fonradar

Defter Beyan

Şu an mevcut sorunlar;
Hülasa hatalı (mali kar hesabında kkeg de gider olarak görüyor.)
Muhtasar nasıl oluşacağı meçhul (GV mahrahı/GV/DV/AGİ defter kaydında girilemiyor. Tabii yararlanılıyor ise teşvikler ve dahi sgk+muhtasar için gerekli veriler.)
 
Oda yaklaşık 2 saat önce Ocak-2018 dönemine ilişkin kayıtların 24.02.2018 (26.02.2018) tarihine kadar girilmesi gerekiyor demiş....
 
(SMMM) Serbest meslek makbuzu gelir girişinde
Satış Türü : Normal Satışlar
Gelir Kayıt Türü : Hizmet Satışı
Gelir Kayıt Alt Türü : Boş geliyor.
Nasıl seçiyoruz...?
 
Siz oraya kendinize göre bir şeyler (Örn; "SMMM Geliri") yazıyorsunuz, sistem kaydediyor. Eğer yazdığınızı değiştirmek isterseniz ayarlar kısmından değiştiriyorsunuz.
 
Arkadaşlar birşey sorayım.
Bu sisteme yapılan kayıtlarda örneğin kdv'yi ilgilendirmeyen kira gideri,ücret tahakkukları,sigorta poliçeleri gibi kayıtlar kdv dönemi dışında (24'ünden sonra) kaydedilebilecek midir? Mesela kdv beyanını oluşturduktan sonra sistem o aya kayıt yapmaya izin vermiyor (beyan oluşturuldu uyarısı geliyor) Halbuki bunların kdv beyanıyla bir ilgisi yok. Sistem buna müsaade edecek midir? Yoksa kayıtlarda kdv kaydı olup olmadığını algılayarak ona göre mi izin verecektir? Bu da merak ettiğim bir konu..
 
Yine ayrıca; (tabiki eksikler çok)
Kendi sistemimde (kendi şifremle giriş yaptığım mükelleflerde dahil) fatura girişinde bir firma tanıttığımda,hangi firma için çalışıyor olursam olayım,vergi ya da tc numarasını yazdığımda firma bilgileri otomatik gelmeli.Aynı fatura firmasını, her mükellefim için ayrı ayrı tanıtmak zorunda kalıyorum.Bu da ekstra bir angarya tabiki.Sistem bunları da otomatik algılayabilmeli.
 
Arkadaşlar birşey sorayım.
Bu sisteme yapılan kayıtlarda örneğin kdv'yi ilgilendirmeyen kira gideri,ücret tahakkukları,sigorta poliçeleri gibi kayıtlar kdv dönemi dışında (24'ünden sonra) kaydedilebilecek midir? Mesela kdv beyanını oluşturduktan sonra sistem o aya kayıt yapmaya izin vermiyor (beyan oluşturuldu uyarısı geliyor) Halbuki bunların kdv beyanıyla bir ilgisi yok. Sistem buna müsaade edecek midir? Yoksa kayıtlarda kdv kaydı olup olmadığını algılayarak ona göre mi izin verecektir? Bu da merak ettiğim bir konu..
VUK göre her belgeyi o gün kaydetmek gerekiyorken bu sistemle kanuna aykırı bir şekilde kdv beyan süresine kadar süre tanındı. Daha fazlasını istememek gerek.
Yine ayrıca; (tabiki eksikler çok)
Kendi sistemimde (kendi şifremle giriş yaptığım mükelleflerde dahil) fatura girişinde bir firma tanıttığımda,hangi firma için çalışıyor olursam olayım,vergi ya da tc numarasını yazdığımda firma bilgileri otomatik gelmeli.Aynı fatura firmasını, her mükellefim için ayrı ayrı tanıtmak zorunda kalıyorum.Bu da ekstra bir angarya tabiki.Sistem bunları da otomatik algılayabilmeli.
Sizde olabilir ama diğer başkaları için çok karmaşık bir yapı doğurabilir, maliye sistemleri için aşırı bir yük getirir. Düşünün 100 işletme/S.Meslek df tamamında binlerce cari olaması nasıl olurdu. Sistem zorlanmasın diye TC/Vergi no ilk girildiğinde diğer bilgiler otomatik gelmiyor.Ayrıca bu sistemde bu bilgilerin istenme nedeni dolaylı yoldan Ba/Bs karşılaştırması yapmak.
 
Merhaba.İkinci yorumunuza katılabilirim.Çok şey beklediğimin farkındayım :) Ama ilk yorumunuza katılamıyorum.Ne yapalım şimdi? Belgeleri günlük kaydedebilmek için müşteriyle beraber mi yatıp kalkalım.Günlük kayıt mümkün değil.Bunda da bir değişiklik yapacaklardır mutlaka.Büro hizmetinde günlük kaydı kim başarabilmiş.Ben kendi belgelerimi günü gününe kaydedemezken,mükellef adına bunu beklemek abesle iştigal olur.
 
Son düzenleme:
Merhaba
Defterde personel bordro kaydı yaparken işçi/işveren payı ayırımına gitmeden sadece brüt ücret girerek bordro kaydı yaptım. Bu payları defterde ayrıca gösterme zorunluluğu var mı? Bu kaydı yaparkende sgk indirimlerini brüt ücretten düşerek kaydettim. ??
Bunun akabinde dahada genel bir soru sorayım.Ücret tahakkukları kaydedilirken herkes işçi/işveren payı ayrımı yapıyor mu? Böyle bir zorunluluk var mı?
Teşekkür ederim.
 
Tekrar merhaba
Kendi beyanımı onayladım.
Hızlıca sıralamadan bahsedeyim.
Tüm kayıtlar bitirildikten sonra;
1- "Beyannameler" bölümünde KDV 1 kısmından beyanı önce oluşturuyorsunuz.
2- Sonra tek tek kulakçıklara girip kontrolleri yapıyorsunuz.
3- Kümülatif toplamı sizin yazmanız gerekiyor,kendisi otomatik yazmıyor.Beyanı kaydederken bunun uyarısını veriyor zaten.
4- Kontroller bitip emin olduktan sonra "kaydet" diyerek beyanı kaydediyorsunuz. "paket gönderilecek" diye bir uyarı geliyor.
5- Sonra ana ekranda solda "mali müşavir işlemleri" altında "beyanname işlemleri" ne giriliyor.
6- Oluşturulan beyannamenin sol kutucuğu işaretlenerek "paket gönder" deniliyor. Buradan sadece gönderim yapılıyor,beyan otomatik onaylanmıyor.
7- E-beyan sistemine giriliyor."paket ara" kısmından sorguladığınızda gönderilen beyanın DBS... ismiyle "onay bekliyor" olduğunu göreceksiniz.Buradan beyanı onaylayabilirsiniz..

Şimdilik bu kadar.
 
6- kısım için; paket gönder sonrası onay ve tahakkuk alma işi de oradan tamamlanabiliyor.
 
Ayrıca; Ola ki kdv son onayı yaptıktan sonra bir kayıtta yanlış yaptığınızı gördünüz diyelim. Yanlış kaydı düzeltip kaydettikten sonra tekrar beyan hazırlayıp özel onay ile e-beyan sistemindeki gibi düzeltme beyanı verebiliyorsunuz.
 
Sisteme telefon faturasını ne şekilde kaydettiniz. (hem cep hem de sabit telefon) Matrah ve kdv tutmuyor. Onları tutturursam genel toplam tutmuyor. Bir fatura üzerindeki rakamlarla örnek yazabilirmisiniz. Çıkamadım işin içinden.
 
Merhaba
Özellikle cep telefonu faturası 4 satırda kaydediliyor.
* %1 kdv'li telefon gideri
* %18 kdv'li telefon gideri
* Kdv'siz olarak KKEG seçeneğiyle,özel iletişim vergisi gideri
* Fatura tutmuyorsa kalan farklar içinde yine kdv'siz işlem seçeneğiyle telefon gideri

Sabit faturalarda aynı şekilde.
Ben kayıtları bu şekilde yapıyorum.Bazen faturalarda kuruş farkı oluyor,leyhte ya da aleyhte,o şekilde bırakıyorum.
 
Cep telefonlarında bir de diğer vergi resim harçlar var. onu da işliyormusunuz.ya da ne şekilde işliyorsunuz. defter beyan videolarında telefon faturası işlemeyi anlatmış fakat direkt matrah şu kdv şu diyor 2 satırda işliyor biri kdvli rakam diğeri KKEG. Faturayı elimize alıp işlemeye kalktığımızda tutturamıyoruz.
 
Videoları anlatanlarda nasıl yapıldığını bilmiyor ki,bir tane video izledim.Özel iletişim vergisini diğer KKEG'ye kaydetti..Videonun altına yorum yazdım cevap gelmedi :)
Ben yukarıda anlattığım şekilde işliyorum.Bir ihtimal bahsettiğiniz vergi,resim harçları kendi giderine (vergi resim harç olarak) kaydedebilirsiniz.Ama ben hepsini telefon giderlerinde topluyorum.
 
Eski sistemde ben de telefon giderinde topluyordum fakat matrah üzerinde oynama yapabiliyorduk. Bunda matrah üzerinden KDV hesaplıyor matrahı değiştirirsek KDV de değişiyor. Birbirinden bağımsız değiştiremiyoruz. O yüzden tutturmak sorun oluyor.
 

Benzer konular

Üst