Sayın Melik bize sordunuz, cevap verdik, ama cevabımızı her zaman olduğu gibi yasal dayanağını göstererek verdik. Diğer beton santrallerinin muhasebecilerinin yasal dayanağı neymiş? Ya da var mıymış yasal bir açıklamaları, yoksa kulaktan dolma eksik ve muhtemelen yalan yanlış bir bilgi mi bu?
Diğer sorularınızın cevaplarına gelince hazır beton santrallerinin muhasebecileri karşısında zor duruma düşme riskini de göze alarak cevap vermeye çalışalım.
1-Belediyeler 117 Nolu KDV Genel Tebliğinin 3.2.1/b bölümünde sayılan belirlenmiş alıcılardan değildir. Bu nedenle düzenlenecek faturalarda kdv tevkifatı olmayacaktır. Bu husus 63 Nolu KDV Sirkülerinin 2.2.1.1. bölümünde açıkça belirtilmiştir.
"Belediyeler (büyükşehir belediyeleri dâhil) 117 Seri No.lu KDV Genel Tebliğinin (3.1.2/b) ayrımında yer almamaktadır. Bu itibarla belediyelerin Tebliğin yürürlüğe girdiği 01/5/2012 tarihinden itibaren kısmi tevkifat uygulaması kapsamında tevkifat yapma sorumlulukları kaldırılmıştır."
2- Belediyelere ait iktisadi işletmeler ise belirlenmiş alıcı olduklarından kısmi tevkifat sorumlulukları vardır.
"Ancak belediyelerin bünyelerinde oluşan iktisadi işletmeler nedeniyle gerçek usulde KDV mükellefiyeti bulunması halinde Tebliğin (3.1.2/a) bölümü çerçevesinde tevkifat yapma zorunlulukları bulunmaktadır."
3- Kamu kurumuna onarım işi yapan bir mükellefe verilen hazır beton taahüdü hizmetinde de, alt yüklenici olarak tevkifatlı fatura düzenlemeniz gerekmektedir.
117 Nolu KDV Genel Tebliği madde 3.2.1.2.2.;
"Yüklenicileri tarafından tamamen veya kısmen alt yüklenicilere (taşeronlara) veya daha alt yüklenicilere devredilen yapım işlerinde, işi devreden her yüklenici tarafından, kendisine ifa edilen hizmete ait KDV üzerinden tevkifat yapılacaktır."