Haftalık 45 Saat Çalışma Süresi Tamamlanmayınca Hafta Tatili Haketmemek Ve Ücretten Kesilmesi

Üyelik
3 Ocak 2017
Mesajlar
1
Konum
İstanbul
Merhaba arkadaşlar,
Geçen kasım ayında pazartesi ve salı gününe denk gelecek şekilde 2 gün izin talep ettim ve izin kağıdı doldurdum. Sorumlu amirim izin vermek konusunda sakınca görmemesine rağmen daha önce aldığım başka bir izinden dolayı şirket patronundan yediği azar yüzünden bu izin kağıdı imzalamayı sonraya bıraktı.
Ben izine gittim geldim. Şirket personel işlerinden sorumlu arkadaş benden izin kağıdını istemesine rağmen müdürüm imzalamadığı için veremiyordum. En son geçen ay bana geldi (personel müdürü, patron ve benim müdürüm konuşmuşlar) ve bu 2 günü (senelik izin hakkım mevcut) ücretimden keseceklerini söyledi hatta 2 günü 3 gün olarak keseceklerini söyledi (haftalık 45 saat çalışma süresi tamamlanmayınca hafta tatili hak edilmeyeceğinden 1 gün fazla keseceğini söyledi)
Kasım ücretinden kesilmedi tabiki ben bu uygulamayı yapamayacaklarını zannediyordum ama bugün Aralık ücretimden kestiklerini farkettim.
Şimdi 2 sorum var;
1- Hafta tatilinin 45 saat tamamlanmayınca ücretten kesilmesi uygulaması var mıdır ve yasal mıdır?
2- Bordroda bu kesinti ne şekilde görünür, ücretsiz izin gibi mi görünür öleyse ücretsiz izin belgesi imzalatması gerekir mi?
Teşekkür ederim,
Saygılar,
Gökhan
 
1- Öyle bir uygulama vardır ve yasaldır.
2- Devamsızlık olarak görülür.

Yapmanız gereken sizin de bildiğiniz üzere , amirinizin yazılı onayını içeren talep belgenizi personel bölümünüze ilettikten sonra izne ayrılmanız idi.
 
Üst