Sayın Arkadaşlar,
Ankara Buluşması altında yazdım, buraya da taşımanın uygun olacağını düşünüyorum;
Day-Dream Nickli Üyeden Alıntı
Sayın Tancam üstad, sayfanın daha çok ziyareti konusundan çok, bu kadar hem pratik hem teori olarak bilgili insanın muhasebe mesleğinin nereye gittiği anlamında fikir üretebilmesi ve çözümler sunabilmesi güzel olurdu.
Tahsilat probleminden bahsetmiyorum o konu zaten dert o konu açılınca oraya saplanıp kalıyoruz
Benim anlatmak istediğim bu dijital çağda muhasebe süreçlerini otomatikleştirme anlamında neler yapılabilir, inovasyon denilen yenilikçi iş çözüm süreçleri neler olabilir ?
Aklıma gelenler
1-E tebligata bizim de e-imza alarak cevap verebilmemiz ( Artık vergi dairesine gitmeden )
2-Şirket kuruluş sürecinin tamamen entegre hale gelmesi, yani sistem üzerinden noter-ticaret odası ve vergi dairesi sistemi birleştirilebilir mi ?
3-Yıl 2017 hala kağıt ortamında faturadan evrak işliyoruz ( en azından biz)
4-Kargo ile fatura bekliyoruz veya gidip evrak alıyoruz v.b.
Biliyorum biraz saçma gelebilir yazdıklarım ama
kısa süre öncesine kadar e yoklama, e defter bunlar da hayatımızda yoktu.
Bizim buradan yazacağımız öneriler bir çok kişi için bir başlangıç noktası olabilir. Örnek olarak bugün piyasada bütün ön muhasebe işlemlerini toplamaya başlayan software program ( adını herkes biliyordur. (...şüt) neden bir mali müşavir tarafından hayata geçirilemedi gibi
Neyse biraz içimi döktüm kusura bakmayın
Bu alıntı üzerinden;
Öncelikle gezi keyfi biryana birçok konuda uzun süren sohbetler yapılıyor. Fikir alışverişinde bulunuluyor. Ankara buluşmasında yapılan konuşmalardan biri de yayınlanan taslak çerçevesindeydi. Ben örneğin maliyenin defter saklama yükünü üzerine almayacağını düşünüyordum, yanılttılar, e-fatura portalındaki başlangıçtaki 2000 fatura sınırını 500'e indirdikleri gün bu yükü taşımak istemiyorlar bu yüzden de sınırı daralttılar diye düşünmüştüm bugüne kadar da görüşüm değişmedi. Ancak e-defter yükünü entegratörlere bırakan bir yapının bu yeni uygulamayı tamamen üstlenme kararının ardındaki anlayışı hala tam anlamıyla çözmüş değilim. Ancak bunu mesleğin sona erdirilmesi çabası olarak düşünmüyorum. Taslak genel bir çerçeve çiziyor ancak usul durumu pekde açık değil. Üstelik kaç işletme defteri mensubu, yada basit usul, şifreyi girip kayıtlarını yapar ki ? Ayrıca sistem kullanma yetkisi ile defter tutma yetkisi tebliğde de ayrıştırılmış zaten.
Ancak şunu sezinleyebiliriz, bu yapı bilgileri girdiğinizde sizi bu defterlerin tüm "BEYANNAME" zorunluluklarından kurtarabilir. Muhtemelen yakın gelecekte BA-BS formları da rafa kalkar. Tüm sistem "e" üzerine geçerse tüm fatura ve benzeri belgeler aynı ortamda olacağından sınır / adet / muaf / değil gibi gereklere de ihtiyaç kalmayacak.
e-fatura meselesini çok da kolay yürüdüğünü düşünmeyin. Kamu kurumlarının faturaları hala birçok sorunla doğru çoğu prgram otomatik entegrasyona göre ayarlanmışken, buna güvenerek işlem yapmanız birçok hataya sebep olabilir, hatta bazı programlarda hala "muhasebe uygulama tebliği 15 ve 16" ya aykırı uygulama ve toplam hatalarıyla dolu.
e-fatura gümrük uygulaması ise bambaşka bir durum kullananlar biliyor, evet artık düzgün çalışıyor ama faturanın hazırlanması başlı başına bir iş.
Şunu söylemek mümkün büro sahibi arkadaşlarımız muhtemelen daha günü gününe çalışmak zorunda kalacaklar. Tabi evrak akışına da zorunlu yeni düzenlemeler gerekecek.
Tebliğdeki tek düşündürücü nokta Serbest Meslek ve Basit Usul için 1.1.2018 tarihinin konulmuş olması, ertelenir mi bilemiyorum, Oda ise bu konuda ne yapıyor göreceğiz.