2013 Yılında Hangi Defterler Tasdik Ettirilecek ?

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,317
Konum
İstanbul
Aralık ayı geliyor arkadaşlar.
Vuk ve Yttk açısından hangi defterleri tastik ettireceğiz.?
Yeni defterler nelerdir?
Bu defterleri de mi biz tutacağız? Bunları nasıl takip edeceğiz?
Kapanış kayıtları ne zaman yapılacak?
Vs.Vs.Vs.
Konuyu açarak tartışmayı da başlatıyorum.
Herkese hayırlı uğurlu olsun.

İlk duyuruda İsmmmo' dan yapıldı.

İsmmmo DUYURUSU.
 
Son düzenleme:
Sayın Zindan

Ben fikrimi yazayımda..(Bakarsın o zamana kadar TTK yine değişir..:)) V.U.K açısından bir şey yok aynı defterler yani I.ve II.sınıf Tacirler açısından aynı defterler.TTK açısından ise (TTK md.64 fıkra 4) A.Ş için Pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri gibi işletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan defterler de ticari defterler arasında saymıştır.Dolayısıyla bu defterler LTD şirketler açısındanda tasdik edilecek.Bu defterlerde bizim tarafımızdan danışmanlık verilerek tutulacak bunun amacı şirketlerdeki oluşacak ihtilaflı durumların önüne geçmek.Örneğin alınacak kararlar bu defterlere işleneceğinden ihtilaflar en aza inmiş olacak.Mahkemeler kararlarında önlerine 2 adet değişik karar defteri gelemeyecek çünkü bu defterler aynı zamanda açılış ve kapanış onaylarına tabi

Bunuda yine TTK md.64 3 fıkrada ''Ticari defterler, açılış ve kapanışlarında noter tarafından onaylanır. Kapanış onayları, izleyen faaliyet döneminin altıncı ayının sonuna kadar yapılır. Şirketlerin kuruluşunda defterlerin açılışı ticaret sicili müdürlükleri tarafından da onaylanabilir. Açılış onayının noter tarafından yapıldığı hâllerde noter, ticaret sicili tasdiknamesini aramak zorundadır. Türkiye Muhasebe Standartlarına göre elektronik ortamda veya dosyalama suretiyle tutulan defterlerin açılış ve kapanış onaylarının şekli ve esasları ile bu defterlerin nasıl tutulacağı Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca bir tebliğle belirlenir.Demiş Fakat bu defterlerden Yevmiye defteri ile yönetim kurulu karar defterinin kapanış tasdiklerini 6102 Sayılı TTK'nın değişen 6335 Sayılı TTK md.8 3 fıkra ile üçüncü ayın sonuna kadar yapılır demiştir.Madde aşağıdaki gibidir.
''Fiziki ortamda tutulan yevmiye defteri, defteri kebir ve envanter defteri ile dördüncü fıkrada sayılan defterlerin açılış onayları, kuruluş sırasında ve kullanılmaya başlanmadan önce noter tarafından yapılır. Bu defterlerin izleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları, defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk ayından önceki ayın sonuna kadar notere yaptırılır. Pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla izleyen faaliyet dönemlerinde de açılış onayı yaptırılmaksızın kullanılmaya devam edilebilir. Yevmiye defteri ile yönetim kurulu karar defterinin kapanış onayı, izleyen faaliyet döneminin üçüncü ayının sonuna kadar notere yaptırılır. Ticaret şirketlerinin ticaret siciline tescili sırasında defterlerin açılışı ticaret sicili müdürlükleri tarafından da onaylanabilir. Açılış onayının noter tarafından yapıldığı hâllerde noter, ticaret sicili tasdiknamesini aramak zorundadır. Ticari defterlerin elektronik ortamda tutulması hâlinde bu defterlerin açılışlarında ve yevmiye defteri ile yönetim kurulu karar defterinin kapanışında noter onayı aranmaz. Fiziki ortamda veya elektronik ortamda tutulan ticari defterlerin nasıl tutulacağı, defterlere kayıt zamanı, onay yenileme ile açılış ve kapanış onaylarının şekli ve esasları Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığınca müştereken çıkarılan tebliğle belirlenir.

 
Son düzenleme:
Ayrıca yukardaki konuyla karışmaması için önemli bir konuya ayrı olarak vurgu yapmak istiyorum.Yeni TTK'nın yürürlülük tarihi TTK MADDE 1534-(1)Kenar başlıkları metne dâhil olan bu Kanun 1/7/2012 tarihinde; yürürlülüğe girdiği için TTK 6102 mad.64 sayılan Pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri gibi işletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan defterler de ticari defterlerdir.demiş ve bunlar 01.07.2012 tarihinde notere tasdik ettirilmiş olması gerekirdi.ayrıca bunlardan pay defterinin izleyen yılın üçüncü (Yani Mart ayının sonu) ayının sonuna kadar kapanış tasdiğinin yaptırılmış olması şart.Diğer defterlerin ise izleyen yıl kullanılacak sayfalarınıda olması ve açılış tasdiklerinin noterden onaylatılması şartıyla kapanış tadiki yapılmadan izleyen yılda kullanılmasına izin vermiştir.
 
Evet ferhat üstad, dediğiniz gibi.
Yeni sayabileceğimiz Pay defteri ve yönetim kurulu karar defterini hem ltd.şti. için hem de a.ş. için yaptıracağız.
Ancak genel kurul toplantı ve müzakere defteri a.ş. de olacak diye düşünüyourm. Ltd.şti.lerinde de bunun yaptırılmasının amacı nedir, genel kurul yapılmıyor çünkü.?
 
... Fiziki ortamda veya elektronik ortamda tutulan ticari defterlerin nasıl tutulacağı, defterlere kayıt zamanı, onay yenileme ile açılış ve kapanış onaylarının şekli ve esasları Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığınca müştereken çıkarılan tebliğle belirlenir.
Her ne kadar kanunda onay istesede ortada çıkmış bir tebliğ olmadığından yazınızın "...1/7/2012 tasdik..." kısmına katılmıyorum.
 
DEFTER TASTİKLERİ KONUSUNDA SON GELİŞME
Sayın Üyemiz,
Defter Tasdiklerinde; bu yıl Ticaret Sicil Tasdiknamesi aranmaması için yapılan görüşmelerden
olumlu sonuç beklenmektedir.
İstanbul Ticaret Odası ve İstanbul Noterler Odasına aşağıdaki görüşlerimiz iletilmiş olup, yapılan
görüşmeler sonucunda yaşanan sorunların çözümü için ortak çalışma konusunda mutabakata
varılmıştır.
SİCİL TASDİKNAMESİ ALMA ZORUNLULUĞU
Mevcut Durum:
Uygulamada, ticaret şirketlerinin ticaret siciline tescili sırasında defterlerin açılışı, ticaret sicili
müdürlükleri tarafından da onaylanabileceği ve açılış onayının noter tarafından yapıldığı hâllerde
noterin, ticaret sicili tasdiknamesini aramak zorunluluğu vardır. (TTK 64/3)
Çözüm Önerimiz:
Defterlerdeki açılış onaylarının noterler tarafından yapılması durumunda aranacak ticaret sicil
tasdiknamesi; elektronik ortamda ticari sicil kaydının ve vergi dairesinin sorgulaması yapılarak
kâğıt ortamına gerek kalmadan elektronik ortamda bilgilere daha sağlıklı bir şekilde ulaşımın
sağlanması ile gerçekleştirilebilir. Bu yıla mahsus olmak üzere çıkarılacak uygulama yönetmeliğinde
ticaret sicil tasdiknamesinin aranmaması da çözüm önerimizin içinde yer almaktadır.
İstanbul ilinde 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren MERSİS uygulamasına geçileceğinden Aralık ayında
yapılacak defter tasdiklerinde elektronik ortamda ticaret sicil kaydı sorgulamasının mümkün olmadığı
bu nedenle Ticaret Sicil Tasdiknamesi aranması konusunun Bakanlık tarafından yayınlanacak bir
genelge ile aşılması gerektiği hususunda görüş birliğine varılmıştır.
Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.
 
İsmmmo bugün bir duyuru yaparak, en kısa zamanda hangi defterlerin (L.Ş.) yaptırılacağı konusunda bir duyuru yapacağını yayımladı.
Bekliyelim bakalım ne diyecekler.
 
Her ne kadar kanunda onay istesede ortada çıkmış bir tebliğ olmadığından yazınızın "...1/7/2012 tasdik..." kısmına katılmıyorum.[/QUOTE]

Sayın Merkür2

Kusura bakmayın ama ben sizin dediğinizden bir şey anlamadım. ''Her ne kadar kanunda onay istesede''ortada çıkmış bir tebliğ olmadığından
Yani Tebliğ Kanundan hiyerarşide daha mı önde ? Siz bir Vergi olayında Kanun söylediğini mi yoksa Tebliğin söylediğini mi? uyguluyorsunuz


Saygılar

Ferhat
 
Evet ferhat üstad, dediğiniz gibi.
Yeni sayabileceğimiz Pay defteri ve yönetim kurulu karar defterini hem ltd.şti. için hem de a.ş. için yaptıracağız.
Ancak genel kurul toplantı ve müzakere defteri a.ş. de olacak diye düşünüyourm. Ltd.şti.lerinde de bunun yaptırılmasının amacı nedir, genel kurul yapılmıyor çünkü.?

Sayın Zindan

Ltd.şti.lerinde de bunun yaptırılmasının amacı bundan sonra onlarda hesap dönemlerinin kapanışında ortaklar genel kurulu yapacaklar tabi bu ortak sayısı 1'den fazla ltd'ler için geçerli



Saygılar
 
Kanunda şekil ve esaslar hakkında 2 bakanlığa yetki verilmiştir. Bakanlıklar tebliği çıkarmadıktan sonra ne yapılabilir ki? Aynı kanun maddesinde elektronik ortamda defterden de bahsetmektedir. Buna istinaden kendi kendinize elektronik ortamda tutabilirmisiniz?
 
LİMİTED ŞİRKETLERDE
müdürler kurulu karar defteri ve
genel kurul toplantı ve müzakere defeteri de tasidk edilecek diye yazıyor bu defterler nerden alınacak
defterleri nasıl biçim olarak ne işe yarayacak bu defterler
 
Müdürler kurulu karar defteri, bildiğimiz normal karar defteridir.
Diğeri içinse, bende henüz formatının nasıl birşey olduğunu görmedim.Ancak normal karar defterinden tek farkı adı olsa gerek.Hatta A4 bile yaptırılabileceğini düşünüyorum.
 
Üst