fonradar

17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

Tebrikler...
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

muhasebe standartlarından iptal edilen sorularla birlikte 80 aldım.72 ortalamayla bu işi tamamladım.İtiraz sürecinde mücadeleye katılan bütün arkadaşlara teşekkür ederim.Başarılı olan arkadaşlara tebrik eder.Devam eden arkadaşlara başarılar dilerim.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

Sınavda başarılı olan arkadaşlar notlar TSPAKB sicil sistemine aktarılmış.SPK ya kayıtlı bir kurumda çalışmayan arkadaşlar gerekli evrakları sicil sistemine girip,iadeli taahhütlü PTT ile gönderip lisans başvurusu yapabilirler.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

Merhabalar,
Yorumlarınızı takip eden yeni bir forum üyesi olarak, bir konuda görüşlerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
Şöyle ki;
Son sınavda Bağımsız Denetim Lisansı almaya hak kazandım. SPK'ya tabi bir kurumda (Banka) çalışıyorum. (Bağımsız Denetim Lisansı'nı kullanmayı gerektiren bir iş yapmıyorum)
TSPAKB ile görüştüğümde "Başvuruyu kurumumuz İnsan Kaynakları Birimi aracılığıyla yapmanız gerekiyor" dendi.
Ancak yenileme eğitimlerindeki 2 ve 4 yıllık süreler göz önünde alındığında Kurum aracılığıyla başvuru yapmanın bir esprisi yok gibi gözüküyor.

"Lisans yenileme

MADDE 19 - (Değişik: Seri: VIII, No: 52 sayılı Tebliğ ile) (Değişik birinci fıkra: Seri: VIII, No: 74 sayılı Tebliğ ile) Lisans sahibi olanlardan, Kanun?da belirtilen sermaye piyasası kurumlarında lisansa tabi bir görevde çalışan kişilerin her dört yılda bir, lisansı olduğu halde ilgili lisansın görev alanında çalışmayanların ise her iki yılda bir lisans yenileme eğitimlerine katılmaları gerekir. Lisans almaya hak kazandığı tarihten itibaren 2 yıl içerisinde lisansını almayan adayların, lisanslarını almak için yenileme eğitimlerine katılmaları gerekmektedir."



Bireysel başvuru mu yapsam acaba diye tereddüt ediyorum. (Banka'nın İK'sı ile görüştüğümde de Banka'dan ayrıldığımda TSPAKB'ye sicilden -Banka'da çalıştığım ile ilgili olarak- ismimin silinmesi için yazı gönderiyoruz dediler)

Görüşlerinizi paylaşır mısınız ?
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

Evet, arkadaşlar açıkçası bende Geçici Vergiler yüzünden bu konuya eğilemedim.
Bende Spk B.D. belgesini almaya hak kazandım bu sınavda.
Ancak bu belgeyi kullanmayacağım, mali müşavirliğe devam edeceğim.
Bu belgeyi almak için ne zaman müracat etmem gerekir, müracat etmesem hakkım yanıyormu?
Bu eğitimlere ne zaman katılmak gerekir? Katılınmalımıdır?
Yoksa şuanda bekleyebilir miyim bu şekilde, ne zaman kullanacağım belli olduğunda mı bu eğitimlere katılıp, belgeyi almak için sicile kayıt olmalıyım?


Teşekkürler.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

http://www.tspakb.org.tr/tr/default.aspx?tabid=168
http://www.tspakb.org.tr/tr/Portals...b7ee7/LST_lisans_basvuru_kılavuz_01112011.pdf
https://www.tspakb.org.tr:8443/Login.jsp

gerekli bilgi yukarıda yer alan linklerde yer almaktadır. Bence belgenizi çabucak alın çünkü yeni düzenlemelerin ne olacağı belli değil. İyi çalışmalar dilerim...

Müracatınızı LSTS sistemi üzerinden yapıyorsunuz sisteme lisans ücretinizi yatırdıktan sonra size bir çıktı veriyor bu belge dahil aşağıdaki belgeleri hazırlayarak TSPAKB adresine elden veya posta ile teslim ediyorsunuz
1- EK 1 muflis beyanı noter onaylı sistemde şekli mevcut başvuru klavuzunda
2- EK 2 savcılık belgesi başvuru klavuzunda örneği var
3- Nufus cuzdan örneği noter onaylı
4- Noter onaylı diploma
5- Mesleki deneyim belgesi 6- 2 adet foto ayrıntılı bilgi başvuru klavuzunda var
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

baltun ' Alıntı:
Merhabalar,
Yorumlarınızı takip eden yeni bir forum üyesi olarak, bir konuda görüşlerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
Şöyle ki;
Son sınavda Bağımsız Denetim Lisansı almaya hak kazandım. SPK'ya tabi bir kurumda (Banka) çalışıyorum. (Bağımsız Denetim Lisansı'nı kullanmayı gerektiren bir iş yapmıyorum)
TSPAKB ile görüştüğümde "Başvuruyu kurumumuz İnsan Kaynakları Birimi aracılığıyla yapmanız gerekiyor" dendi.
Ancak yenileme eğitimlerindeki 2 ve 4 yıllık süreler göz önünde alındığında Kurum aracılığıyla başvuru yapmanın bir esprisi yok gibi gözüküyor.

"Lisans yenileme

MADDE 19 - (Değişik: Seri: VIII, No: 52 sayılı Tebliğ ile) (Değişik birinci fıkra: Seri: VIII, No: 74 sayılı Tebliğ ile) Lisans sahibi olanlardan, Kanun?da belirtilen sermaye piyasası kurumlarında lisansa tabi bir görevde çalışan kişilerin her dört yılda bir, lisansı olduğu halde ilgili lisansın görev alanında çalışmayanların ise her iki yılda bir lisans yenileme eğitimlerine katılmaları gerekir. Lisans almaya hak kazandığı tarihten itibaren 2 yıl içerisinde lisansını almayan adayların, lisanslarını almak için yenileme eğitimlerine katılmaları gerekmektedir."



Bireysel başvuru mu yapsam acaba diye tereddüt ediyorum. (Banka'nın İK'sı ile görüştüğümde de Banka'dan ayrıldığımda TSPAKB'ye sicilden -Banka'da çalıştığım ile ilgili olarak- ismimin silinmesi için yazı gönderiyoruz dediler)

Görüşlerinizi paylaşır mısınız ?
Bireysel başvuru ile SPK ya tabi kurumda çalışır olarak başvuru arasında avantaj veya dezavantaj gözükmüyor.Doğrusu ne ise o şekilde başvurun bence.SPK ya tabi bağımsız denetim kurumunda çalışsaydınız kesinlikle kurum olarak başvurulmalıydı.Sorumlu ortak baş denetçi olmak için 2 yıl bu kurumlardan birinde çalışmış olmak gerekiyor çünkü.
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

aokten ' Alıntı:
...Sorumlu ortak baş denetçi olmak için 2 yıl bu kurumlardan birinde çalışmış olmak gerekiyor çünkü.
2 yıl mı? 7 yıl mı?
 
Ynt: 17 Aralık 2011 SPK Bağımsız Denetim Sınavı

g705 ' Alıntı:
aokten ' Alıntı:
...Sorumlu ortak baş denetçi olmak için 2 yıl bu kurumlardan birinde çalışmış olmak gerekiyor çünkü.
2 yıl mı? 7 yıl mı?
SPK Tebliğ Seri 10 No:25
MADDE 3 ? Aynı Tebliğin (seri 10 no :22) İkinci Kısmının 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (ç) ve (e) bentleri ile üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
?ç) Sorumlu ortak baş denetçilerin, en az iki yıl süreyle Kurulun listesinde yer alan bağımsız denetim kuruluşlarında sermaye piyasası kurumları ve halka açık anonim ortaklıkların bağımsız denetiminde fiilen denetçi, kıdemli denetçi veya baş denetçi unvanı ile çalışmış olmaları veya Kurul üyesi olarak 2 yıl veya Kurul meslek personeli olarak 5 yıl çalışmış olmaları,?
MADDE 4 ? Aynı Tebliğin İkinci Kısmının 6 ncı maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
?(3) Baş denetçi unvanının kazanılması için en az fiilen 10 yıl, kıdemli denetçi unvanının kazanılması için en az fiilen 6 yıl ve denetçi unvanının kazanılması için en az fiilen 3 yıl mesleki deneyim şarttır. Denetçi yardımcılığında geçen süre bu hesaplamada dikkate alınır. Mesleki deneyim süresinin tespitinde, bir bağımsız denetim kuruluşunda tam zamanlı olarak geçen fiili çalışma süresi esas alınmakla birlikte, finansal raporların hazırlanması ve/veya denetlenmesi ile yetkili olarak özel sektör ve/veya kamu kurumlarında geçen fiili hizmet süreleri de mesleki deneyim süresinin hesaplanmasında dikkate alınır. Bilgi, deneyim ve yetenekleri bir üst kıdemin gerektirdiği nitelikte olmayanlar sürelerini doldursalar dahi bağımsız denetim kuruluşunun yetkili organlarınca bir üst unvana terfi ettirilemezler.?
 
Üst