Selamlar
Yaklaşık 3-4 ay önce benzer konuda İstanbul'daki vergi dairelerinin biiri ile bir görüşme yapmıştım.Şahsın 2-3 adet deposu olduğu halde,hangileri bildirilmiş,hangileri bildirilmemiş araştırmasına girmiştim.vergi dairesi aşağıda yazdığım görüşlere benzer görüş sunmuştur.
Depo bildirimleri istisnai bildirimlerdir ve vergi daireleri,merkeze bağlı depo işyerlerini takip etmemektedir.Örneğin şubeleri görebildikleri ekranları olduğu halde depoları görememektedirler.Aynı şekilde depo işyerlerine yapılacak yoklamalarda vergi dairesinin keyfiyetine bağlıdır.Her depo bildirimlerine de yoklama tutulamayabilmektedir.bu nedenle depoları mükellefin takip etmesi gerektiği söylenmiştir.
Şayet bildirim konusunda tereddüte düşülen depo işyeri varsa ve tutulmuş yoklamalar arasında depoya ait bir yoklama yoksa,geriye dönük bildirmektense yeni kontrat düzenlenip yeni kiralanmış gibi beyan etmekte fayda var.beyan edlen stopajlar açısından sorun çıkar mı diye sorarsanız;
Kiraya veren olurda kira gelirinde stopaj iadesinde bulunursa sizin muhtasar beyanınızla karşılaştırılarak beyanlarda eksik olmadığı görülecek olmasına karşın,depo bildirimini ne zaman yaptığınız üzerinde durulmayacaktır.Tabiki kesin konuşmak istemem ama bu şekilde olabileceğini tahmin ediyorum.
Aynı şekilde depoyu kapatırken (şef'in dediğine göre) bunu bildirmiş mi bildirmemiş mi diye bir araştırma içine de girmemektedirler.gerekçe olarakta yukarıda değindiğim gibi depoları takip etmedikleri içindir.
Görüştüğüm vergi dairesinin depo konusunda görüşleri böyledir.Sizin daireniz ne şekilde uygulama yapar bilemem..
Saygılar