Merhabalar,
Yorumlarınızı takip eden yeni bir forum üyesi olarak, bir konuda görüşlerinize ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
Şöyle ki;
Son sınavda Bağımsız Denetim Lisansı almaya hak kazandım. SPK'ya tabi bir kurumda (Banka) çalışıyorum. (Bağımsız Denetim Lisansı'nı kullanmayı gerektiren bir iş yapmıyorum)
TSPAKB ile görüştüğümde "Başvuruyu kurumumuz İnsan Kaynakları Birimi aracılığıyla yapmanız gerekiyor" dendi.
Ancak yenileme eğitimlerindeki 2 ve 4 yıllık süreler göz önünde alındığında Kurum aracılığıyla başvuru yapmanın bir esprisi yok gibi gözüküyor.
"Lisans yenileme
MADDE 19 - (Değişik: Seri: VIII, No: 52 sayılı Tebliğ ile) (Değişik birinci fıkra: Seri: VIII, No: 74 sayılı Tebliğ ile) Lisans sahibi olanlardan, Kanun?da belirtilen sermaye piyasası kurumlarında lisansa tabi bir görevde çalışan kişilerin her dört yılda bir, lisansı olduğu halde ilgili lisansın görev alanında çalışmayanların ise her iki yılda bir lisans yenileme eğitimlerine katılmaları gerekir. Lisans almaya hak kazandığı tarihten itibaren 2 yıl içerisinde lisansını almayan adayların, lisanslarını almak için yenileme eğitimlerine katılmaları gerekmektedir."
Bireysel başvuru mu yapsam acaba diye tereddüt ediyorum. (Banka'nın İK'sı ile görüştüğümde de Banka'dan ayrıldığımda TSPAKB'ye sicilden -Banka'da çalıştığım ile ilgili olarak- ismimin silinmesi için yazı gönderiyoruz dediler)
Görüşlerinizi paylaşır mısınız ?