merhaba, yaklaşık 5 yıldır çalışanlara 3 ayda bir yarım maaş tutarında ikramiye ödeniyor. yılda toplam 4 kez ikramiye alıyoruz. işverenimiz, 2015 yılından itibaren herhangi bir nedenle ihtar alan personele o ay ikramiye vermek istemiyor. Çalışanları bilgilendirmek için duyuru asacağım. şimdiye kadar böyle bir uygulama yoktu. sormak istediğim,
1- bu değişiklik için çalışanlardan onay almam gerekiyor mu? (kimse onay vermez gerçi de...) yoksa sadece tek bir yazıyla duyuru yapmam yeterli mi?
2- onay almam gerekiyorsa ve onaylamayan çalışanlar olursa?
3- evet, ikramiye işverenin inisiyatifine kalmış bir şeydir ama yıllardır herkese aynı oranda veriliyorsa artık haktır diye bir yazı okudum internette. ihtar aldığı için ikramiye vermemek kanunen doğru mudur?
4- aynı şekilde işten ayrılan personellere de hak etseler bile ikramiye vermek istemiyor. böyle bir hakkı var mı?
1- bu değişiklik için çalışanlardan onay almam gerekiyor mu? (kimse onay vermez gerçi de...) yoksa sadece tek bir yazıyla duyuru yapmam yeterli mi?
2- onay almam gerekiyorsa ve onaylamayan çalışanlar olursa?
3- evet, ikramiye işverenin inisiyatifine kalmış bir şeydir ama yıllardır herkese aynı oranda veriliyorsa artık haktır diye bir yazı okudum internette. ihtar aldığı için ikramiye vermemek kanunen doğru mudur?
4- aynı şekilde işten ayrılan personellere de hak etseler bile ikramiye vermek istemiyor. böyle bir hakkı var mı?
Son düzenleme: