Geriye Dönük Teşvik

İşkur şartı sanırım sonradan kaldırıldı

Denildiği gibi teşvik kontrol ekranından kontrol imkanı var
bize verilen 1 işyerini kontrol ettim sadece 1 kişi çıkıyor teşvik için oysaki işe giren kişi daha çok demekki 3-6 ay işsiz olmayı sistemsel kontrol ediyor program ayrıca

Verilecek geriye dönüke teşvik iadesi için yasada

Gelecek takvim yılı başlangıcı diyor ,2019 da başlayacak ve 3 yıla yayılacak 6 ayda bir verilecek önce mahsuben yoksa nakden deniyordu
 
Şunu söylemek isterim ki SGK genel bir dilekçe kabul etmiyor. Hangi teşvikten yararlanıyorsanız onu siz belirleyip SGK’ya bildireceksiniz. 4447’de ortalama işçi sayısını yaşını cinsiyetini son 6 ayda işsiz olup olmadığını sistem kendi kontrol ediyor.Ama işkur kaydı veya mesleki yeterlilik sertifikası gibi şeyleri sistem üzerinden kontrol etme şansımız yok. Perşeöbe günü konuyla alakalı özel bir eğitime karılacağım. Farklı bir şey öğrenirsem burdan paylaşırım.
 
Merhabalar,

Mayıs sonuna kadar işlemlerin tamamlanıp bildirgeleri Kurumlara teslim etmeniz gerekmektedir. ( Bir diğer ihtimal ise kurumlarda görüşülen bilgi dahilinde bildirgelerin online ortamda sisteme kaydı.)

Ücretsiz olarak ön çalışma yapabilir ve firmalarınızın tasarruf miktarına bakabiliriz.

İrtibat için [email protected]

iyi Günler Dilerim.
 
merhaba,
sgk dan tebliğ bekliyoruz değil mi , teşviklerden nasıl bir yol izleyerek yararlanacağımıza dair.

O kadar bilgi kirliliği var ki, sanki biz senelerdir hiçbir teşvikten faydalanmıyoruzda da birikmişleri almayı çalışıyoruz, firmalar ile anlaşayım. (kendi adıma konuşayım)
6661 asgari ücret desteği ocak ayından beri yok ondan faydalanacağız.
birde ocak ayından itibaren ilave istihdamlarım için teşvikten faydalanacağız.
*2017/12 sonuna kadar 6111 asgari ücret teşviklerimden zamanında yararlandım.
*2017/12 sonuna kadar 5510 5 puanlık teşviklerimden zamanında yararlandım.
*2017/12 sonuna kadar 687 ve 1687 teşviklerimden zamanında yararlandım.
*2017/12 sonuna kadar engelli teşviklerimden zamanında faydalandım.

geriye alamadığımız 01/02/03-2018 dönemleri yeni teşvikleri kalıyor değil mi ?
başka birşey mi var , deli gibi arayıp almam gereken başka indirimlerim mi var ?

benim bilmediğim başka teşvikler mi var anlamadım ben ??

Kafam çok karıştı, :(
 
tebliğ çıkacak gidip dilekçemi ve ne evrak istiyorlarsa onu vereceğim o kadar , benim anladığım.
 
Busgk teşvik programlardan birinin demosonu indirdim klavuzu okudum
teşvik kullanılmayan geçmiş önemler için iptal ve ek bildirge işlemleri var sanırım öyle olacak.
sonra çıkan alacağı sgk emanetine atacak
ben sgk nın otomatik bir şey yapacağına ihtimal vermiyorum
keşke dilekçe ile halletseler ne güzel olur
aslında teşviği otomatik kendisi e bildirgede hesaplayıp indirmesi lazım
atla deve bir şey değil bir yazılımcı için
databasede işe giriş işkur kayıtlarını çekecek ortalama hesaplayacak şak indirecek
ama sgk nerede o vizyon
vergi dairesi sgk dan daha iyi işliyor zor bela iş yaptırıyorsun sgk memurlarına telefonu bile açmıyorlar
 
iptal ve ek bildirgeler yüzlerce sayfa düzenlenecek peki damga vergisi ek bildirgeye olacak mı;?
 
Yani SGK bu kadar ek iptal dosyasını nasıl inceleyecek, nasıl vakti yetecek, SGK’nın milyonlarca dosyayı doğru bir şekilde inceleyebileceğine ihtimal vermiyorum. Gerçekten şunu elektronik bir sisteme bağlamazlarsa sonuç fiyasko ile sonuçlanacak.
 
Yani SGK bu kadar ek iptal dosyasını nasıl inceleyecek, nasıl vakti yetecek, SGK’nın milyonlarca dosyayı doğru bir şekilde inceleyebileceğine ihtimal vermiyorum. Gerçekten şunu elektronik bir sisteme bağlamazlarsa sonuç fiyasko ile sonuçlanacak.

sgk daki mantık zaten hatalı işlemlerden faiziyle birlikte gelir elde etmek. Bir de bu indirimleri 2019 yılından itibaren uygulayacağı için onlar için sorun olmaz.
 
değerli üstadlarım. Öncelikle herkese iyi çalışmalar.
Geriye dönük teşvik ödemeleri ile ilgili sizlerin yardımına ihtiyacım var.

Kamudan hizmet ihaleleri alan bir firmada yeni işe başladım, daha önce sgk ödemeleri, teşvik gibi işlerle hiç uğraşmadım.
İş yeri sahibi ise bu işleri benim yapmamı istedi.
Dediğim gibi şirket kamudan ihale alarak faaliyet gösteren, bir nevi taşeron işletmesi ve 2008 yılından bu yana belli dönemlerle kamudan ihale alarak iş yapmış, örneğin sgk ankara il müdürlüğü'nün 10 personelle temizlik işi.

Sormak istediğim şu:
Normalde taşeron işletmeler 5510 sayılı yasa kapsamında kalan %5 teşvikten yararlanamıyor. Fakat 5510 sayılı Yasa'nın 88. maddesinin ı fıkrası 15.5.2008 tarihinde düzenlenmiş, yanı %5 teşvik 2008 yılında gelmiş ilk olarak ve 6111 sayılı Yasa ile de kamudan ihale alanların teşvikten yararlanamayacakları düzenlemesi getirilmiş, Dolayısıyla kamudan ihale alanlar 15.5.2008 ile 25.2.2011 tarihleri arasında %5 teşvikten yararlanabiliryorlar sonucunu çıkardım ben. Siz bu duruma ne dersiniz?

birde Taşeron firmalar başka hangi teşviklerden yararlanabiliyor?

2010 yılında alınan bir ihaleye ilişkin teşvik araştırmasını nasıl yapabilirim? Sgk kayıtları kapanmış....
 
Ülkemizdeki yasal düzenlemelerin uygulanmasında yaşanan sorunlar yıllardır devam etmektedir. Bunun da en önemli nedeni yasa koyucularla, yasa uygulayıcıların düzenlemeleri birlikte yapmadıklarından kaynaklanmaktadır. 20 yıllık bir süreden beri uygulanmakta olan sigorta primi teşviklerine ilişkin yapılan yasal düzenlemelerin hemen hemen hepsinin uygulanmasında sorunlar yaşanmıştır. Yasanın boşluklarından yararlanan bir takım kimseler bundan istifade ederek haksız teşvik desteklerinden yararlanırken gerçekte yararlanması gereken işverenler ise mağdur duruma düşürülmüşlerdir.

Bu husus özellikle 2011 yılında yürürlüğe giren ve 6111 sayılı kanunla uygulamaya konulan, uygulanmaya başladığı tarihten günümüze kadar yararlanma süresi sürekli uzatılan (son olarak 2020 yılına kadar uzatıldı) sigorta prim desteğinin uygulanmasında had safhaya çıkmıştır. Uygulamanın ilk yıllarında birçok işveren şartlar sağlamadığı gerekçesiyle iptal edilen teşvikler nedeniyle cezalı duruma düşerek yararlandığı sigorta prim desteklerini geriye ödemek zorunda kalmıştır.


Yasanın uygulanmasından kaynaklanan geriye yönelik düzeltme yoluyla sigorta prim teşvik/desteklerinden yararlanma imkânının olduğu bir takım kişi/kurumlarca gündeme getirilip işverenlere kendilerine yapılacak ödeme karşılığında çok yüksek tutarda, geriye yönelik sigorta prim teşviklerinden yararlanma imkânı sağlanacağı teklifleri yapılmıştır. Yapılan bu teklif karşısında birçok işyeri bu konuda Sosyal Güvenlik Kurumunun (SGK) 18 Mart 2015 tarih ve 2015/10 sayılı genelgesi bulunmasına rağmen işlem başlatmış ve SGK ile davalı konuma gelmiştir. Özellikle son üç yıllık dönemde yaşanan bu süreç sonrasında işverenler ile SGK karşı karşıya kalmış ve dava konusu yapılan bu husus sonrasında birçok işveren cari dönem teşviklerinden yararlanmama gibi bir sorun yaşamıştır.


Geçtiğimiz mart ayında TBMM kabul edilen 27 Mart 2018 Tarih ve 30373 sayılı (2.Mükerrer) Resmi Gazete Yayınlanan 7103 Sayılı Vergi Kanunları İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 70. maddesinde, “5510 sayılı kanun veya diğer kanunlarla sağlanan prim teşviki, destek ve indirimlerinden yararlanılabileceği halde yararlanılmadığı ay/dönemlerde gerekli tüm koşulların sağlanmış olması ve yararlanılmayan ayı/dönemi takip eden altı ay içerisinde Kuruma müracaat edilmesi şartlarıyla, başvuru tarihinden geriye yönelik en fazla altı aya ilişkin olmak üzere, yararlanılmamış olan prim teşviki, destek ve indirimlerinden yararlanılabilir veya yararlanılmış olan prim teşviki, destek ve indirimleri başka bir prim teşviki, destek ve indirimi ile değiştirilebilir.” Şeklinde bir düzenleme yapılarak geriye yönelik sigorta prim teşviklerinden yararlanılması konusunda uygulamadan kaynaklanan bu soruna son verilmiştir. Yapılan bu düzenleme sonrasında isteyen işverenler yararlanmadıkları veya eksik yararlandıkları sigorta prim teşviklerinden verecekleri düzeltme bildirgeleriyle 7 yıl geriye dönük olarak sigorta prim teşviklerinden yararlanabilecekler.


Yapılan düzenlemeyi yaşanan sorunların ve bilgi karmaşasının önüne geçilmesi açısında olumlu bulmakla birlikte bu düzenleme sonrasında yaşanacak bir başka olumsuzluğu da unutmamamız gerekmektedir. Kanunlarda yer alan bir hak varsa bu yasanın uygulanmasına taraf olan tüm kesimlerce bu hakkın kullanılması onların en doğal haklarıdır. Ancak bu hakkın kullanımında elde edilen hak ve menfaatler içinde yürürlükte bulunan mevzuat gereğince de diğer yasal yükümlülüklerin eksiksiz yerine getirilmesi gerekmektedir.



Bilindiği üzere devlet tarafından sağlanan sigorta prim destekleri vergi mevzuatı tarafından gelir olarak tanımlanmakta ve tek düzen muhasebe sistemi genel tebliği tek düzen hesap planında 602-Diğer gelirler hesabında muhasebeleştirilmektedir. İşverenler tarafından 7103 sayılı kanunun 70.maddesi kapsamında sigorta prim teşviklerinden yararlanmak üzere geriye yönelik yapılacak olan AHPB düzeltmeleri sonrasında sağlanacak prim desteği farklarının da bize göre ilgili yıllarda gelir olarak beyan edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle geriye yönelik 7 yıllık bir süre için talepte bulunacak olan işverenlerin 213 sayılı Vergi Usul Kanununda yer alan zaman aşımı sürelerini de dikkate alarak ilgili yıllara ilişkin mükellefiyet durumlarına göre Geçici Vergi ve Gelir/Kurumlar vergileri için düzeltme beyannamesi vererek faydalanmış oldukları sigorta prim tutarlarını beyan ederek adlarına tahakkuk eden vergileri gecikme zammı ile birlikte ödemeleri gerekmektedir.


Örnek vermek gerekirse 2013 yılında 10.000 TL sigorta prim farkı alan bir kurumlar vergisi işyeri için 2.000 TL Kurumlar vergisi ile 1.680 TL gecikme zammı olmak üzere (Beyannamede Damga Vergileri hariç) toplamda 3.680 TL vergi ödemesi çıkmaktadır.



Aksi takdirde yapılan çapraz kontrollerde sağlanılan sigorta prim desteğinin beyan dışı bırakılması nedeniyle ödenmesi gereken vergi ve gecikme zammı dışında ayrıca vergi ziyaı cezası ve özel usulsüzlük cezası ile karşı karşıya kalabilirler. Bir başka ifadeyle aldığı sigorta prim desteğinden çok vergi ve ceza ödemek durumunda kalabilirler



7103 sayılı kanun kapsamında geriye yönelik sigorta prim teşviklerinden yararlanılması kapsamında işverenler tarafından yapılacak düzeltmelerde özellikle 6111 yasada öngörülen AHPB işçi sayısına ilave olması erkek işçiler için 18-29 yaş kısıtlaması, mesleki yeterlilik belgesi ve iş kura kayıtlı işsiz olması gibi kriterlerin sağlanıp sağlanmadığı önemli etken olacaktır. İşverenlerin kendilerine ifade edilen prim tutarının cazibesine kapılmadan işyerlerinin yapısını ve çalışan işçilerin durumlarını dikkate alarak ilerde cezalı duruma düşmemeleri için bu hususlara çok dikkat etmeleri gerekmektedir.


Ayrıca işverenlerin SGK’dan almış oldukları E-bildirge şifrelerini 3.şahıslara kullandırılması 6698 sayılı Kişiler Verilerinin Korunması Kanunu kapsamında ilerde önemli sonuçlar doğurabilir bu hususun göz ardı edilmemesi gerekmektedir.


Bu konuda bizim önerimiz işverenlerimizin 7103 sayılı kanunla yapılan düzenlemeye ilişkin ilgili kurumlarca yayınlanacak olan tebliğ ve genelgeler yayımlandıktan sonra karar vermeleridir.

Kaynak; Alomaliye.com Güncel Mevzuat, Muhasebe, SGK, Vergi, Ekonomi Haberleri

MUSTAFA BAHADIR ALTAŞ
 
Şunu söylemek isterim ki SGK genel bir dilekçe kabul etmiyor. Hangi teşvikten yararlanıyorsanız onu siz belirleyip SGK’ya bildireceksiniz. 4447’de ortalama işçi sayısını yaşını cinsiyetini son 6 ayda işsiz olup olmadığını sistem kendi kontrol ediyor.Ama işkur kaydı veya mesleki yeterlilik sertifikası gibi şeyleri sistem üzerinden kontrol etme şansımız yok. Perşeöbe günü konuyla alakalı özel bir eğitime karılacağım. Farklı bir şey öğrenirsem burdan paylaşırım.

Merhaba üstadım katılmış olduğunuz eğitimde önemli yada bildiğimizin dışında farklı konulara değinildi mi acaba?
 
Ülkemizdeki yasal düzenlemelerin uygulanmasında yaşanan sorunlar yıllardır devam etmektedir. Bunun da en önemli nedeni yasa koyucularla, yasa uygulayıcıların düzenlemeleri birlikte yapmadıklarından kaynaklanmaktadır. 20 yıllık bir süreden beri uygulanmakta olan sigorta primi teşviklerine ilişkin yapılan yasal düzenlemelerin hemen hemen hepsinin uygulanmasında sorunlar yaşanmıştır. Yasanın boşluklarından yararlanan bir takım kimseler bundan istifade ederek haksız teşvik desteklerinden yararlanırken gerçekte yararlanması gereken işverenler ise mağdur duruma düşürülmüşlerdir.

Bu husus özellikle 2011 yılında yürürlüğe giren ve 6111 sayılı kanunla uygulamaya konulan, uygulanmaya başladığı tarihten günümüze kadar yararlanma süresi sürekli uzatılan (son olarak 2020 yılına kadar uzatıldı) sigorta prim desteğinin uygulanmasında had safhaya çıkmıştır. Uygulamanın ilk yıllarında birçok işveren şartlar sağlamadığı gerekçesiyle iptal edilen teşvikler nedeniyle cezalı duruma düşerek yararlandığı sigorta prim desteklerini geriye ödemek zorunda kalmıştır.


Yasanın uygulanmasından kaynaklanan geriye yönelik düzeltme yoluyla sigorta prim teşvik/desteklerinden yararlanma imkânının olduğu bir takım kişi/kurumlarca gündeme getirilip işverenlere kendilerine yapılacak ödeme karşılığında çok yüksek tutarda, geriye yönelik sigorta prim teşviklerinden yararlanma imkânı sağlanacağı teklifleri yapılmıştır. Yapılan bu teklif karşısında birçok işyeri bu konuda Sosyal Güvenlik Kurumunun (SGK) 18 Mart 2015 tarih ve 2015/10 sayılı genelgesi bulunmasına rağmen işlem başlatmış ve SGK ile davalı konuma gelmiştir. Özellikle son üç yıllık dönemde yaşanan bu süreç sonrasında işverenler ile SGK karşı karşıya kalmış ve dava konusu yapılan bu husus sonrasında birçok işveren cari dönem teşviklerinden yararlanmama gibi bir sorun yaşamıştır.


Geçtiğimiz mart ayında TBMM kabul edilen 27 Mart 2018 Tarih ve 30373 sayılı (2.Mükerrer) Resmi Gazete Yayınlanan 7103 Sayılı Vergi Kanunları İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 70. maddesinde, “5510 sayılı kanun veya diğer kanunlarla sağlanan prim teşviki, destek ve indirimlerinden yararlanılabileceği halde yararlanılmadığı ay/dönemlerde gerekli tüm koşulların sağlanmış olması ve yararlanılmayan ayı/dönemi takip eden altı ay içerisinde Kuruma müracaat edilmesi şartlarıyla, başvuru tarihinden geriye yönelik en fazla altı aya ilişkin olmak üzere, yararlanılmamış olan prim teşviki, destek ve indirimlerinden yararlanılabilir veya yararlanılmış olan prim teşviki, destek ve indirimleri başka bir prim teşviki, destek ve indirimi ile değiştirilebilir.” Şeklinde bir düzenleme yapılarak geriye yönelik sigorta prim teşviklerinden yararlanılması konusunda uygulamadan kaynaklanan bu soruna son verilmiştir. Yapılan bu düzenleme sonrasında isteyen işverenler yararlanmadıkları veya eksik yararlandıkları sigorta prim teşviklerinden verecekleri düzeltme bildirgeleriyle 7 yıl geriye dönük olarak sigorta prim teşviklerinden yararlanabilecekler.


Yapılan düzenlemeyi yaşanan sorunların ve bilgi karmaşasının önüne geçilmesi açısında olumlu bulmakla birlikte bu düzenleme sonrasında yaşanacak bir başka olumsuzluğu da unutmamamız gerekmektedir. Kanunlarda yer alan bir hak varsa bu yasanın uygulanmasına taraf olan tüm kesimlerce bu hakkın kullanılması onların en doğal haklarıdır. Ancak bu hakkın kullanımında elde edilen hak ve menfaatler içinde yürürlükte bulunan mevzuat gereğince de diğer yasal yükümlülüklerin eksiksiz yerine getirilmesi gerekmektedir.



Bilindiği üzere devlet tarafından sağlanan sigorta prim destekleri vergi mevzuatı tarafından gelir olarak tanımlanmakta ve tek düzen muhasebe sistemi genel tebliği tek düzen hesap planında 602-Diğer gelirler hesabında muhasebeleştirilmektedir. İşverenler tarafından 7103 sayılı kanunun 70.maddesi kapsamında sigorta prim teşviklerinden yararlanmak üzere geriye yönelik yapılacak olan AHPB düzeltmeleri sonrasında sağlanacak prim desteği farklarının da bize göre ilgili yıllarda gelir olarak beyan edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle geriye yönelik 7 yıllık bir süre için talepte bulunacak olan işverenlerin 213 sayılı Vergi Usul Kanununda yer alan zaman aşımı sürelerini de dikkate alarak ilgili yıllara ilişkin mükellefiyet durumlarına göre Geçici Vergi ve Gelir/Kurumlar vergileri için düzeltme beyannamesi vererek faydalanmış oldukları sigorta prim tutarlarını beyan ederek adlarına tahakkuk eden vergileri gecikme zammı ile birlikte ödemeleri gerekmektedir.


Örnek vermek gerekirse 2013 yılında 10.000 TL sigorta prim farkı alan bir kurumlar vergisi işyeri için 2.000 TL Kurumlar vergisi ile 1.680 TL gecikme zammı olmak üzere (Beyannamede Damga Vergileri hariç) toplamda 3.680 TL vergi ödemesi çıkmaktadır.



Aksi takdirde yapılan çapraz kontrollerde sağlanılan sigorta prim desteğinin beyan dışı bırakılması nedeniyle ödenmesi gereken vergi ve gecikme zammı dışında ayrıca vergi ziyaı cezası ve özel usulsüzlük cezası ile karşı karşıya kalabilirler. Bir başka ifadeyle aldığı sigorta prim desteğinden çok vergi ve ceza ödemek durumunda kalabilirler



7103 sayılı kanun kapsamında geriye yönelik sigorta prim teşviklerinden yararlanılması kapsamında işverenler tarafından yapılacak düzeltmelerde özellikle 6111 yasada öngörülen AHPB işçi sayısına ilave olması erkek işçiler için 18-29 yaş kısıtlaması, mesleki yeterlilik belgesi ve iş kura kayıtlı işsiz olması gibi kriterlerin sağlanıp sağlanmadığı önemli etken olacaktır. İşverenlerin kendilerine ifade edilen prim tutarının cazibesine kapılmadan işyerlerinin yapısını ve çalışan işçilerin durumlarını dikkate alarak ilerde cezalı duruma düşmemeleri için bu hususlara çok dikkat etmeleri gerekmektedir.


Ayrıca işverenlerin SGK’dan almış oldukları E-bildirge şifrelerini 3.şahıslara kullandırılması 6698 sayılı Kişiler Verilerinin Korunması Kanunu kapsamında ilerde önemli sonuçlar doğurabilir bu hususun göz ardı edilmemesi gerekmektedir.


Bu konuda bizim önerimiz işverenlerimizin 7103 sayılı kanunla yapılan düzenlemeye ilişkin ilgili kurumlarca yayınlanacak olan tebliğ ve genelgeler yayımlandıktan sonra karar vermeleridir.

Kaynak; Alomaliye.com Güncel Mevzuat, Muhasebe, SGK, Vergi, Ekonomi Haberleri

MUSTAFA BAHADIR ALTAŞ

değerli üstadlarım bu geriye dönük teşvikten yararlanmada 7 yıl sınırı hangi mevzuatta belirlenmiş, yukarıda yazdıklarıma göre 7 yıl sınır varsa ben boşa uğraşmış oluyorum
 
Biliyorsunuz e sgk bildirge ekranı değişti

Geçmiş e-bildirgeleri görebilmek için artık ayrı bir yerden giriş yapılıyor

Bu sgk teşvik için aracı kurumları engellemek -yavaşlatmak için yapılan bir uygulama olduğu söyleniyor.

Sanırım hala bir genelge yayınlanmadı son 1 aya sıkışacak

Bilginize
 
Zaten nasıl iade alacağımız da belli değil.Dilekçe mi verilecek ekler iptaller mi verilecek.Hepsine damga vergisi tahakkuk edecek mi onu da bilmiyoruz.
 
Birde geriye dönük teşvik alırsak geçmişte verilen gelir/kurumlar beyannameleri ve geçici vergiler düzeltilecek mi o konu da var.
 
Üst