Elektronik Tebligat 01.01.2016 Tarihinde Başlıyor!

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan ZİNDAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Dün vergi dairesine giderek kendi adıma müracaatta bulundum.En alttaki "şifremi kullanmak istiyorum" kutucuğunu işaretledim.Konuşulanları ve aldığım bilgileri şöyle özetleyebilirim.
1- Gerçek kişiler,şifreleri varsa,sisteme girerek,sistem üzerinden müracaatlarını yapabilecekler.
2- Herhangi bir KEP vs. olmadan sürekli kullandığım mail adresimle müracaat ettim.
3- Tüzel kişiler,şifreleri olsa dahi bizzat daireye elden müracaat edecekler. (nedenini sorduğumda kesin bilgi alamadım,bu konu tartışılır)
4- Bana erken müracaat ettiğimi,yaklaşık 15 gün sonra bu işlemlere başlayacaklarını söylediler.Ama müracaatımı aldılar.
5- Vekaleten müracatlarda özellikle vekaletlerde "elektronik tebligat" ibarelerinin olması gerektiğini söylediler.Malum,şu anki vekaletlerde bu ibareler yok,ya yenilenecek,ya da mükellef bizzat gidecek.

Görüştüğüm Vergi Dairesi Kadıköy..

Şimdilik bu kadar
 
Üstad çok kıymetli bilgi Teşekkürler

Mükellefe aldıramadık sene sonuna kadar vekalette vermedi ? Ne olur o zaman acaba ? Ceza hemen keserler mi ?
 
Tebliğde tüzel kişi (KV mük.) için tek yol bizzat imza yetkilisince başvurulacağı yazılı. (sayısını az gördüklerinden olsa gerek.) GV mük için 2 yol var; 1. İnt üzerinden başvuru sonrası şifre gerekmeden işlemi yapmak 2. İlgili formu bizzat mük. tarafından teslim edilerek şifre almak. (vekaletlerde "elektronik tebligat" ibarelerinin olması gerektiğini de tebliğde yazılı.)
-/-
Tebliğde açık açık yazılı. süresine kadar ya alınacak yada ceza kesilerek sistem açılacak.
 
Üstad çok kıymetli bilgi Teşekkürler

Mükellefe aldıramadık sene sonuna kadar vekalette vermedi ? Ne olur o zaman acaba ? Ceza hemen keserler mi ?

Riica ederim.Uygulamada daha detaylı ilave bilgiler olursa tabiki paylaşmaya devam edeceğiz.
Ceza konusunda da merkür2'nin dediği gibi,cezai hükümler tebliğde gayet açık.01.01.2016 tarihine kadar müracaat etmeyenler,belirtilen cezalarla karşılaşacaklardır. Ceza tablosunu mükellefin önüne koyduğumuzda eminim gitmek için can atacaklardır :)
 
Sayın Tahsin Kurt öncelikle paylaşımınız için teşekkürler. Gerçek kişi vergi mükellefleri anladığım kadarı ile GİB portalından onların adına meslek mensubu olarak kendi şifreleri ile birlikte başvuru yapabiliyoruz. Bu başvuru GİB portalında henüz aktif değil herhalde doğrumudur. Ya da aktif ise ben bulamadım.
 
A.Ş. olarak VUK Elektronik Tebligat kapsamında verilecek vekaletname örneği mevcut mudur ? yardımlarınızı bekliyorum..
 
Şu ana kadar 2 vergi dairesi eski vekalet ile yaptı sadece bir tanesi yapmadı. Isterseniz eskisi ile bir deneyin masraf olmasın
 
Geçen gittiğim bir vergi dairesi bırakın eski vekaletnameyi yeni aldığım vekaletin aslı diye yanıma yanlışlıkla renkli fotokopisini aldığım halde işlemimi yapmadı. Bende yakınına ait bir işlem olsa her türlü halledersiniz dedim. Ortalık karıştı. Dairede bana yaklaşık 40 km uzaklıkta. Sırf sicil memuru aslını görüp tatmin olacak diye vatandaşa işkence yapılıyor.
 
Geçen gittiğim bir vergi dairesi bırakın eski vekaletnameyi yeni aldığım vekaletin aslı diye yanıma yanlışlıkla renkli fotokopisini aldığım halde işlemimi yapmadı. Bende yakınına ait bir işlem olsa her türlü halledersiniz dedim. Ortalık karıştı. Dairede bana yaklaşık 40 km uzaklıkta. Sırf sicil memuru aslını görüp tatmin olacak diye vatandaşa işkence yapılıyor.
İyi demişsiniz :) lakin onlarında bazı noktalarda eli kolu bağlı. Genelde ülkemizde bu olayı her türlü platformda yaşıyoruz. Çok takılmayın yoksa sinir sahibi oluyor insan.
 
Merhaba,

KEP kayıtlı elektronik posta adresi alma zorunluluğu olmadığına dair görüşler var. Ancak bazı yazarlar ve meslek mensupları tebliğe elverişli KEP adresi edinilmesini daha uygun buluyor. Maalesef VUK 456 da bu konuda bir açıklık yok.5549 sayılı kanunda elektronik tebligat ile ilgili yükümlülüklerine yerine getirmeyenlere (madde 13-4) her tesbitte 10.000 TL ceza verileceği hüküm altına alınmış bu 250.000 TL ye kadar çıkabilir. Bugün muhasebetr sitesinde; "elektronik posta almamanın cezası çok pahalıya mâl olabilir" adlı YMM Ekrem Öncünün yazısı var. VUK 456 da kayıtlı elektronik posta adresi alımından söz edilmiyor. Tebliğin 4. maddesinin 2. paragrafında " Kanun hükümlerine göre tebliği gereken elektronik imzalı evrak , elektronik tebligat sistemi kullanılmak suretiyle muhatabın elektronik tebligat adresine tebliğ edilecektir. Bu tebliğ ile tebliğe elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirilen ve kendisine elektronik ortamda tebliğ yapılabilecek olanlar aşağıda belirtilmiştir." ifadesi var. Kurumlar vergisi mükellefleri ticari zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisi mükellefiyeti olanlar ve isteğe bağlı olarak elektronik tebligat (e.t.) yapılmasını talep edenler diye devam ediyor.

İdarenin bu konuya süratle netlik kazandırması lazım. Vergi dairesine gittiğimizde birçok meslek mensubunun elektronik posta adresi olarak hotmail, gmail ya da firma adı uzantılı şahsi, şirket normal mail adreslerini verdiklerini duydum. Bu durumda bu bildirimleri vermek doğru değil , Herkes 110 Tl den başlayan fiyatlarla TNB, Turkkep gibi firmalardan KEP adresi edinmek zorunda kalacak. Zaten elektronik tebligat sistemi yakında tüm kurumlarda yaygınlaşacak.
Vergi idaresi daha önce şifre alan ve işlemlerini bu şifre üzerinden yapan mükelleflerin giriş yaptıklarında tebligat kısmında kendilerine gönderilen elektronik tebligatları internet vergi dairesi sitesinde görebilecekler. Yani KEP adresine gelmeyecek bu tebligatlar. Vergi idaresi zaten bir altyapı oluşturmuş. Ama dediğim gibi tebliğde (VUK 456) bu konu mutlaka daha açık izah edilmeli. KEP adresi edinme konusu daha net olarak ifade edilmeliydi. İnşallah kalan bu 71 72 günde bir sirküler çıkar.
 
Elektronik tebligat

İSMMMO TARAFINDAN YAYIMLANAN ELEKTRONİK TEBLİGAT KONULU PDF DUYURUSUNUN SONUÇ KISMINDA KEP KULLANIMI İLE VUK 456 ARASINDA BİR İLİŞKİ OLMADIĞINA DAİR BİR DEĞERLENDİRME VAR:

.....
"KEP (KAYITLI ELEKTRONİK POSTA ) SİSTEMİ İLE
İLGİLİ AÇIKLAMA:
Yukarıda açıklamasını yaptığımız Elektronik Tebliğat sistemi VERGİ Kanunlarını
uygulamalarına yöneliktir.
Vergi İdaresinin Mükellefler yapacağı tebligatlar Bu sistemin yürürlüğe girmesi ile
elektronik olarak yapılacaktır.
KEP Uygulaması ise; Tebliğat kanunu ve başta TTK olmak üzere Vergi Hukuku
dışındaki işlemler için kullanılır.
Bu durumda Kep olan Mükellefler ; Vergi ile ilgili Tebligatları alabilmeleri için
mutlaka elektronik tebligat için ayrıca parola ve şifre edinmeleri gerekir.
Sonuç olarak KEP uygulaması ile bu sistemin ilişkisi yoktur."

hERŞEYDEN ÖNCE ELEKTRONİK TEBLİGATI YAPACAK MERCİLER (ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİNİN ( 19.01.2013 TARİH VE 28533 SAYILI RG) ELEKTRONİK TEBLİGAT ADRESİ ALMAK İÇİN İDAREYE (POSTA VE TELGRAG TEŞKİLATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ) BAŞVURUR TEBLİGAT HİZMETİNDEN YARALANACAK MUHATAP ELEKTRONİK TEBLİGATA ELVERİŞLİ KAYITLI ELEKTRONİK POSTA ADRESİ EDİNİR" DENMEKTEDİR. BU KONULAR MUTALAKA AÇIKLIĞA KAVUŞTURULMALIDIR. MAALESEF VERGİ İDARESİ BU KONUDA ÇIKARTIĞI TEBLİĞDE VUK 456 NET VE ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİNE ATIF YAPILMIYOR. 213 SAYILI KANUNUN 107/A MADDESİNE ATIF YAPILIYOR. KARIŞIK BİR DURUM YARATILDI.

Madde 107 – (Değişik birinci fıkra : 30/12/1980 - 2365/20 md.) Maliye Bakanlığı tebliğleri posta yerine memur
vasıtasıyla da yaptırmaya yetkilidir.
Bu madde hükmünün uygulanmasında da bu kısımdaki tebliğ esaslarına uyulur.
Elektronik ortamda tebliğ
Madde 107/A – (Ek: 23/7/2010-6009/7 md.)
Bu Kanun hükümlerine göre tebliğ yapılacak kimselere, 93 üncü maddede sayılan usullerle bağlı kalınmaksızın,
tebliğe elverişli elektronik bir adres vasıtasıyla elektronik ortamda tebliğ yapılabilir.
(Ek fıkra: 7/4/2015-6637/5 md.) Elektronik ortamda tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen
beşinci günün sonunda yapılmış sayılır.
Maliye Bakanlığı, elektronik ortamda yapılacak tebliğle ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş
olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirmeye ve kendisine elektronik ortamda tebliğ
yapılacakları ve elektronik tebliğe ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkilidir."
 
Son düzenleme:
ELEKTRONİK TEBLİGATLA İLGİLİ İSMMMO DUYURUSUNUN SONUÇ KISMINDA BÖYLE BİR DEĞERLENDİRME VAR:

.....
"KEP (KAYITLI ELEKTRONİK POSTA ) SİSTEMİ İLE
İLGİLİ AÇIKLAMA:
Yukarıda açıklamasını yaptığımız Elektronik Tebliğat sistemi VERGİ Kanunlarını
uygulamalarına yöneliktir.
Vergi İdaresinin Mükellefler yapacağı tebligatlar Bu sistemin yürürlüğe girmesi ile
elektronik olarak yapılacaktır.
KEP Uygulaması ise; Tebliğat kanunu ve başta TTK olmak üzere Vergi Hukuku
dışındaki işlemler için kullanılır.
Bu durumda Kep olan Mükellefler ; Vergi ile ilgili Tebligatları alabilmeleri için
mutlaka elektronik tebligat için ayrıca parola ve şifre edinmeleri gerekir.
Sonuç olarak KEP uygulaması ile bu sistemin ilişkisi yoktur."

hERŞEYDEN ÖNCE ELEKTRONİK TEBLİGATI YAPACAK MERCİLER (ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİNİN ( 19.01.2013 TARİH VE 28533 SAYILI RG) ELEKTRONİK TEBLİGAT ADRESİ ALMAK İÇİN İDAREYE (POSTA VE TELGRAG TEŞKİLATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ) BAŞVURUR TEBLİGAT HİZMETİNDEN YARALANACAK MUHATAP ELEKTRONİK TEBLİGATA ELVERİŞLİ KAYITLI ELEKTRONİK POSTA ADRESİ EDİNİR" DENMEKTEDİR. BU KONULAR MUTALAKA AÇIKLIĞA KAVUŞTURULMALIDIR. MAALESEF VERGİ İDARESİ BU KONUDA ÇIKARTIĞI TEBLİĞDE VUK 456 NET VE ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİNE ATIF YAPILMIYOR. 213 SAYILI KANUNUN 107/A MADDESİNE ATIF YAPILIYOR. KARIŞIK BİR DURUM YARATILDI.

Madde 107 – (Değişik birinci fıkra : 30/12/1980 - 2365/20 md.) Maliye Bakanlığı tebliğleri posta yerine memur
vasıtasıyla da yaptırmaya yetkilidir.
Bu madde hükmünün uygulanmasında da bu kısımdaki tebliğ esaslarına uyulur.
Elektronik ortamda tebliğ
Madde 107/A – (Ek: 23/7/2010-6009/7 md.)
Bu Kanun hükümlerine göre tebliğ yapılacak kimselere, 93 üncü maddede sayılan usullerle bağlı kalınmaksızın,
tebliğe elverişli elektronik bir adres vasıtasıyla elektronik ortamda tebliğ yapılabilir.
(Ek fıkra: 7/4/2015-6637/5 md.) Elektronik ortamda tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen
beşinci günün sonunda yapılmış sayılır.
Maliye Bakanlığı, elektronik ortamda yapılacak tebliğle ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş
olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirmeye ve kendisine elektronik ortamda tebliğ
yapılacakları ve elektronik tebliğe ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkilidir."
 
İyi demişsiniz :) lakin onlarında bazı noktalarda eli kolu bağlı. Genelde ülkemizde bu olayı her türlü platformda yaşıyoruz. Çok takılmayın yoksa sinir sahibi oluyor insan.
Aynen arkadaşım doğru söylüyorsun. O gün kan ter içinde sinir krizi geçirdim. Değmezmiş.
 
İSMMMO TARAFINDAN YAYIMLANAN ELEKTRONİK TEBLİGAT KONULU PDF DUYURUSUNUN SONUÇ KISMINDA KEP KULLANIMI İLE VUK 456 ARASINDA BİR İLİŞKİ OLMADIĞINA DAİR BİR DEĞERLENDİRME VAR:

.....
"KEP (KAYITLI ELEKTRONİK POSTA ) SİSTEMİ İLE
İLGİLİ AÇIKLAMA:
Yukarıda açıklamasını yaptığımız Elektronik Tebliğat sistemi VERGİ Kanunlarını
uygulamalarına yöneliktir.
Vergi İdaresinin Mükellefler yapacağı tebligatlar Bu sistemin yürürlüğe girmesi ile
elektronik olarak yapılacaktır.
KEP Uygulaması ise; Tebliğat kanunu ve başta TTK olmak üzere Vergi Hukuku
dışındaki işlemler için kullanılır.
Bu durumda Kep olan Mükellefler ; Vergi ile ilgili Tebligatları alabilmeleri için
mutlaka elektronik tebligat için ayrıca parola ve şifre edinmeleri gerekir.
Sonuç olarak KEP uygulaması ile bu sistemin ilişkisi yoktur."

hERŞEYDEN ÖNCE ELEKTRONİK TEBLİGATI YAPACAK MERCİLER (ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİNİN ( 19.01.2013 TARİH VE 28533 SAYILI RG) ELEKTRONİK TEBLİGAT ADRESİ ALMAK İÇİN İDAREYE (POSTA VE TELGRAG TEŞKİLATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ) BAŞVURUR TEBLİGAT HİZMETİNDEN YARALANACAK MUHATAP ELEKTRONİK TEBLİGATA ELVERİŞLİ KAYITLI ELEKTRONİK POSTA ADRESİ EDİNİR" DENMEKTEDİR. BU KONULAR MUTALAKA AÇIKLIĞA KAVUŞTURULMALIDIR. MAALESEF VERGİ İDARESİ BU KONUDA ÇIKARTIĞI TEBLİĞDE VUK 456 NET VE ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİNE ATIF YAPILMIYOR. 213 SAYILI KANUNUN 107/A MADDESİNE ATIF YAPILIYOR. KARIŞIK BİR DURUM YARATILDI.

Madde 107 – (Değişik birinci fıkra : 30/12/1980 - 2365/20 md.) Maliye Bakanlığı tebliğleri posta yerine memur
vasıtasıyla da yaptırmaya yetkilidir.
Bu madde hükmünün uygulanmasında da bu kısımdaki tebliğ esaslarına uyulur.
Elektronik ortamda tebliğ
Madde 107/A – (Ek: 23/7/2010-6009/7 md.)
Bu Kanun hükümlerine göre tebliğ yapılacak kimselere, 93 üncü maddede sayılan usullerle bağlı kalınmaksızın,
tebliğe elverişli elektronik bir adres vasıtasıyla elektronik ortamda tebliğ yapılabilir.
(Ek fıkra: 7/4/2015-6637/5 md.) Elektronik ortamda tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen
beşinci günün sonunda yapılmış sayılır.
Maliye Bakanlığı, elektronik ortamda yapılacak tebliğle ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş
olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirmeye ve kendisine elektronik ortamda tebliğ
yapılacakları ve elektronik tebliğe ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkilidir."

Tebliğ gayet açık. KEP adresi ile hiçbir bağlantısı yok. Bugün birkaç makaleye ben de rastladım. Bunu bu kadar zorlamanın alemi nedir çözemiyorum? Yani aklıma bir sürü şey geliyor ama dillendirmek istemiyorum.
 
Sayın Arkadaşlar,

KEP konusuyla ilgili daha önce de iki kez şimdi yazacaklarımı yazmıştım. Tekrar hatırlatayım. Maliyenin bu yapatığı uygulamanın KEP ile alakası yok. Aslında neden böyle yaptığı da ayrı bir saçmalık. e-defter ve e-fatura uygulamaları nedeniyle ortayı çıkmış bazı sıkıntılar var, bunların en önemlisi faturalara itiraz meselesi. İtiraz için tebliğde "diğer yollarla" terimi kullanılmış. Bu tabi noter yada İadeli tahhütlü mektuptur. Ancak yasal düzenleme şekliyle KEP de bu kapsamdadır. KEP esasen belirli bir süredir kullanılıyor çünkü bazı bakanlıklar ve bağlı kurumlar zorunluluk getirdi hızlı ve kesin bir yol. Özellikle de evde yoktum postacı getirmemiş gibi bahaneleri de ortadan kaldırıp zaman tasarrufu sağlıyor. Konu ilke ilgili düzenleme yetkisi ise MASAK'da. MASAK bu durum ile ilgili olarak şu açıklamayı yaptı;
"Elektronik Tebligat Düzenlemesi Hakkında Kamuoyu Duyurusu

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemine dâhil olma, KEP adresi temin edilmesi ve elektronik tebligat zorunluluğu konularında Başkanlığımıza ulaşan soru ve talepler nedeniyle aşağıdaki hususların kamuoyuyla paylaşılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

5549 Sayılı Suç Gelirinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanuna 18/06/2014 tarihinde eklenen 9/A maddesi uyarınca; Başkanlık tarafından 5549 sayılı Kanun ile 6415 sayılı Kanunun uygulanması kapsamında yapılacak tebligatların 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun 7/A maddesinde düzenlenen elektronik tebligata ilişkin usullere bağlı olmaksızın, elektronik ortamda tebliğ edilebileceği ve tebligata elektronik ortamda cevap istenebileceği hükme bağlanmıştır.
Bu çerçevede Başkanlığımız elektronik ortamda yapılacak tebligatla ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma ve cevapların elektronik ortamda verilmesi zorunluluğu getirmeye, elektronik ortamda tebliğ yapılacaklar ile elektronik ortamdaki tebligata ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkili kılınmıştır.

Bu Kanun maddesi kapsamında elektronik tebligatların kimlere ne şekilde yapılacağı ve kimlere elektronik tebligat zorunluluğu getirileceği henüz çalışmaları süren bir yönetmelik ile belirlenecektir. Dolayısıyla Başkanlığımız tarafından hâlihazırda elektronik ortamda tebligat zorunluluğu getirilmiş herhangi bir sektör veya meslek grubu bulunmamaktadır.

Başkanlığımız tarafından, kendilerine resmi yazı ile talep iletilen yükümlülerimiz haricinde, herhangi bir tüzel kişi veya gerçek kişi için Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemine dahil olma veya KEP üzerinden yazışma zorunluluğu getirilmemiştir. Bilhassa müşahhas olarak ülkemizde hâlihazırda faaliyet göstermekte olan KEP servis sağlayıcı kuruluşların herhangi birinden hesap açtırma zorunluluğu getirilmesi gibi bir husus kesinlikle söz konusu değildir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur."


Bunun zamanı belli olmasa da yaygınlaşacağı da tabidir. Bu nedenle Maliyenin bu getirdiği zorunluluk nedeniyle bildirilecek mail adresinin KEP adresi olmasında yarar vardır. Böylece yasal tebligatlarınızın tamamını bu tek adreste toplar ve bu adresi başka amaçlarla kullanmayıp ( günlük haberleşmeler gibi ) salt bu konuya ayırırsınız. Bunlar için elektronik imza da kullanacaksınız ki e-devlet işlemleri için de şart haline geldi. Yıllık ücretleri de pahalı değil zaten. Bu nedenle tartışmak yerine böyle bir yol seçmenizi özellikle tavsiye ederim.

Benim bu söylemim sadece akılcı bir yol seçmek üzerinedir.
 
Sayın Arkadaşlar,

KEP konusuyla ilgili daha önce de iki kez şimdi yazacaklarımı yazmıştım. Tekrar hatırlatayım. Maliyenin bu yapatığı uygulamanın KEP ile alakası yok. Aslında neden böyle yaptığı da ayrı bir saçmalık. e-defter ve e-fatura uygulamaları nedeniyle ortayı çıkmış bazı sıkıntılar var, bunların en önemlisi faturalara itiraz meselesi. İtiraz için tebliğde "diğer yollarla" terimi kullanılmış. Bu tabi noter yada İadeli tahhütlü mektuptur. Ancak yasal düzenleme şekliyle KEP de bu kapsamdadır. KEP esasen belirli bir süredir kullanılıyor çünkü bazı bakanlıklar ve bağlı kurumlar zorunluluk getirdi hızlı ve kesin bir yol. Özellikle de evde yoktum postacı getirmemiş gibi bahaneleri de ortadan kaldırıp zaman tasarrufu sağlıyor. Konu ilke ilgili düzenleme yetkisi ise MASAK'da. MASAK bu durum ile ilgili olarak şu açıklamayı yaptı;
"Elektronik Tebligat Düzenlemesi Hakkında Kamuoyu Duyurusu

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemine dâhil olma, KEP adresi temin edilmesi ve elektronik tebligat zorunluluğu konularında Başkanlığımıza ulaşan soru ve talepler nedeniyle aşağıdaki hususların kamuoyuyla paylaşılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

5549 Sayılı Suç Gelirinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanuna 18/06/2014 tarihinde eklenen 9/A maddesi uyarınca; Başkanlık tarafından 5549 sayılı Kanun ile 6415 sayılı Kanunun uygulanması kapsamında yapılacak tebligatların 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun 7/A maddesinde düzenlenen elektronik tebligata ilişkin usullere bağlı olmaksızın, elektronik ortamda tebliğ edilebileceği ve tebligata elektronik ortamda cevap istenebileceği hükme bağlanmıştır.
Bu çerçevede Başkanlığımız elektronik ortamda yapılacak tebligatla ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma ve cevapların elektronik ortamda verilmesi zorunluluğu getirmeye, elektronik ortamda tebliğ yapılacaklar ile elektronik ortamdaki tebligata ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkili kılınmıştır.

Bu Kanun maddesi kapsamında elektronik tebligatların kimlere ne şekilde yapılacağı ve kimlere elektronik tebligat zorunluluğu getirileceği henüz çalışmaları süren bir yönetmelik ile belirlenecektir. Dolayısıyla Başkanlığımız tarafından hâlihazırda elektronik ortamda tebligat zorunluluğu getirilmiş herhangi bir sektör veya meslek grubu bulunmamaktadır.

Başkanlığımız tarafından, kendilerine resmi yazı ile talep iletilen yükümlülerimiz haricinde, herhangi bir tüzel kişi veya gerçek kişi için Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemine dahil olma veya KEP üzerinden yazışma zorunluluğu getirilmemiştir. Bilhassa müşahhas olarak ülkemizde hâlihazırda faaliyet göstermekte olan KEP servis sağlayıcı kuruluşların herhangi birinden hesap açtırma zorunluluğu getirilmesi gibi bir husus kesinlikle söz konusu değildir.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur."


Bunun zamanı belli olmasa da yaygınlaşacağı da tabidir. Bu nedenle Maliyenin bu getirdiği zorunluluk nedeniyle bildirilecek mail adresinin KEP adresi olmasında yarar vardır. Böylece yasal tebligatlarınızın tamamını bu tek adreste toplar ve bu adresi başka amaçlarla kullanmayıp ( günlük haberleşmeler gibi ) salt bu konuya ayırırsınız. Bunlar için elektronik imza da kullanacaksınız ki e-devlet işlemleri için de şart haline geldi. Yıllık ücretleri de pahalı değil zaten. Bu nedenle tartışmak yerine böyle bir yol seçmenizi özellikle tavsiye ederim.

Benim bu söylemim sadece akılcı bir yol seçmek üzerinedir.

Üstadım yaklaşımınızı şahsen benimsiyorum ancak kamuoyuna bunu bir zorunluluk gibi göstermenin doğru olmadığını savunuyorum sadece.
 
bil_gin dostum,

Çoğu konu böyle maalesef. Biz sadece akılcı yolu seçmekle ilgilenmeliyiz ve soranlara da bu tarz yol göstermek. Hiç değilse görevimiz bu.
 
Değerli Üstad'larım bu konudaki fikrimin doğruluğu yada yanlışlığı hakkındaki düşüceniz sölerseniz sevinirim.


E-tebliğat için vergi dairesine verdiğimiz dilekçedeki bilgiler de mail ve telefon yoluyla bilgilendirme var dolayısıyla bize sadece bilgi gelicek adınıza tebliğat var diye biz yine tüzel yada gerçek kişi olsak da internet vergi dairesine girip ordan tebliğatı görüntüleyebileceğiz ve çıktsını alabileceğiz bu doğrultuda KEP adresimizi vermiş olmamızın x mail yerine kep adresine girmekten bi farkı kalmadığı düşüncesindeyim. Ayrıca bilgilendirme seçeneklerinden sms i seçtiğimiz takdirde ücretlendirmeye tabi olduğunu semierlerde telaffuz ettiler ama uygulamada ne kadar doğru bilmiyorum.
 
Üst