fonradar

E-defter Başvuru 2015

Katılıyorum.
Bu bir başlangıçtır. Sistem oturduktan sonra Mali İdare istediği firmanın defterine online olarak girip istediği bilgileri indirecektir. Şu anda online olmadığı olgusu, çok yakında olmayacak demek de değildir.
Hatırlarsanız e-defterden birkaç yıl önce bakanlık zaman damgası benzeri bir uygulama yapmaya kalkmış sonrasında bundan vazgeçmişti. Şu an ilk etap ökc yeni nesil ökc çevirtmek (yeni nesilde bakanlık masa başında istediği ökc girip denetleyebilecek) bu arada e-ft ve e-defterin oturmasını sağlamak. Sonraki etap masa başından istediği mük defterine girip uzaktan denetim yapmak.
 
Elbette, Şu andaki uygulama bir geçiş dönemidir. Bir süre sonra (zaten lafları duyulmaya başlandı) limitler düşecek kademeli olarak herkes e defter uygulamasına geçecek. Daha sonrada mali idare, VUK sınırlarında kayıt nizamına uyun diyecek. Yani 10 gün ve 45 gün. Bence burda 45 gün uygulanacak. Zaman damgası deyimini o yüzden vurguladım.
Bundan daha sonraki aşamada ise artık usulden vazgeçip esasa gelinecek. Ya sondaj usulu ile yada şikayete bağlı olarak, veya eblirli bir takım denetim kriterleri ile idare habersiz olarak kayıtlarımıza girip inceleyecek fatura bakacak. Büyük paraları takip edecek.
Bilindiği gibi AB de 10,000 $ üzerindeki tüm banka hareketleri izleniyor.
 
Hep yaptığınız gibi sonunda benim dediklerime geliyorsunuz ama bunu sanki sizin söyledikleriniz doğru imiş gibi yapıyorsunuz. Ben herhangi bir yorum yapmayacağım. Forumdaşlar kendileri gereken izlenimi edinmişlerdir.

Sadece nelerde söylediklerinize geldiğim işaretleyin. Açık açık burası yanlış diyemiyorsanız konuyu lütfen saptırmayın. Benim cümlelerim keskin. Siz de bu kez bu yöntemi kullanın.

Şu anki uygulama ile geleceğe dönük işlem yada tahminleri bir yana bırakın lütfen.
 
E Defter başvurusu yapan arkadaşımız var mı? Yoksa herkes erteleme umuduyla beklemede mi?
 
Sayın bulent249,

Erteleme kesinlikle yok GİB bu konu ile ilgili olarak açıklama yaptı. Aşağıda bu açıklama metnini paylaşıyorum sizinle. Metnin aslını portalda görebilirsiniz.

E-DEFTER UYGULAMASI HAKKINDA DUYURU
Kamuoyunda e-defter uygulamasına geçiş süresinin erteleneceği beklentilerine ilişkin olarak alınan duyumlar üzerine aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Bilindiği üzere 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu’nun Mükerrer 242 inci maddesinin ikinci fıkra hükmü uyarınca e-deftere geçmek zorunda olan mükelleflerimizin belirlenmesine ilişkin olarak 421 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 14.12.2012 tarih ve 28497 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.
Söz konusu tebliğe göre; 14.12.2012 tarihi itibariyle;
a) 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip olanlar1 ile bunlardan 2011 takvim yılında mal almış ve 31.12.2011 tarihi itibariyle 25 Milyon TL ve üzeri brüt satış hasılatına sahip olan mükelleflerin,
b) 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa veya ithal edenler2 ile bunlardan 2011 takvim yılında mal almış ve 31.12.2011 tarihi itibariyle 10 Milyon TL ve üzeri brüt satış hasılatına sahip olan mükelleflerin,
2014 takvim yılı içerisinde e-Defter uygulamasına geçme zorunluluğunun bulunduğu kamuoyuna bildirilmiştir.
Ayrıca; e-deftere geçiş başvuru ve başlangıç tarihlerinin belirlenmesine ve uygulamaya geçişin Aralık/2014 ayına kadar ertelenmesine ilişkin olarak 26.11.2013 tarihinde 67 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Sirküleri yayımlanmıştır. Buna göre;
• Özel hesap dönemine tabi mükelleflerin e-deftere geçiş başvurularını 01.12.2014 tarihinden önce yapmaları ve en geç Aralık/2014 ayı içinde e-defter tutmaya başlamaları,
• Normal hesap dönemine tabi mükelleflerden;
o Aralık/2014 ayından önce başvuranların en geç Aralık/2014 ayından başlamak üzere;
o Aralık/2014 ayı içinde başvuranların ise 01.01.2015 tarihinden itibaren,
e-defter tutmaya başlamaları gerektiği bildirilmiştir.
Elektronik Defter uygulamasına geçmek zorunda olan mükelleflerimiz aynı zamanda e-fatura uygulamasına da 01.04.2014 tarihi itibariyle geçmiş bulunduklarından, e-fatura işlemleri için kullanmakta oldukları “Mali Mühür” veya “Nitelikli Elektronik İmza” araçlarını e-defter başvurularında da kullanabilmeleri imkanı bulunmakta, dolayısı ile yeni bir mali mühür veya nitelikli elektronik imza aracı temin etmelerine gerek bulunmamaktadır.
e-Defter uygulamasına başvuru için mükelleflerimizin vergi dairesine gitmelerine veya herhangi bir birimimize dilekçeyle başvurmalarına gerek bulunmamakta; Ana Sayfa - e-Defter Portalı internet adresinden mükellefiyetlerine ilişkin temel bilgileri girmek ve “Uyumluluk Onayı Verilen” yazılımlardan herhangi birini seçmek ve mali mühür ya da elektronik imzaları ile imzalamaları suretiyle başvurular kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir.
Ayrıca 2 Sıra Numaralı Elektronik Defter Genel Tebliğinde belirtildiği üzere; bir aylık döneme ilişkin defter kayıtlarının elektronik defter formatına dönüştürülmesi, mali mühürle onaylanması ve beratlarının GİB Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi için izleyen üçüncü ayın sonuna kadar süre bulunduğundan mükelleflerimiz açısından e-defter uygulamasının 01.01.2015 tarihi itibariyle ilave bir iş yükü oluşturması da beklenmemektedir.
Bu açıklamalar çerçevesinde; gerek Başkanlığımız gerekse de mükelleflerimiz açısından e-defter uygulamasının ertelenmesini gerektiren özel bir durum bulunmadığından, mükelleflerimizin yukarıda belirtilen zamanlarda e-defter başvurularını yapmaları ve defterlerini e-defter olarak tutmaları, vergisel ve hukuki anlamda ileride sıkıntıya düşmemeleri ve cezai işlemlere maruz kalmamaları adına büyük önem arz etmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Gelir İdaresi Başkanlığı
 
Kevork Bey;


Siz entegratör ve aracı firmaya gerek yok diyorsunuz benim itirazım buna, söylediklerimi çarpıtmayın lütfen.saklama konusuna ve fatura görüntülemeye. zaman damgasına elbet itiraz etmiyorum. Şu anda uygulama zaman damgası onay zamanıdır.


Program e defteri desteklemiyorsa , maliyenin listesinde yoksa nasıl yapacaksınız?
 
Sayın güroy,

E fatura için mutlak 3 yöntemden biri zorunlu orada hemfikiriz. Ben bundan hiç bahsetmiyorum zaten. Şimdi yazacaklarım sadece e-defterle ilgili;

1. Entegratör zorunluluğu yok. Bazı firmalar sanki zorunluymuş gibi e-fatura mükelleflerine sözleşme yapmaya dahi zorladılar ve talep ettikleri bulut (cloud) bedelleri tek kelimeyle dehşet verici. Zaten GİB tüm kayıtların firmalarda tutulmasını zorunlu kılıyor. Siz isterseniz başka yerde de depolatabilirsiniz ancak bu sadece yedekleme amaçlı olabilir. Bunun için e-defter sistematiğinde bilgisayardaki klasör yapılarına ve edefter dosya adlarına kadar herşey açıklandı. ( Şube tekniği unutulmuştu buna da çok yakın tarihte çözüm üretildi.)

2. İlk tebliğ e-deftere kendi isteğiyle geçenlere e-fatura da zorunlu kılınıyordu. 2 sayılı tebliğle bu zorunluluk kaldırıldı. Ancak müracaat esnasında buna dikkat edilmesi gerekiyor.

3. GİB bu konuyu şimdilik ne online takip edebilecek durumda nede dosyaları alabilecek. Portaldaki faturalar dahi 6 ay sonra siliniyor, bu hacmin altından kalkamadılar, kalkamazlar. Dahası bu sorumluluğu üzerlerinden attılar. Yevmiye defter "paketler"i için dosya sınırı var 200 Mb. eğer dosyalar bundan büyükse parçalayacaksınız. Bankalar bu konuda inanılmaz sıkıntı yaşıyor. Adını vermiyeyim en ortalama büyüklükeki bankaların dahi gündelik yevmiye dosyası sayısı 1000'i geçiyor. Bunu 30'la çarpın.

4. GİB online tetkik de yapamaz buna hakkı yok. E defter in varlığı VUK hükümlerini yerinden kımıldatamaz. Yani inceleme için tebligatta bulunmak zorunda. Çünkü defterde onay aldıktan sonra ertesi ay iptal yada düzeltme yaydı yapmanızı engelleyecek hiç bir kural yok. Bu yüzden depolama tekniğini de açıkladılar. Ancak şunu bilelim ki Hem yevmiye hem kebir'i okuyabilecekleri hatta içinde araştırma yapabilecekleri üniter bir program yazdılar, geliştirmeye devam ediyorlar. Bunun PDF reader gibi bir program olduğunu düşünün.

5. Kayıt kontrolü için ise aslında programlar içinde log tutulması zorunluluğu getirildi, başka ayrıntılar da var ancak bu sonraki adım. Ancak onay alan programlar ise buna şimdiden hazırlar bunu söylemek lazım.

6. Listede onaylı programların haricinde "Platform Bağımsız" uygulamalar var bunu incelemenizi tavsiye ederim. Kendi yazdığınız onay almamış programlarla dahi e-defter kapsamında sıkıntı yaşamadan çalışabilirsiniz. Burada firma adı vermiyorum.
 
Merhaba
e-defter başvuru hususunda bir sorum vardı. Konu ile ilgili arkadaşlar cevap verebilirler ise memnun olurum.
e-defter başvuru kılavuzundan okuduğum kadarıyla e-defter için başvuru yaptıktan sonra başvurumuz GİB tarafından incelenecek ve e-defter portalımızın aktivasyonu yapıldığına dair bir mail almam gerekiyor. 18.12.2014 Tarihinde e-defter başvurumu yaptım. Sistem bana bir evrak numarası verdi. Bugüne kadar GİB den de aktivasyon maili almadım. Buna rağmen portal hesabımız aktive edilmiş olduğunu görüyorum. Acaba Aktivasyon maili gelmeyecek mi yada portal hesabına giriş yapabildiğim halde aktivasyon mailini almadığım için beratları yükleyemeyecekmiyim yada yükleyebilsem bile geçerli olmayacak mı?
 
Merhaba 2014 yılında 10 milyon TL yi geçtik.
01.01.2016 da herşeyimizin hazır olması lazım
Aslında çok okudum ama tam anlayamadım
Biz e fatura ve e defter için bir firma kullanmak zorunda mıyız ? Bir program almak zorunda mıyız ?
E-fatura da gib portal ücretsiz deniyor ama e defter de kayıtları istedikleri şekle çevirmek için zorunlu sanırım
Saygılarımla
 
Arkadaşlar selamlar. Likom yazılımı kullanıp özel entegratör ile çalışanınız varmı ?
 
Arkadaşlar aranızda yetkili müessese yani döviz bürosu müşavirliği yapıp E-defter ve E-fatura'yla alakalı herhangi bir bişlem yapan oldu mu?

Sıkıntılı bir durum söz konusu, şöyle ki; mükellefim döviz bürosunun yıllık cirosu 60 Milyon TL civarı ve döviz bürolarından yapılan döviz satışları 600'lü hesaplarda takip ediliyor ve STMM kullanılarak tam anlamıyla tek düzen hesap planına uygun şekilde defter kayıtları yapılıyor.
Aylık ortalama 3 ile 4 Bin arası işlemden yılda minimum 40 Bin işlem gerçekleştiriliyor ve bunların hepsi ayrı ayrı e-deftere kayıt yapılacak demek oluyor.
Ayrıca döviz büroları ilgili mevzuat gereği KDV'den istisnadırlar ve belge düzeni olarak da fatura yerine "Döviz Alım/Satım Belgeleri" kullanıyorlar.
Tebliğ gereği 2016'dan itibaren E-Defter ve E-Fatura'nın beraber başlaması gerekiyor fakat bahse konu mükellefimin zaten fatura kullanımı olmadığından nasıl bir yol izleyeceğim de net değil.
Konu hakkında herhangi bir uygulaması ya da bilgisi olan var mı?
 
Üst