17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aokten
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

maydogdu88 ' Alıntı:
fatmatoprak ' Alıntı:
sinem81 ' Alıntı:
fatmatoprak ' Alıntı:
sinem81 ' Alıntı:
Bankaya ne kadar yatırmamız gerekiyor? 10 TL değil mi? Banka 30 TL istemiş.

eğer havale işlemi yapılırsa fazla para isteniyor. fakat direkt o hesabı gösteren modüle para yatırılırsa 10 tl alınıyor. şubelerin çoğu bundan haberdar olmadığı için, havale yöntemini seçiyor.

Bişey sorabilrmiyim siz İstanbuldamı yatırdınız parayı??

ben henüz yatırmadım, yarın yapacağım. arkadaşım yatırdı ve evet ıstanbuldan. internet üzerinden de yapılabiliyormuş

İnternet bankacılığı ile gönderebiliyor muyuz?

Evet, arkadaşım internetten göndermiş
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

A grubu 6. Soru;
Soruda Sermaye Piyasası Kurulunun Kurumsal Yönetim İlkelerinin Belirlenmesi ve Uygulanması Tebliğine göre Bağımsız Yönetim Kurulu üyelerinin seçilmesi ilgili verilen tavsiyeler sorulmuştur.

Soru Hatalıdır. İtiraz Edilmelidir. İtiraz Gerekçesi ise
1) D şıkkında belirtilen metin tavsiye niteliğinde değildir.
2) Bu soruda verilen şıkların hiç birisi doğru şık değildir.

Kurumsal Yönetim İlkelerinin Belirlenmesine ve Uygulanmasına İlişkin Tebliğ (Seri: IV No: 54) 11.10.2011
İncelendiğinde Cevap Şıkkında belirtilen D seçeneğinin tavsiye niteliğinde olmadığı açıktır.
Tavsiye niteliğinde olanlar (T) ile gösterilir. Aktif Akadminin sayfasında gerekli tüm bilgiler var.
soru hatalı işte Kimse A şıkkı doğru demiyo zaten. D şıkkı tavsiye niteliğinde değil, diğer tüm şıklar tavsiye niteliğinde değildir deniliyor. siz ıspatlayın bakalım D şıkkının tavsiye niteliğinde olduğunu
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

SMMMAKAR ' Alıntı:
A grubu 6. Soru;
Soruda Sermaye Piyasası Kurulunun Kurumsal Yönetim İlkelerinin Belirlenmesi ve Uygulanması Tebliğine göre Bağımsız Yönetim Kurulu üyelerinin seçilmesi ilgili verilen tavsiyeler sorulmuştur.

Soru Hatalıdır. İtiraz Edilmelidir. İtiraz Gerekçesi ise
1) D şıkkında belirtilen metin tavsiye niteliğinde değildir.
2) Bu soruda verilen şıkların hiç birisi doğru şık değildir.

Kurumsal Yönetim İlkelerinin Belirlenmesine ve Uygulanmasına İlişkin Tebliğ (Seri: IV No: 54) 11.10.2011
İncelendiğinde Cevap Şıkkında belirtilen D seçeneğinin tavsiye niteliğinde olmadığı açıktır.
Tavsiye niteliğinde olanlar (T) ile gösterilir. Aktif Akadminin sayfasında gerekli tüm bilgiler var.
soru hatalı işte Kimse A şıkkı doğru demiyo zaten. D şıkkı tavsiye niteliğinde değil, diğer tüm şıklar tavsiye niteliğinde değildir deniliyor. siz ıspatlayın bakalım D şıkkının tavsiye niteliğinde olduğunu

tebliğin 5. maddesi (ilkelere değil tebliğin 1. sayfasına bakınız) ile ilkelerin ilgili kısmını yanyana koyarsanız d şıkkı haricindekilerin hepsinin hisseleri imkb30 da işlem gören bankalar hariç "hao" lar için zorunlu hale geldiğini göreceksiniz. çünkü yükümlüdürler diyor.. sir ibrahim hocam tebliğin ilgili bölümlerini koymuş zaten.. soru TÜM ŞİRKETLER için tavsiye niteliğinde olan şıkkı soruyor. a, b, c seçenekleri imkb 30 da işlem gören "hao"lar için zorunluluk olmuştur. dolaysı ile tüm şirketler için tavsiye niteliği taşımaz... sadece d seçeneğindeki ilke hala imkb 30 da işlem görenler dahil HERKES için tavsiye niteliğindedir.
69,33 ortalamayla ve bu soruyu yanlış yapan birisi olarak içim kan ağlıyor :) ama maalesef soru doğru.. Umarım yanılıyorum dur.

bu arada kurumsal yönetim ilkelerinin tamamı tebliğe kadar tüm şirketler için tavsiye niteliğinde idi.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

MADDE 5 ? (1) Payları İMKB?de işlem gören halka açık anonim ortaklıklardan İMKB 30 Endeksine dahil olan bankalar haricindeki halka açık anonim ortaklıklar,.......?Yönetim Kurulu? bölümünde yer alan 3.3.1, 3.3.4, 3.3.5 ve 3.3.6 numaralı maddelerini uygulamakla yükümlüdürler.

bunu diyorsunuz. ilgili tebliğin
3.3.2. Bağımsız yönetim kurulu üyesine yönetim kurulunun önerisi ve genel kurulun onayı ile sağlanacak, ücret ve huzur hakkı gibi maddi imkanlar, bağımsızlığı koruyacak düzeyde olur. Bu amaca yönelik olarak sağlanan maddi imkanlar bağımsızlığı engellemez. bu bir tavsiye değil zorunluluk.
yukarda 3.3.2 yok. zira yukarda sayılanlar imkb 30 dışındakiler için zorunlu tüm şirketler için değil itirazın onunla bir ilgisi yokki
TAVSİYE NİTELİĞİNDE OLAN KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ
(T) ile gösterilenler
2.1.6. Özel denetçi tayinini istemek hakkı da bilgi alma hakkının bir parçasıdır. Bu çerçevede belirli bir maddi durumun özel olarak incelenmesi ve aydınlatılması için özel denetçi atanmasını her pay sahibinin bireysel olarak genel kuruldan talep edebileceği yönünde bir hüküm, esas sözleşmeye konulabilir.(T)
3.3.3. Düzenleyici otoritelerde ve öz düzenleyici kuruluşlarda çalışmış olan meslek personeli, diğer bağımsızlık şartlarını da taşıdıkları takdirde, bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak seçilebilirler. (T)
3.5. Bağımsız denetim kuruluğu toplantıda; mali tabloların ve sermaye yeterlilik tablosu gibi ilgili diğer raporların mevcut ilke ve standartlara uygunluğu ile bilgilerin doğruluğu ve gerçeği dürüst bir biçimde yansıtıp yansıtmadığı; bağımsızlığı engelleyen herhangi bir husus olup olmadığı; kendisinin ve kendi iştiraklerinin, Şirkete ve iştiraklerine/bağlı ortaklıklarına verdiği hizmetler, konularında pay sahiplerinin bilgisine sunulmak üzere yazılı bir açıklama yapar. (T)
4.5.2. Oy hakkında imtiyaz yaratılacaksa, imtiyaz basit ve anlaşılabilir olur. Adi paylar ile imtiyazlı paylar arasında denge kurulmasını teminen, imtiyazlı grubun sermayedeki payının en fazla yüzde elli fazlası kadar oy imtiyazı olabileceği şeklinde bir hüküm esas sözleşmeye konabilir. (T)
4.6.4. Şirket, genel kurul toplantısında oy hakkının kullanılması bakımından kurumsal temsile önem verir ve kurumsal temsilin işlerliğini sağlayacak önlemleri alır. (T)
4.6.5. Şirket esas sözleşmesinde pay üzerinde intifa hakkı bulunması durumunda, oy hakkının payın malikine ait olacağı, pay sahibinin oy hakkını kullanırken intifa hakkı sahibinin de menfaatlerini gözeteceği hususlarında esas sözleşmeye hüküm konulabilir. (T)
5. Azınlık Hakları
Azınlık haklarının kullandırılmasında azami özen gösterilir.
- Azınlık pay sahiplerinin yönetim kuruluna temsilci göndermelerini teminen esas sözleşmede birikimli oy kullanma yöntemine yer verilir.
- Azınlık hakları sermayenin yirmide birinden daha düşük bir miktara sahip olan veya olanlara esas sözleşme ile tanınır. Azınlık haklarının kapsamının esas sözleşmede düzenlenerek genişletilmesi sağlanır. (T)
6.6. Kar dağıtım politikasında pay sahiplerinin menfaatleri ile Şirket menfaati arasında tutarlı bir politika izlenir. (T)
8.3. Pay sahipleri, kendi haklı menfaatlerini koruma amacı olmaksızın, Şirkete veya diğer pay sahiplerine zarar verme kastı ile hareket edemez. (T)
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

itiraz formunu aldığınız sayfanın en altında var,bendende 30 tl havale istediler 10 tl verdim.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

SMMMAKAR ' Alıntı:
MADDE 5 ? (1) Payları İMKB?de işlem gören halka açık anonim ortaklıklardan İMKB 30 Endeksine dahil olan bankalar haricindeki halka açık anonim ortaklıklar,.......?Yönetim Kurulu? bölümünde yer alan 3.3.1, 3.3.4, 3.3.5 ve 3.3.6 numaralı maddelerini uygulamakla yükümlüdürler.

bunu diyorsunuz. ilgili tebliğin
3.3.2. Bağımsız yönetim kurulu üyesine yönetim kurulunun önerisi ve genel kurulun onayı ile sağlanacak, ücret ve huzur hakkı gibi maddi imkanlar, bağımsızlığı koruyacak düzeyde olur. Bu amaca yönelik olarak sağlanan maddi imkanlar bağımsızlığı engellemez. bu bir tavsiye değil zorunluluk.
yukarda 3.3.2 yok. zira yukarda sayılanlar imkb 30 dışındakiler için zorunlu tüm şirketler için değil itirazın onunla bir ilgisi yokki
TAVSİYE NİTELİĞİNDE OLAN KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ
(T) ile gösterilenler
2.1.6. Özel denetçi tayinini istemek hakkı da bilgi alma hakkının bir parçasıdır. Bu çerçevede belirli bir maddi durumun özel olarak incelenmesi ve aydınlatılması için özel denetçi atanmasını her pay sahibinin bireysel olarak genel kuruldan talep edebileceği yönünde bir hüküm, esas sözleşmeye konulabilir.(T)
3.3.3. Düzenleyici otoritelerde ve öz düzenleyici kuruluşlarda çalışmış olan meslek personeli, diğer bağımsızlık şartlarını da taşıdıkları takdirde, bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak seçilebilirler. (T)
3.5. Bağımsız denetim kuruluğu toplantıda; mali tabloların ve sermaye yeterlilik tablosu gibi ilgili diğer raporların mevcut ilke ve standartlara uygunluğu ile bilgilerin doğruluğu ve gerçeği dürüst bir biçimde yansıtıp yansıtmadığı; bağımsızlığı engelleyen herhangi bir husus olup olmadığı; kendisinin ve kendi iştiraklerinin, Şirkete ve iştiraklerine/bağlı ortaklıklarına verdiği hizmetler, konularında pay sahiplerinin bilgisine sunulmak üzere yazılı bir açıklama yapar. (T)
4.5.2. Oy hakkında imtiyaz yaratılacaksa, imtiyaz basit ve anlaşılabilir olur. Adi paylar ile imtiyazlı paylar arasında denge kurulmasını teminen, imtiyazlı grubun sermayedeki payının en fazla yüzde elli fazlası kadar oy imtiyazı olabileceği şeklinde bir hüküm esas sözleşmeye konabilir. (T)
4.6.4. Şirket, genel kurul toplantısında oy hakkının kullanılması bakımından kurumsal temsile önem verir ve kurumsal temsilin işlerliğini sağlayacak önlemleri alır. (T)
4.6.5. Şirket esas sözleşmesinde pay üzerinde intifa hakkı bulunması durumunda, oy hakkının payın malikine ait olacağı, pay sahibinin oy hakkını kullanırken intifa hakkı sahibinin de menfaatlerini gözeteceği hususlarında esas sözleşmeye hüküm konulabilir. (T)
5. Azınlık Hakları
Azınlık haklarının kullandırılmasında azami özen gösterilir.
- Azınlık pay sahiplerinin yönetim kuruluna temsilci göndermelerini teminen esas sözleşmede birikimli oy kullanma yöntemine yer verilir.
- Azınlık hakları sermayenin yirmide birinden daha düşük bir miktara sahip olan veya olanlara esas sözleşme ile tanınır. Azınlık haklarının kapsamının esas sözleşmede düzenlenerek genişletilmesi sağlanır. (T)
6.6. Kar dağıtım politikasında pay sahiplerinin menfaatleri ile Şirket menfaati arasında tutarlı bir politika izlenir. (T)
8.3. Pay sahipleri, kendi haklı menfaatlerini koruma amacı olmaksızın, Şirkete veya diğer pay sahiplerine zarar verme kastı ile hareket edemez. (T)

KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ MADDE-5

........

(2) Payları İMKB?de işlem gören halka açık anonim ortaklıklardan birinci fıkra kapsamına girmeyenler, faaliyet büyüklükleri ile yapılanma türlerini dikkate alarak, kurumsal yönetime ilişkin yapı ve süreçlerini, bu Tebliğ ekinde yer alan Kurumsal Yönetim İlkelerini esas alarak belirleyebilirler.


Madde 6'da da uygulama prensipleri yazılıyor. Prensip Uygula uygulamıyorsan açıkla, (Faaliyet raporunda açıklanır.) Tavsiye niteliğinden olanların AÇIKLANMA ZORUNLULUĞU YOKTUR.....

....NO COMMENT
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

sir_ibrahim ' Alıntı:
SMMMAKAR ' Alıntı:
MADDE 5 ? (1) Payları İMKB?de işlem gören halka açık anonim ortaklıklardan İMKB 30 Endeksine dahil olan bankalar haricindeki halka açık anonim ortaklıklar,.......?Yönetim Kurulu? bölümünde yer alan 3.3.1, 3.3.4, 3.3.5 ve 3.3.6 numaralı maddelerini uygulamakla yükümlüdürler.

bunu diyorsunuz. ilgili tebliğin
3.3.2. Bağımsız yönetim kurulu üyesine yönetim kurulunun önerisi ve genel kurulun onayı ile sağlanacak, ücret ve huzur hakkı gibi maddi imkanlar, bağımsızlığı koruyacak düzeyde olur. Bu amaca yönelik olarak sağlanan maddi imkanlar bağımsızlığı engellemez. bu bir tavsiye değil zorunluluk.
yukarda 3.3.2 yok. zira yukarda sayılanlar imkb 30 dışındakiler için zorunlu tüm şirketler için değil itirazın onunla bir ilgisi yokki
TAVSİYE NİTELİĞİNDE OLAN KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ
(T) ile gösterilenler
2.1.6. Özel denetçi tayinini istemek hakkı da bilgi alma hakkının bir parçasıdır. Bu çerçevede belirli bir maddi durumun özel olarak incelenmesi ve aydınlatılması için özel denetçi atanmasını her pay sahibinin bireysel olarak genel kuruldan talep edebileceği yönünde bir hüküm, esas sözleşmeye konulabilir.(T)
3.3.3. Düzenleyici otoritelerde ve öz düzenleyici kuruluşlarda çalışmış olan meslek personeli, diğer bağımsızlık şartlarını da taşıdıkları takdirde, bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak seçilebilirler. (T)
3.5. Bağımsız denetim kuruluğu toplantıda; mali tabloların ve sermaye yeterlilik tablosu gibi ilgili diğer raporların mevcut ilke ve standartlara uygunluğu ile bilgilerin doğruluğu ve gerçeği dürüst bir biçimde yansıtıp yansıtmadığı; bağımsızlığı engelleyen herhangi bir husus olup olmadığı; kendisinin ve kendi iştiraklerinin, Şirkete ve iştiraklerine/bağlı ortaklıklarına verdiği hizmetler, konularında pay sahiplerinin bilgisine sunulmak üzere yazılı bir açıklama yapar. (T)
4.5.2. Oy hakkında imtiyaz yaratılacaksa, imtiyaz basit ve anlaşılabilir olur. Adi paylar ile imtiyazlı paylar arasında denge kurulmasını teminen, imtiyazlı grubun sermayedeki payının en fazla yüzde elli fazlası kadar oy imtiyazı olabileceği şeklinde bir hüküm esas sözleşmeye konabilir. (T)
4.6.4. Şirket, genel kurul toplantısında oy hakkının kullanılması bakımından kurumsal temsile önem verir ve kurumsal temsilin işlerliğini sağlayacak önlemleri alır. (T)
4.6.5. Şirket esas sözleşmesinde pay üzerinde intifa hakkı bulunması durumunda, oy hakkının payın malikine ait olacağı, pay sahibinin oy hakkını kullanırken intifa hakkı sahibinin de menfaatlerini gözeteceği hususlarında esas sözleşmeye hüküm konulabilir. (T)
5. Azınlık Hakları
Azınlık haklarının kullandırılmasında azami özen gösterilir.
- Azınlık pay sahiplerinin yönetim kuruluna temsilci göndermelerini teminen esas sözleşmede birikimli oy kullanma yöntemine yer verilir.
- Azınlık hakları sermayenin yirmide birinden daha düşük bir miktara sahip olan veya olanlara esas sözleşme ile tanınır. Azınlık haklarının kapsamının esas sözleşmede düzenlenerek genişletilmesi sağlanır. (T)
6.6. Kar dağıtım politikasında pay sahiplerinin menfaatleri ile Şirket menfaati arasında tutarlı bir politika izlenir. (T)
8.3. Pay sahipleri, kendi haklı menfaatlerini koruma amacı olmaksızın, Şirkete veya diğer pay sahiplerine zarar verme kastı ile hareket edemez. (T)

KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ MADDE-5

........

(2) Payları İMKB?de işlem gören halka açık anonim ortaklıklardan birinci fıkra kapsamına girmeyenler, faaliyet büyüklükleri ile yapılanma türlerini dikkate alarak, kurumsal yönetime ilişkin yapı ve süreçlerini, bu Tebliğ ekinde yer alan Kurumsal Yönetim İlkelerini esas alarak belirleyebilirler.


Madde 6'da da uygulama prensipleri yazılıyor. Prensip Uygula uygulamıyorsan açıkla, (Faaliyet raporunda açıklanır.) Tavsiye niteliğinden olanların AÇIKLANMA ZORUNLULUĞU YOKTUR.....

....NO COMMENT


ek açıklama : ......BELİRLEYEBİLİR, kelimesi tavsiye anlamı içerip içermediğini, meslek mensuplarının taktirine bırakıyorum...
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

sinem81,

itirazınızı yaptınız mı? b 22 ile ilgili son vardığınız karar nedir?
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

B22 sorusu için açık ifadede bulunmadıkları için itirazda bulundum.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

fatma toprak harika olmuş b22 ...ben b9 için bedeli yatırdım dilekçeyide yazdım ... iadeli taahhütlü mü olacak
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

girilen lisansın adı : ser.piy bağ.denetim
girilen sınav konususnun adı : 6640 finansan sistem piy mı yoksa s104 mu yazacagız
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

SunBreeZe ' Alıntı:
girilen lisansın adı : ser.piy bağ.denetim
girilen sınav konususnun adı : 6640 finansan sistem piy mı yoksa s104 mu yazacagız

sınav konusunun adı: Finansal sistem, sermaye piyasaları ve sermaye piyasası mevzuatı
ben elden teslim ettim. iadeli tahhütlü olarak gönderilebilir.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

spk' Alıntı:
17-18 Aralık 2011 tarihlerinde düzenlenen Sermaye Piyasası Faaliyetleri Lisanslama Sınavları sınav sonuçları 27 Ocak 2012 tarihinde açıklanacaktır.
SPK' Alıntı:
Sınav sorularına itirazlar; 20.12.2011 tarihinde başlayacak olup 28.12.2011 tarihi saat 17:00 itibariyle sonra erecektir.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

Arkadaşlar iptallerin açıklama zamanı hakkında bilgisi olan varmı?
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

Umarım iptal sorular olur.
 
Üst