Raporlu İşçinin Sgk Gününün Tam Gösterilmesi Ve İpc

SerhanSerhan

Tanınmış Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
1,479
Konum
istanbul
Günaydın
Geçmişten beri işyerinde 2 ile 10 gün arasında sağlık raporu alan çalışanların sgk günlerini tam gösteriyorduk buradaki amaç işverenin maasindan kesinti yapmak istememesi
Raporlu olduğu ve işyerinde fiilen çalışmayan işçilerin sgk da günleri tam gösterilmesi hatalı bir işlem midir
Raporlu olup fiili olarak çalışmayan personellerin ucretlerinde kesinti yapmamak için sgk günlerinin tam gösterilmesi sonucu idari para cezası varmıdır
Bu yaptigimiz uygulama hatalı midir ve cezaya tabimidir
Teşekkürler
 
Peki böyle durumlarda işçiye prim karşılığı ücretinin ödenmesi gerekir mi?
 
... 2 ile 10 gün arasında sağlık raporu alan çalışanların sgk günlerini tam gösteriyorduk buradaki amaç işverenin maasindan kesinti yapmak istememesi

Peki böyle durumlarda işçiye prim karşılığı ücretinin ödenmesi gerekir mi?
Bu işin yapılmasındaki amaç zaten işçiye ücretini tam olarak ödemek . Prim karşılığında ücretin ödenmesinden kastınız sgk primine karşılık gelen ücret ise, prim zaten işveren tarafından işçiye ödenen ücretler toplamı üzerinden ödenmiyor mu?
 
Kamuda olsa protokol olarak mahsuplaşma yapılırdı. Ama özel sektörde rapor alan işçinin e-viziteden rapor bitimi onaylanması lazım ki ceza yememek için.
Eğer SSK günlerini ve primini tam gösterirseniz hem işverenden hemde SGK'dan para alacaktır.
Bu yüzden ceza gelebilir diye düşünüyorum.
 
Kamuda olsa protokol olarak mahsuplaşma yapılırdı. Ama özel sektörde rapor alan işçinin e-viziteden rapor bitimi onaylanması lazım ki ceza yememek için.
Eğer SSK günlerini ve primini tam gösterirseniz hem işverenden hemde SGK'dan para alacaktır.
Bu yüzden ceza gelebilir diye düşünüyorum.
SGK gün ve kazancının tam gösterildiği durumlarda sgkdan alınan rapor paraları çalışandan alınıp gelir kaydedilir. Bundan dolayı bugüne kadar sıkıntı yaşamadım..
 
Aylık ücret ile çalışanın aylığında kesinti yapılmadan tam ödeniyor ise; İşverenin gelir kaydetmesi zorunludur. Ama işv. ister çalışanından alır ister almaz orası ona kalmış. Bu istisna iş kanununda sadece aylık ücretle çalışanlar için var olup, diğer tüm sözleşme türleri için açıklık bulunmamaktadır.
 
İşveren kamuda ise gelir kaydeder. Özel sektörde böyle bir durum yok . Ya eksik gösterecek maaaşı düşürecek yada sgk dan raporlunun para almaması için çalışmıştır işaretleeycek.
 
Aylık ücret ile çalışanın aylığında kesinti yapılmadan tam ödeniyor ise; İşverenin gelir kaydetmesi zorunludur. Ama işv. ister çalışanından alır ister almaz orası ona kalmış. Bu istisna iş kanununda sadece aylık ücretle çalışanlar için var olup, diğer tüm sözleşme türleri için açıklık bulunmamaktadır.

İşveren kamuda ise gelir kaydeder. Özel sektörde böyle bir durum yok . Ya eksik gösterecek maaşı düşürecek yada sgk dan raporlunun para almaması için çalışmıştır işaretleyecek.
Çalışan 20gün rapor aldı örneğin,
işveren çalışmadı seçerek aylık ücreti kesinti yapmadan ödedi ve SGk nun ödediği geçici iş göremezlik ödeneğini de almadı, gelir kaydetmedi.
Bunun bir cezası var mıdır?
Daha doğrusu , ya kesinti yapaCAK ya da raporlunun para almaması için çalışmıştırı seçeCEK seçeneklerine zorlayan düzenlemeler nelerdir?
Bunun
 
Ücretin tam ödenip, çalışandan rapor parasının tahsil edilmemesi durumunda sgk yönünden bir sıkıntı olmaz. Ancak gelir vergisi yönünden çalışana nakdi ödeme (yardım) sayılacağı için vergi hesaplanması gerekir.
 
İşveren kamuda ise gelir kaydeder. Özel sektörde böyle bir durum yok . Ya eksik gösterecek maaaşı düşürecek yada sgk dan raporlunun para almaması için çalışmıştır işaretleeycek.

Personelin raporlu olduğu günleri şirket atıfet kabilinden karşılayabilir.

Bu durumda personel hem rapor parası alır hem de şirketten maaşını alır. Sgk rapor parasını ödemek için şirketin personelin maaşını tam ödeyip ödemediğine bakmaz.

Eğer şirket raporlu olduğu günleri atıfet kabilinden karşılıyorsa bildirgede tam gösterir ve "istirahatli sürelerinde çalışmamıştır" ı seçer bu seçeneğin olma sebebi zaten bu durumlar içindir. Bu şekilde bildirim yapmanın sakıncası yoktur, personel hem rapor parası hem de maaşını alır.

Ya eksik gösterecek yada raporda çalışmıştırı seçecek diye bir şart yok. Hatta personel çalışmadığı halde çalışmıştırı seçerseniz ayrı yükümlülükleriniz doğar.
 
Şu sayfada bir makale var.Gerçi makale tarihi oldukça eski 2007.
Ancak makale içeriğinde "1988 yılında çıkarılan 16 sayılı Genelge ile Sigortalılara İstirahatliyken Ödenen Ücretler konusu ayrı bir başlık altında düzenlenmiştir." denilerek bu konuyu detaylandırmış.Bu tarihten sonra yeni bir düzenleme yapıldımı bilmiyorum.
 
Teşekkürler sn.K.Ozan , sn.Kurt,
zaten tartıştığımız konu da '' işçinin raporlu olduğu sürede çalışmamasına rağmen eksiksiz gün beyan edip ''sgk primlerini tam ödemek olduğuna göre,
tam ay için ücret ödenmesi durumunda da çalışmadan geçirilen süre ücreti kısmı da prime tabi tutulmuş olduğundan ,
herhangi bir yasal olumsuzluk bulunmuyor işveren - çalışan arasındaki bu tür bir uygulamada.

E alınan geçici iş göremezlik ödeneğinin de prime tabi tutulması gibi bir durum da mümkün değil.
Dikkatimi çeken rapor parasının işveren tarafından çalışandan alınıp gelir kaydedilmesi GEREKİR düşüncesidir. O gereklilik nereden geliyor onu merak etmiştim aslında,
anladığım kadarıyla yapanlar da o şekilde yapılması gerekir diye öğrendiği için gerektiğini düşünüyor, bir yasal zorunluluk olduğundan değil.
 
Bende açıkcası bu gelir kaydetme yönteminin, öncelikle işverenin parasını güvence altına alma düşüncesi sonrasında da kurumları vergi ve gelir kaybına uğratmak istememeleri adına kendilerince uygun görerek benimsedikleri bir yöntem olduğunu düşünüyorum.
 
Bende açıkcası bu gelir kaydetme yönteminin, öncelikle işverenin parasını güvence altına alma düşüncesi sonrasında da kurumları vergi ve gelir kaybına uğratmak istememeleri adına kendilerince uygun görerek benimsedikleri bir yöntem olduğunu düşünüyorum.
Aslında bu işlemleri yapanlar işveren değil:)
İşveren adına bu işlemleri yapan birimlerin önceden gelen alışkanlıkları ezbere yürütüyor olması sorun sanki.
3 gün rapor almış bir çalışanın 2 günlük kısmı zaten sgk ve çoğu işveren tarafından ödenmezken, kalan 1 günlük ücreti muhasebeleştirmek için harcanan işgücü ve iş zamanı kaybının daha büyük rakamlara gelebileceğini gören hiç bir işveren böyle bir gelir kaydetme vs işi ile emek ve zaman kaybına izin vermez bence :)
 
1. "Çalışmıştır" işaretlemek işv. kendi ayağına kurşun sıkması gibidir. Zira SGK işçiye yaptığı tüm sağlık yardımlarını (ilaç, hastane, işgöremezlik, bu sağlık sorunundan dolayı malulen emeklilik durumunda bağlanan maaş...) işverene rucu edebilir.
2. Tam gösterilip işçi de sgk para almaz ise sorun olmaz. ama sgk dan para tahsil edilir ve maliye bu durumu tesbit eder ise (vergi kaçırma) cezalarla karşılaşılabilir.
 
2. Tam gösterilip işçi de sgk para almaz ise sorun olmaz. ama sgk dan para tahsil edilir ve maliye bu durumu tesbit eder ise (vergi kaçırma) cezalarla karşılaşılabilir.
Kim vergi kaçırmış olabilir sn.merkür2?
SGK dan raporlu olunan süre için ödemeyi alan , çalışan. Geçici işgöremezlik ödeneğinde bir vergi vs yok.
Ücreti tam olarak ödeyip, raporlu olunan sürede işçiyi çalıştırmadan tam ay olarak kesintisiz primi ödeyen işveren ve bu primleri öderken de ödeNmesi gereken vergilerin, primlerin tamamını da olması gereken kurumlara ödüyor zaten
Hangi noktada nasıl bir vergi kaçırma durumu olabilir?
 
İşv. İşçiye rapor süresine ait net ücret ödeyip gider yazıyor, ama kanunen gelir kaydetmesi gereken sgk'nın ödediği parayı gelir yazmaz ise vergi kaçırmış oluyor. Kanunda "işçi hem işv.den hemde sgk rapor parasını alabilir." veya "sgk'nın ödediği rapor parasını ne olursa olsun işveren ister işçiden alıp gelir kaydeder ister işçide kalmasını sağlar." vb ibare olsa idi vergi kaçırma olmazdı. Ama kanun "işçiye tam ödeme yaptı isen sgk'nın ödediği rapor parasını gelir kaydetmek zorundasın" şeklinde düzenlenmiş.
 

Benzer konular

Üst