak çalışana haklı nedenle sözleşmeyi feshetem hakkı kazandırır.
Zimmeti nasıl yapıyorsunuz anlayamadım ama, teslim edilen her cihaz için zimmet belgesi düzenleyip, arızalandığında veya sözleşme sona ermesinde teslim edilmeyen cihazların güncel bedelini ödemeyi kabul ettiklerine dair bir sözleşme düzenlenebilir kanaatindeyim.
 
Bu konuda enakıllıca ve hukuka uygun izlenecek yol ilk mesajımda verdiğim gibi olacak ve örnekli olarak anlatacağım.

1.Personel ile kesintilerin ne şekilde yapılacağı yazılı kayıt altına alınması ve karşılıklı imzalanması ilgili sözleşmenin damga vergisinin yatırılması.
2.Personel diyelimki 01.01.2013 tarihinde iş başlangıcı yaptı ve maaşını 01.02.2013 tarihinde hak etti ödeme yapmadan önce kişi elindeki cihazı teslim etmedi ise maaşından kesinti yapabilirsiniz kesinti yapılan maaşa ek belge olarak damga vergisi ödenen ve karşılıklı imzalanmış sözleşmeyi+cihazın faturasını ekleyebilirsiniz.

Personel habersiz işe gelmediği dikkate alınarak uygulanmıştır.


İyi Günler.
 
Anladığım kadarıyla bugün işe başlayan personele aynı gün teslimat yapıyorsunuz ve personel ertesi gün gelmediğinde tüm malzemeler üzerinde kalıyor.

Ben kendimce bir çözüm önereyim.Maaş ödemelerinizi her ayın 5'i gibi düşünerek;

Bugün giren personele tüm malzemeleri teslim etmezsiniz.Günlük maaşı tutarında malzemeleri teslim edersiniz,ertesi günü yine kalan malzemelerden 2 günlük maaşı dengeleyecek şekilde teslimini yaparsınız.Eleman 2.gün sonunda gittiğinde ona ödeyeceğiniz maaş ile verdiğiniz malzemelerin maliyetini en az nasıl zararla kapatırsınız o şekilde teslimat yaparsınız.Sözleşme imzalatmak filan bunlar kanuni takip gerektirir her personelle de uğraşılmaz böyle.

Benim fikrim bu şekilde.
 
zimmetli esyaya zarar gelmesi

Merhaba cevabiniza ihtiyacim var.isyerimden bana tablet zimmet edildi .ben o tabletin yanlislikla ekranini kirdim.toplam 10 yere fiyat sordum 60 70 civarinda tutagini soylediler.parcasi yok diye sirkete getirmek zorunda kaldim ama bana servise gondericez 400 lira tutar dediler .bana yuksek bi faturada yansitma sanslari var ne yapabilirim.lutfen yardimci olun.
 
Sayın arkadaşlar,

Bu gibi işlerde genel uygulama işe alınan kişi hakkında önce kefil ve iyi referans almak ikincisi ise zimmetlenen ekipman bedelinin belli bir miktar üzerinde senet imzalatarak teminat almaktır. İşten ayrılan kişi senet bedelini ödemek zorunda kalacağı için ekipmanı teslim edecektir.
 
Yasal olarak bunu yapma hakkınız yok, 1 günlük bile olsa hak kazanımış ücretini içerde tutmak çalışana haklı nedenle sözleşmeyi feshetem hakkı kazandırır.
Zimmeti nasıl yapıyorsunuz anlayamadım ama, teslim edilen her cihaz için zimmet belgesi düzenleyip, arızalandığında veya sözleşme sona ermesinde teslim edilmeyen cihazların güncel bedelini ödemeyi kabul ettiklerine dair bir sözleşme düzenlenebilir kanaatindeyim.

Benimde uyguladığım sistem bu şekilde.Bence her cihaz için evrak fazlalığı olur Excelde işletmende personele verilen zimmetlerin bir tablosunu hazırlarsın yanına onay kutusu tarihi ve imza yeri açarsın.Zimmeti verdiğin zaman işaretlersin imzasını alırsın.İlgili metinide ayarlayıp yazarsın olay çözülmüş olur.
 

Benzer konular

Üst