Firma (X) başka firmalara (Y) iş yaptırıyor
İş yapan firma (Y) yaptığı iş karşılığı fatura kesiyor ancak bu işi yaparken devlet dairelerine harcamalar da bulunuyor ancak bu harcamalar işi yaptıran (X) adına belgeleniyor
Sonra aylık olarak işi yapan (Y) firması ise bu harcamaları borç dekontu ile (X) firmasına yansıtıyor ekinde belgelerle beraber
Bu durumda;
- Her borç dekontunun altında neredeyse 20-50 adet kamu kurumlarına yatırılmış harç vs. evrak var Bu durumda bu belgeler muhasebe kayıtlaına tek tek mi işlenmelidir yoksa topluca tek olarak borç dekontuna istinade işlenebilinir mi tek bir kayıt ile işlenmelidir?
- Borç dekontunda her iki firmanında kaşe imza olması zorunlumudur?
Saygılar
İş yapan firma (Y) yaptığı iş karşılığı fatura kesiyor ancak bu işi yaparken devlet dairelerine harcamalar da bulunuyor ancak bu harcamalar işi yaptıran (X) adına belgeleniyor
Sonra aylık olarak işi yapan (Y) firması ise bu harcamaları borç dekontu ile (X) firmasına yansıtıyor ekinde belgelerle beraber
Bu durumda;
- Her borç dekontunun altında neredeyse 20-50 adet kamu kurumlarına yatırılmış harç vs. evrak var Bu durumda bu belgeler muhasebe kayıtlaına tek tek mi işlenmelidir yoksa topluca tek olarak borç dekontuna istinade işlenebilinir mi tek bir kayıt ile işlenmelidir?
- Borç dekontunda her iki firmanında kaşe imza olması zorunlumudur?
Saygılar