Merhaba,
Rapor alan işçinin, rapor parasını aldığı halde aylık hizmet belgesinde 30 gün olarak bildirilmesi bi sakınca doğururmu.
Eksik bildirmek muhakkakki işverenin lehine bi durum çünkü cebinden daha az para çıkacak. ancak biz muhasebeciler için bu durum en ufak bir dikkatsizlikte, yani önceki ayda eksik günü olan bir sigortalıyı gelecek aya devir yoluyla puantaj yaptıysanız priminide ona göre bildiriyorsunuz. Dolayısıyla gözünüzden kaçtığı için eksik gün bilgi formunuda bildirmiyorsunuz. Daha sonra SSK eksik gün formunu resmi belgeler ekinde verilmesini bir yazı zizden istiyor. Elinizde resmi bir belge yok, dolayısıyla ek aylık hizmet belgesi vererek tamamlayıp buna birde 8/1 idari para cezası ödemek zorunda kalıyorsunuz.
Rapor alan işçiyi 30 gün bildirmek muhakkakki işverenin aleyhine birdurum Ancak,
İşçinin ve muhasebecinin lehine bir durum.
Görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
Rapor alan işçinin, rapor parasını aldığı halde aylık hizmet belgesinde 30 gün olarak bildirilmesi bi sakınca doğururmu.
Eksik bildirmek muhakkakki işverenin lehine bi durum çünkü cebinden daha az para çıkacak. ancak biz muhasebeciler için bu durum en ufak bir dikkatsizlikte, yani önceki ayda eksik günü olan bir sigortalıyı gelecek aya devir yoluyla puantaj yaptıysanız priminide ona göre bildiriyorsunuz. Dolayısıyla gözünüzden kaçtığı için eksik gün bilgi formunuda bildirmiyorsunuz. Daha sonra SSK eksik gün formunu resmi belgeler ekinde verilmesini bir yazı zizden istiyor. Elinizde resmi bir belge yok, dolayısıyla ek aylık hizmet belgesi vererek tamamlayıp buna birde 8/1 idari para cezası ödemek zorunda kalıyorsunuz.
Rapor alan işçiyi 30 gün bildirmek muhakkakki işverenin aleyhine birdurum Ancak,
İşçinin ve muhasebecinin lehine bir durum.
Görüş ve önerilerinizi bekliyorum.