4. Dönem Geçicide Eğitim Harcamaları

murat384

Katkı Sunan Üye
Üyelik
25 Kas 2019
Mesajlar
122
Konum
Türkiye
Merhaba eğitim harcaması 4. Dönem geçicide gösterilir mi yoksa yıllık beyanname mi beklenecek.
Elimizde bi fatura var yıl sonuna düzenlenmiş kâr ın %10 undan düşük.
Bu faturadaki kdv dahil rakamımı düşüyoruz🤔
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,985
Konum
İstanbul
Merhaba
Bu tip harcamalarınızı geçici vergi beyanında bildirmeye çalışın.Aksi halde gelir beyanında bildirip,olası bir vergi alacağının mahsubu yoluna giderseniz,geçici vergi ile gelir vergisi matrahları arasında fark oluşacağından gelir idaresi geçiciyi düzeltmenizi ister.
Mahsup istemeyecek bile olsanız yine geçici'de bildirmeye çalışın.
 

murat384

Katkı Sunan Üye
Üyelik
25 Kas 2019
Mesajlar
122
Konum
Türkiye
Merhaba
Bu tip harcamalarınızı geçici vergi beyanında bildirmeye çalışın.Aksi halde gelir beyanında bildirip,olası bir vergi alacağının mahsubu yoluna giderseniz,geçici vergi ile gelir vergisi matrahları arasında fark oluşacağından gelir idaresi geçiciyi düzeltmenizi ister.
Mahsup istemeyecek bile olsanız yine geçici'de bildirmeye çalışın.
Teşekkürler bizim içinde daha mantıklı aynen. İnternette arattığımda geçici vergi döneminde bildirilir mi diye net bi bilgi bulamamıştım. Sağolun👍🏻 Kdv dahil olan rakamımı peki 🤔 yüksek değil zaten 2 bin civarı.
 

aşkınbulduk

Tanınmış Üye
Üyelik
20 Ara 2008
Mesajlar
2,489
Konum
istanbul
Eğitim harcaması yıllık beyannamede gösterilir.
Merhaba
Bu tip harcamalarınızı geçici vergi beyanında bildirmeye çalışın.Aksi halde gelir beyanında bildirip,olası bir vergi alacağının mahsubu yoluna giderseniz,geçici vergi ile gelir vergisi matrahları arasında fark oluşacağından gelir idaresi geçiciyi düzeltmenizi ister.
Mahsup istemeyecek bile olsanız yine geçici'de bildirmeye çalışın.
Abicim bu harcama yıllık beyannamede gösterilir.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,985
Konum
İstanbul
Arkadaşlar geçici vergi beyannamesi ekinde eğitim ve sağlık harcamaları diye bir bölüm var mı?İndirimler bölümünde sigorta primleri,eğitim sağlık harcamaları diye bir bölüm var mı?
Tamam siz,bildiğinizi yapın.Sonra iade çıkarsa mahsup isteyin, tekrar gelin konuşalım.
 

murat384

Katkı Sunan Üye
Üyelik
25 Kas 2019
Mesajlar
122
Konum
Türkiye
Arkadaşlar geçici vergi beyannamesi ekinde eğitim ve sağlık harcamaları diye bir bölüm var mı?İndirimler bölümünde sigorta primleri,eğitim sağlık harcamaları diye bir bölüm var mı?
Tamam siz,bildiğinizi yapın.Sonra iade çıkarsa mahsup isteyin, tekrar gelin konuşalım.
Farklı fikirlerin sebeplerini öğrenmek için aslında araştırıyordum %10 hesaplaması için diyenler vardı felan ama 4. Dönemde ondada sıkıntı yok .
Size güveniyorum sorun yok ☺️☺️
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,985
Konum
İstanbul
Aşkın kardeşim,mahsup işlemi için gelir idaresi geçici vergi beyanına geçmişte çok düzeltme verdirmiştir bana.Tecrübeyle sabittir yani.
 

aşkınbulduk

Tanınmış Üye
Üyelik
20 Ara 2008
Mesajlar
2,489
Konum
istanbul
Aşkın kardeşim,mahsup işlemi için gelir idaresi geçici vergi beyanına geçmişte çok düzeltme verdirmiştir bana.Tecrübeyle sabittir yani.
Değerli abim , seni çok iyi anlıyorum.
Son geçici ile gelir tutacak diye bisey yok ki abicim.
Faaliyet den kaynaklanan fark da yüzde 10 geçerse siz haklısınız
Ama bu soruda ki durun Faalyet dışı harcamadir.
 

mes_ar

Tanınmış Üye
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
1,979
Konum
İSTANBUL
Teşekkürler bizim içinde daha mantıklı aynen. İnternette arattığımda geçici vergi döneminde bildirilir mi diye net bi bilgi bulamamıştım. Sağolun👍🏻 Kdv dahil olan rakamımı peki 🤔 yüksek değil zaten 2 bin civarı.
Merhaba, eğitim ve sağlık harcamalarının kdv dahil rakamı alınır.
 
Üst