Sayın Arkadaşlar,
KEP konusuyla ilgili daha önce de iki kez şimdi yazacaklarımı yazmıştım. Tekrar hatırlatayım. Maliyenin bu yapatığı uygulamanın KEP ile alakası yok. Aslında neden böyle yaptığı da ayrı bir saçmalık. e-defter ve e-fatura uygulamaları nedeniyle ortayı çıkmış bazı sıkıntılar var, bunların en önemlisi faturalara itiraz meselesi. İtiraz için tebliğde "diğer yollarla" terimi kullanılmış. Bu tabi noter yada İadeli tahhütlü mektuptur. Ancak yasal düzenleme şekliyle KEP de bu kapsamdadır. KEP esasen belirli bir süredir kullanılıyor çünkü bazı bakanlıklar ve bağlı kurumlar zorunluluk getirdi hızlı ve kesin bir yol. Özellikle de evde yoktum postacı getirmemiş gibi bahaneleri de ortadan kaldırıp zaman tasarrufu sağlıyor. Konu ilke ilgili düzenleme yetkisi ise MASAK'da. MASAK bu durum ile ilgili olarak şu açıklamayı yaptı;
"Elektronik Tebligat Düzenlemesi Hakkında Kamuoyu Duyurusu
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemine dâhil olma, KEP adresi temin edilmesi ve elektronik tebligat zorunluluğu konularında Başkanlığımıza ulaşan soru ve talepler nedeniyle aşağıdaki hususların kamuoyuyla paylaşılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
5549 Sayılı Suç Gelirinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanuna 18/06/2014 tarihinde eklenen 9/A maddesi uyarınca; Başkanlık tarafından 5549 sayılı Kanun ile 6415 sayılı Kanunun uygulanması kapsamında yapılacak tebligatların 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun 7/A maddesinde düzenlenen elektronik tebligata ilişkin usullere bağlı olmaksızın, elektronik ortamda tebliğ edilebileceği ve tebligata elektronik ortamda cevap istenebileceği hükme bağlanmıştır.
Bu çerçevede Başkanlığımız elektronik ortamda yapılacak tebligatla ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma ve cevapların elektronik ortamda verilmesi zorunluluğu getirmeye, elektronik ortamda tebliğ yapılacaklar ile elektronik ortamdaki tebligata ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkili kılınmıştır.
Bu Kanun maddesi kapsamında elektronik tebligatların kimlere ne şekilde yapılacağı ve kimlere elektronik tebligat zorunluluğu getirileceği henüz çalışmaları süren bir yönetmelik ile belirlenecektir. Dolayısıyla Başkanlığımız tarafından hâlihazırda elektronik ortamda tebligat zorunluluğu getirilmiş herhangi bir sektör veya meslek grubu bulunmamaktadır.
Başkanlığımız tarafından, kendilerine resmi yazı ile talep iletilen yükümlülerimiz haricinde, herhangi bir tüzel kişi veya gerçek kişi için Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemine dahil olma veya KEP üzerinden yazışma zorunluluğu getirilmemiştir. Bilhassa müşahhas olarak ülkemizde hâlihazırda faaliyet göstermekte olan KEP servis sağlayıcı kuruluşların herhangi birinden hesap açtırma zorunluluğu getirilmesi gibi bir husus kesinlikle söz konusu değildir.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur."
Bunun zamanı belli olmasa da yaygınlaşacağı da tabidir. Bu nedenle Maliyenin bu getirdiği zorunluluk nedeniyle bildirilecek mail adresinin KEP adresi olmasında yarar vardır. Böylece yasal tebligatlarınızın tamamını bu tek adreste toplar ve bu adresi başka amaçlarla kullanmayıp ( günlük haberleşmeler gibi ) salt bu konuya ayırırsınız. Bunlar için elektronik imza da kullanacaksınız ki e-devlet işlemleri için de şart haline geldi. Yıllık ücretleri de pahalı değil zaten. Bu nedenle tartışmak yerine böyle bir yol seçmenizi özellikle tavsiye ederim.
Benim bu söylemim sadece akılcı bir yol seçmek üzerinedir.