Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

kapot

Katkı Sunan Üye
Üyelik
21 Ağu 2008
Mesajlar
201
Tabi mükellef sayısı büyüklüğüne göre değişir ama başlangıç için hadi bismillah demek için kaç tane olmalıdır?
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

Bulunduğunuz bölgeye yani masraflarınıza göre değişir.
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

İl ve ilçeye göre bile değişiklik göstebilir.
Siz yer olarak neredesiniz ?
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

Valla dostum ben sadece 5-6 tane çok sağlam mükellefle büroculuk yapıp çok iyi kazanan meslek mensubuda biliyorum, 90 tane mükellefi olup da sabit giderlerini ancak karşılayanı da. Bence önemli olan tuttuğun defterlerin kalitesi ve getirisi
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

çevremde mali müşavir arkadaşlarla konuşuyoruz.
20-25 Orta şekerli mükellef işi döndürür.Tabii bunun yarısı büro masrafı yarısı sana kalır.
Fakat kaliteli büro,1 stajyer,şık mobilya,donanım vs girersen.1 yıl da toparlanırsın.Ama dükkan senin,ev kiran yok,hanımın çalışıyorsa ve ekonomik kaygın yoksa bence de 20-25 mükellef ilk etapta yeterli.

Arkadaş acele etme biz de mart 09 'da kalan dersleri verelim hep beraber ortaklık bürosu açarız. ;D
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

hazerfan ' Alıntı:
Valla dostum ben sadece 5-6 tane çok sağlam mükellefle büroculuk yapıp çok iyi kazanan meslek mensubuda biliyorum, 90 tane mükellefi olup da sabit giderlerini ancak karşılayanı da. Bence önemli olan tuttuğun defterlerin kalitesi ve getirisi

Arkadaşın dediği gibi mükellef kalitesine bağlı

10 tane işletme defterinden aldığımı bir tane şirketten alıyorsam o şirket gibi 5-6 tane olması sizin için yeterli olur.Ama ilk etapta tabi küçük büyük işletme falan ayırt etmeden almak lazım unutmayın şu anda büyümüş olan iyi muhasebe ücretleri veren şirketlerde bir zamanlar işletme defteri veya küçük bir şirketti.

Mart döneminde belgesini almış 18 tane defteri olan bir arkadaşımla yine aynı dönemde belgesini almış 4 tane defteri olan biri aynı parayı kazanıyorlar.

20-25 defter yeterliyi şöyle açmak lazım 20-25 tane işletme yetmez ama 10-15 tanesi şirketse bilançoysa olabilir.

Ve size tavsiyem yeni büro açacaksanız eczane,market,tarzı yerlere ağırlık verin çünkü bu firmaların işleri ağır olduğu için çoğu meslek mensubu tutmak istemez.

Ama göreceksinizki en sorunsuz tahsilat yapılan yerler bu tarz firmalardır.

Kolay gelsin
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

çok fazla müşteriniz yok ise ucuz bir büro tutun. ben temmuz 2008 de tüm derslerimi vererek zaman kaybetmeden büro açtım 7-8 tane işletme defterim var idare ediyorum. 1-2 sene içinde de işim oturur diye düşünüyorum o zamana kadar da küçük bir büroda işlerimi yapmaya devam edeceğim. örneğin istanbul avrupa yakasında iseniz aksaray civarında 200-250 lira civarında kirası olan bürolar var. sizin çevrenizde smmm olduğunuzun duyulması biraz zaman alıyor. bir de piyasada 50 milyona defter tutan var. hatta ben bir eczane ile 300 ylt'ye anlaşmıştım(çünkü işleri evrakları çok fazla oluyor hatta şirketlerden bile fazla) ancak başka bir meslek mensubu 150 liraya elimden aldı müşteriyi.öyle şeyler oluyor ki şaşırıyorsunuz. muhasebecisini değiştirmek isteyen mükellefleri inceden gizli kapaklı tehdit eden meslek mensupları oluyor. ben çok karşılaştım.bir çok bölgede de vergi dairesi civarındaki tüm mükelleflerin defterleri o vergi dairesinde ki bir memur tarafından (anlaşmalı bir meslek mensubu oluyor bu durumda) tutuluyor. smmm olduktan sonra bir de bu tip olaylarla uğraşıyorsunuz. arkadaşların da dedikleri gibi müşterinin iş çapına göre değişiyor ama başlangıçta maliyetinizi mümkün olan en aza indirmeniz gerekiyor. müşteriler elemanınızın olmamasını, arabanızın olmamasını, hatta hatta telefon hattınızın 535 gibi kontörlü hat olmasına bile burun kıvırıyorlar. o yüzden ilk etapta bilanço esası ya da işletme defteri diye kesinlikle ayırmayın. bulabildiğiniz herkese olumlu yaklaşın.
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

hepiniz yanlış biliyorsunuz herşey arkanızda bir ymm olmasına bağlı bir gelir uzmanı ya da hesap uzmanı tanıdık bulmanıza kısaca her türlü yerden torpiline bakıyor
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

hiç torpilim yok bulunduğum ilçe istanbulun şile çatalca dan sonra enaz meslek mensubu olan bir ilçesi.. mükellefimde yok.. ama ben o ruhsatı bir duvara asmazsam hayatımı boşuna çile çekerek geçirmiş olurum..o yüzden arkadaşın dediği gibi ayrım yapmadan kabul edeceğim işleri tarifeye bağlı kalmaya gayret ederek.. umarım böyle olur..varsa kısmetimiz bulur bizi adresimiz belli olsun da..
 
Ynt: Büro Açmak için İlk Etapta Kaç Tane Mükellefin Olması Gerekir?

bozkurt ' Alıntı:
hepiniz yanlış biliyorsunuz herşey arkanızda bir ymm olmasına bağlı bir gelir uzmanı ya da hesap uzmanı tanıdık bulmanıza kısaca her türlü yerden torpiline bakıyor

Genç meslek mensubu olarak büromu açtığımda ne torpilim vardı nede finansal dayanağım. Şİmdi stajer arkadaşların yorumlarına bakıyorum.Gerçektende bu mesleğe hiç saygı duymayan insanlar bu meslekten para kazanmak derdindeler. Sanıyorlar ki bağımlı işyerleri hemen onları işyerlerine alacaklar müdür yapacaklar üstelik bu krizde.
Ben inanarak güvenerek sabrederek başardım, diğer arkadaşlarıma da bunu tavsiye ediyorum. Öncelikle kararlı olmak gerek. İlk hedef para kazanmak ise limon satmaktan başlayın. Belki iyi bir tüccar olursunuz.
İş iştir, bürosu olanlar şöyle davransın olmayanlar böyle diye bir durum yok.
Ben herkese umudunu yitirmemesini, sabır ve sebat etmesini öneriyorum. Siz saygı duyarsanız bu mesleğe insanlarda mesleğinize saygı duyar.
Büromda 1990'lı yıllara ait eşyalarım var, tek yeni olan bilgisayarım, görseniz içiniz kararır, ancak ünlü diyebileceğimiz hatırı sayılır mükelleflerim var. İlk büro açtığımda İstanbul'a yeni gelmiştim. Google'dan haritaya bakıp yol,iz,semt arayarak vergi dairelerini buldum. İlk ay 100 YTL para kazandım ve yol param aylık 250,00-YTL tutuyordu. Üstelik 2 sene staj yaparken sadece yemek parasına çalıştım. En az 7-8 ay yol param çıktı işyerinden.
Ne torpile başvurdum ne buna meyleden insanlarla iletişim kurdum ne de yeminlilerle bu tarz diyaloglara girdim.
Bence önce kararlı olun sonra karar verdiğiniz yolda bıkmadan sebat edin. En azından demedim olmadı dersiniz.
Üç defter beş defter, büro döndürmek, torpil, abuk subuk işler, şık büro, bir stajer bunlar 1950'li yılların pazarlama taktikleri. Sadece bunları yaparak bu kadar emeğinizi heba etmeyin az kazanın ama saygın olun.
İsterdik ki hepimiz bu kadar çileden sonra çok kazanalım ancak bizim ülkemiz böyle değiştirecek olanda biziz, meslek mensupları.
Elbet devran değişecek...
 

Benzer konular

Üst