E-defter

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan asuri33
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

asuri33

Katkı Sunan Üye
Üyelik
19 Tem 2008
Mesajlar
160
Konum
İSTANBUL
Arkadaşlar Kasım ayında e defter başvurusu yaptık ve e defter programını da temin ettik.

E-Defter de prosedür nasıl olacak? Aylık bazda mı yükleme yapılacak bu yüklemeler maliye ye bildirilecek mi?

Kısaca başvuruyu yaptım programı da aldım.Nasıl yapılacağını bilmiyorum ve bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum.
 
Sayın asuri33

E-defterin işleyiş prosedüründe normal defterden bir farkı yok e-faturalarındaki işleyiş gibi aylık olarak defterlerini e-imza ile imzalayıp her üç ayda bir ''BERAT'' ile kapatıp arşivleyeceksin.Zaten sen onu BERAT'ladığın zaman otomotik olarak maliyeye ulaşmış olcaksın. Elektrik kesintisi, Yangın v.b zorunlu hallerde aylık e imza ile kapatamadığın gecikmeli durumlarda ''ZAMAN DAMGANI'' kullanacaksın
 
Sayın asuri33

e-defter genel tebliği no:2 ile değişik 3.3.4 maddesinden alıntıdır :

"hesap dönemi veya takvim yılı içerisinde elektronik defter tutmaya başlayanlar, başladıkları tarihi izleyen bir aylık süre içerisinde eski defterlerine kapanış tasdiki yaptıracaklardır "

şeklinde yeralmaktadır.Bu süreyi unutmayın.

Saygılar
 
Merhaba,
E-defter için e-fatura'da kullanıdğımız mali mührümü kullanacağız.
Teşekkürler
 
01.12.2014 itibariyle e defter kullanıcısıyım eski defterlerin kapanış tasdikini ay sonuna kadar yapmam mı gerekiyor? Yoksa e deftere başvuru tarihinden itibaren mi 1 aylık süre hesaplanacak?
 
01.12.2014 itibariyle e defter kullanıcısıyım eski defterlerin kapanış tasdikini ay sonuna kadar yapmam mı gerekiyor? Yoksa e deftere başvuru tarihinden itibaren mi 1 aylık süre hesaplanacak?


Nasıl niye 12 ay itibariyle e deftere geçtiniz. 1/1/2015 yapmanız gerekiyordu.
 
Şimdi işler karışmış. Öncelikle 11 ay sonu itibarıyla bilanço çıkarıp kapanış kayıtları yapmalısınız . Daha sonra 12 itibarıyla açılış kaydı yapmalısınız. 11, aya kadar kullanmış olduğunuz kağıda basılı defteri kapanış tasdiki yaptırıp saklamaya başlayın. 12 ay itibarıyla bir aylık bir süre için aldığınız devirlerle birlikte yeniden bilanço çıkarıp kapanış yapın. 2015 yılı için yeni bir de E defteri kullanmaya devam edin. Artık bun için tasdik gerekmez. Beyannameleri de her iki defteri ve devrettiğiniz 11 aylık tutarları dikkate alarak yapın. Kolay gelsin zor işler.
 
Sayın asuri33

67 No.lu VUK sirküleri alıntıdır;

"Buna göre 421 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında elektronik defter tutma zorunluluğu bulunan mükelleflerden;
a) Elektronik defter uygulamasına 2014 Aralık ayı içerisinde başvuranların 1/1/2015 tarihinden itibaren,b) Elektronik defter uygulamasına 2014 Aralık ayından önce başvuranların en geç 2014 Aralık ayından başlamak üzere,c) Özel hesap dönemine tabi olanların 1/12/2014 tarihinden önce elektronik defter uygulamasına başvuru yapmaları ve en geç 2014 Aralık ayı içerisinde,elektronik defter tutmaya başlamaları gerekmektedir."

denilmektedir.

Gayet açık ve net

Özel hesap dönemine tabi değilseniz, dönem içi başlamış görünüyorsunuz, Aralık sonuna kadar kapanış tasdikinizi de yaptırın derim. 2014'de 1 ay için e-defter kullanmış olacaksınız.

e-defter'de onaylama ve berat işleminden sonra kayıt düzeltme yapılmaması gerekir, oynama yapılırsa defterler geçersiz sayılır, defterlerdeki kdv indirimlerin reddinden resen tarhiyata kadar yaptırımları olabilecek çok çok çok dikkat edin.
 
E-Defter i nasıl temin ettiniz. Şirket olarak SAP kullanmaktayız bize önerebileceğiniz SAP entegre E-defter çözümü var mı acaba ?
 
Bu arada bir kaç ek bilgi vereyim E-defter kullanıcısı olarak:

1. E-defter'i sisteme yüklemiyorsunuz. Oluşturduğunuz e-defterler ile uyumlu beratları sisteme yüklüyor ve sistemden indireceğiniz beratları bu e-defterlerle birlikte saklıyorsunuz. Yani e-DEFTERLERİ SAKLAMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ SİZE AİT. GİB sadece berat yükleme ve şifreleme yapıyor.

2. SAP'la çalışan bildiğim bir firma var. Belçika üstünden SAP'ları ancak Türkiye'den e-defter için ayrıca ücret ödeyerek çalışma yaptırıyor şu an bildiğim kadarıyla.
 
İsim alma şansımız var mı ? Ayrıca fiyatları hakkında bir bilginiz var mı ? İlginiz için teşekkürler
Bu arada bir kaç ek bilgi vereyim E-defter kullanıcısı olarak:

1. E-defter'i sisteme yüklemiyorsunuz. Oluşturduğunuz e-defterler ile uyumlu beratları sisteme yüklüyor ve sistemden indireceğiniz beratları bu e-defterlerle birlikte saklıyorsunuz. Yani e-DEFTERLERİ SAKLAMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ SİZE AİT. GİB sadece berat yükleme ve şifreleme yapıyor.

2. SAP'la çalışan bildiğim bir firma var. Belçika üstünden SAP'ları ancak Türkiye'den e-defter için ayrıca ücret ödeyerek çalışma yaptırıyor şu an bildiğim kadarıyla.
 
Sayın prisoner,

Evet. Birde zaman damgası almanızı tavsiye ederim ve sadece "kamusen" den.

Sayın mmuhasebe,

Önce SAP için birlikte çalıştığınız firma ile görüşün. Onların konu ile ilgili uygulaması varsa tercih edin. Yoksa program bağımsız uygulamalar var onlarla görüşün.


e-defter kullanıcıları özellikle halen uygulamaya geçmemiş olanlar için uyarayım, madde yazma ve yevmiye defteri yazma alışkanlıklarınızı unutun sizi başka bir dünya bekliyor. Hele karma madde yazmaya alışkın olanlar işiniz birhayli zor olacak. İşin bu yanını bir an önce inceleyin yoksa berat almak tam bir felaket olabilir.
 
E defter Uygulama tebliğ;
3.3.4. Aylık dönem, sadece onaya sunulan ayın defter kayıtlarını ifade etmekte olup,
önceki aylara ait kayıtları içermez. Ancak, hesap dönemi veya takvim yılı içinde, defterlerini
elektronik ortamda oluşturmaya başlayanlar, izleyen ilk ayda oluşturacakları elektronik
defterlerde, ilgili hesap döneminin başından içinde bulundukları döneme kadar
gerçekleştirilen tüm kayıtlara yer vereceklerdir. Ayrıca elektronik defter tutmaya başladıkları
tarih itibarıyla eski defterlerine kapanış tasdiki yaptıracaklardır.
 
Üst