15'er Günlük Sözleşmeye Göre Agi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan islm
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

islm

Katkı Sunan Üye
Üyelik
4 Nis 2013
Mesajlar
545
Konum
Kocaeli
arkadaşlar iyi günler,
Kamu kurumu ile 15 er günlük olmak üzere 2 sözleşme yaptık. Kanuna göre 15 günlük süreye agi ödenmesi lazım. Şimdi biz personele maaş öderken 2 kere mi agi ödeyeceğiz?
 
Sayın aygunh34,

Sözleşme ayda 15 gün olarak mı imzalandı ? Eğer öyleyse bir ek AGİ ödenecek, AGİ bölünmez ( bir gün dahi olsa tam ödenir ) ve iki kez ödenmez.
 
Sayın aygunh34,

Sözleşme ayda 15 gün olarak mı imzalandı ? Eğer öyleyse bir ek AGİ ödenecek, AGİ bölünmez ( bir gün dahi olsa tam ödenir ) ve iki kez ödenmez.


AGİ aylık personel gelir vergisi ile ilgilidir. Aynen 1 gün dahi çalışma olursa aylık ödenir. Ancak aynı zamanda AGİ o ay personelden kesilecek gelir vergisinden daha fazla da olamaz.
 
ilk sözleşme süresi 15 gün. ikinci sözleşme süresi 1 yıl fakat ocak ayında 2 sözleşme olduğu için 15 er günlük iki adet puantaj yapıcaz. birinci puantajda tam ödeyip ikinci puantajda agiyi göstermeyecek miyiz.yada agiyi 2 ye bölsek 15 günlük agi ilk icmalde kalan agi ikinci icmalde mi gözükse. Ne yapmamız gerekir ?
 
ilk sözleşme süresi 15 gün. ikinci sözleşme süresi 1 yıl fakat ocak ayında 2 sözleşme olduğu için 15 er günlük iki adet puantaj yapıcaz. birinci puantajda tam ödeyip ikinci puantajda agiyi göstermeyecek miyiz.yada agiyi 2 ye bölsek 15 günlük agi ilk icmalde kalan agi ikinci icmalde mi gözükse. Ne yapmamız gerekir ?

Sayın aygunh34,

İki adet puantaj da yapsanız bu durumda 30 günlük ocak ayı bordrosu yapacaksınız. Sorun yok görünüyor.
 
30 günlük ocak ayı bodrosu yapamayız.sözleşme bittiği için işyeri kapanışı yapıldı ve yeni sözleşmeye göre yeni açılış yapıldı ve parayı ay sonu tahsil etmemek için de ilk 15 günlük kısmın faturasını kestik. dolaysıyla 2 icmal hazırlayacağız ama agi meselesini nasıl çözeriz onnu bilemedim.
 
Gayet basit AGİ yi aylık hesaplarsınız. vergisi nasıl hesaplıyorsanız agi yi de öyle
 
30 günlük ocak ayı bodrosu yapamayız.sözleşme bittiği için işyeri kapanışı yapıldı ve yeni sözleşmeye göre yeni açılış yapıldı ve parayı ay sonu tahsil etmemek için de ilk 15 günlük kısmın faturasını kestik. dolaysıyla 2 icmal hazırlayacağız ama agi meselesini nasıl çözeriz onnu bilemedim.

Sayın aygunh34,

Konuyu net bir şekilde anlatsanız net cevap vereceğiz. Şimdi kapanan ve açılan işyerinden bahsediyorsunuz, iş boyut değiştiriyor. Ancak ben bu yazdığınızdan dışarda yapılan bir işten bahsettiğinizi tahmin ediyorum. Ana firma aynı ancak alt firma değişikliği Alt firma olarak SGK nezdinde yeni dosya açtınız. Bu da sonucu değiştirmez, iki ayrı bordro ancak toplamı 30 gün. Ve Tek AGİ , agi kapanan firmadan ödenecek. Alacağınız beyan formuyla bu durumu da alenen siz de göreceksiniz zaten.
 
yok hocam öyle değil alt işveren olarak açmıyor muhasebeci.aynı adrese işveren miş gibi açılış yapıyor hatta bu konuyuda tartışmaya açmıştımda.her sözleşmeye iş yeri açıldığı için yeni sözleşme personellerinide başka bir sgk sicil numarasında işlem yapmamız gerekecek.
 
yok hocam öyle değil alt işveren olarak açmıyor muhasebeci.aynı adrese işveren miş gibi açılış yapıyor hatta bu konuyuda tartışmaya açmıştımda.her sözleşmeye iş yeri açıldığı için yeni sözleşme personellerinide başka bir sgk sicil numarasında işlem yapmamız gerekecek.

Yeni Vergi Numarası yeni SGK herşey yeni öylemi....Sözleşme yüzünden sürekli yeni mükellefiyet tesis ediyorsunuz. Yok olmaz demem gerekiyor. Bu açıklamanızda bir hata var yada siz detayı doğru aktarmıyorsunuz. En basit ifadesiyle yeni sözleşmeyi imzalamak için dahi önceden bir firmanız olmalı ki burada (Kurum Olmadığınız yorumuna varıyorum ) yinede hiç sonuç değişmeyecek. Yukarda yazmıştım, Beyan formu alacaksınız ve orada işçi beyanda bulunacak ve sizde bunun doğruluğunu teyit edeceksiniz, sonuç değişmeyecek.
 
nerden ne çıkarmışsın ksimkesyan bravo yani.benim dediğim bir genelleme idi yaptığın her sözleşme için yeni iş yeri açılışı yapılması gerekmez mi? İlk defa böyle 15 günlük bir sözleşme ve devamında yeni süreli bir sözleşme yapılmasa idi nerden merak edipte soracaktım neyin nasıl olduğunu.ayrıca detayı neden doğru aktar mıyım ? ne derdim var mış ki?
 
Sayın aygunh34 selamlar,
Kusura bakmayın ama,en başta daha soruyu sorarken yapmanız gereken açıklamayı 5-6 yorum sonra yapıyorsunuz. Sabah 10 da soruyu sormuşsunuz, gece 11 olmuş,hala bırakın cevabı,soru anlaşılamamış.Birde tepki mi gösteriyorsunuz.Biz mi anlama özürlüyüz,sizde mi bir eksiklik var..
Tüm forumdaşlara sesleniyorum,şu soru sorma sorununu çözelim artık,lütfen..
 
nerden ne çıkarmışsın ksimkesyan bravo yani.benim dediğim bir genelleme idi yaptığın her sözleşme için yeni iş yeri açılışı yapılması gerekmez mi? İlk defa böyle 15 günlük bir sözleşme ve devamında yeni süreli bir sözleşme yapılmasa idi nerden merak edipte soracaktım neyin nasıl olduğunu.ayrıca detayı neden doğru aktar mıyım ? ne derdim var mış ki?

Sayın aygunh34,

Sizin sorununuzu çözmek doğru cevaplamak için çaba sarfediyoruz, en azından bu nedenle bile saygılı bir üslubu hakettiğimizi sanıyorum. Keşke konuyu doğru açıklayıp sorsaydınız da biz de çıkarım yapma zorunda kalmasaydık. Siz her sözleşme için işyeri açıp kapatmaya, meselenizi de müşavirinize danışıp onunla çözmeye devam edin.
 
evet burda doğru olanı bulmaya çalışıyoruz ama bunu ithamda bulunmadan yaparsak doğrusu bu olur sanırım.teşekkür ederim.
 
Üst