İş Kazası

Minik

Katkı Sunan Üye
Üyelik
15 Ocak 2009
Mesajlar
555
Konum
İSt.
Merhabalar,

İş kazası durumunda yapılması gereken bildirimler/evraklar nelerdir ?
 
Kaza meydana geldiğinde derhal kolluk kuvvetlerine (jandarma veya polise) haber verilecek.
30 Aralık 2012 de yürürlüğe giren 6331 sayılı yasanın 14.maddesine göre sadece bağlı olduğunuz sosyal güvenlik merkezine 3 iş günü içinde iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesi ile bildirimde bulunmanız gerekmektedir. Süreyi geçirirseniz 2.000 Tl cezası var. Eskiden çalışma ve iş kur biriminide bildirim vardı. O kalktı. Yine iş kazasıyla ilgili tutanak tutup şahitlere de imzalatacaksınız.

SGK ya bildirimi internetten de yapabilirsiniz. Aşağıda Yeni Şafak yazarı Tahsin Sınav beyin konuyla ilgili bir makalesinden alıntı yapıyorum:

Sosyal Sigorta İşlemler Yönetmeliği ekinde yer alan İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu'nun (Ek-7), elektronik ortamda veya doğrudan ya da posta yoluyla Kuruma gönderilmesi gerekmektedir. Anılan formun elektronik ortamda gönderilebilmesi için hazırlanan bilgisayar programı 28.02.2012 tarihinde işletime açılmıştır. İşverenler tarafından elektronik ortamda gönderilecek olan İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu'na ANA SAYFA adresinden, 'E-SGK'/ 'Diğer Uygulamalar'/ 'Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi' alt menüsünden 'Hizmet Akdi İle Çalışanlar' başlığı altındaki 'İşveren Bildirim İşlemleri' ekranından ulaşılabilecektir.
 
Üst